Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Off-topic-keskustelu
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Catback-putkiston asennus olisi enää uusien kannatinkumien laittoo ja klemmarien kirintää vailla 8-)

Kuva

Tollasen adpaterin jouduin värkkään toisen lohkon kattien jälkeen että yltää loppuputkistoo laippa kiinni.. Oli just sopivasta puretusta katista jääny toi laippa pyörimään ja siihen kun liitti vanhasta putkistosta huulloksen, niin osat sopii. Tossa siis kaksi laippaa yhdistetty toisiinsa. Kannatinkumit mulla odottaa motonetin kassissa ja ne on helppoo vaihtaa yksitellen, koska putkiston tällä hetkellä vanhoilla kiinni ns. valevireessä.

ADHD-Arttu tarttis jo uudet hitsaus-hanskat :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Kyllä tekijä miehet osaa! :thumbup:

Se on nuo opel ja bmw tommosia että oppii tekee kaikkee....
hapelo
Viestit: 1191
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 16 Touko 2026 11:37 Catback-putkiston asennus olisi enää uusien kannatinkumien laittoo ja klemmarien kirintää vailla 8-)

Kuva

Tollasen adpaterin jouduin värkkään toisen lohkon kattien jälkeen että yltää loppuputkistoo laippa kiinni.. Oli just sopivasta puretusta katista jääny toi laippa pyörimään ja siihen kun liitti vanhasta putkistosta huulloksen, niin osat sopii. Tossa siis kaksi laippaa yhdistetty toisiinsa. Kannatinkumit mulla odottaa motonetin kassissa ja ne on helppoo vaihtaa yksitellen, koska putkiston tällä hetkellä vanhoilla kiinni ns. valevireessä.

ADHD-Arttu tarttis jo uudet hitsaus-hanskat :roll:
Ei ole ollut vuosikausiin puikko/mig/TIG kädessä...tulihan sitä aikoinaan muutamakin sentti räittyä🤣

Itseasiassa ikävä noita aikoja kun teki itse....
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juu hitsaus on kyllä mukavaa varsinki just TIGillä ja hyvällä ergonomialla pöydän päällä :) Tosta mun kötöstyksestä tosin oli mukavuus kaukana ku tallin oven suulla polviltaan lattialla hitsasin, mut ainaki säästy se pitkä penni ku tarvikkeet löyty omasta romukasasta ja MAGissa vielä kaasua ja lankaa jäljellä :D Tai no tokmannista piti ostaa cobolt teriä että sain laipasta pultin reiät auki ku olin turannu niihin joskus mustat M10:t...

Vaan eipä näitä vieraan merkkisiä varmaa ois eksyny harrastamaan ilman 3xsierraa ja yhtä focusta, joiden kaa oli hyvä opiskella kaikki täydestä moottorirempasta korin tekemiseen :thumbup:

Huomenna täytyy sitten vähän down shiftata pois autoista ja kokeilla saisko jomman kumman brigss&strattonin toimiin että pystyis ajaan tallin pihalta nurmikot :lol:

EDIT: Ois kyllä hirvee inspis saada toi TIGgikin taas toimintaan ja hitsailla sierraan se öljypohja :geek:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Kukaan ei ole kans koskaan opettanut hitsaamaan mutta kyllä metalliä saa toiseen kiinni puikolla ja langalla.
Jopa alumiinia on tullut korjattua puikolla....kun piti matkailuauton saranoita korjailla.
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo kyllähän hitsaamisen parhaiten oppii kokeilemalla ja tietysti toistokerroilla, että tulee ne oivallukset ja ahaa-elämykset sulan/valokaaren seuraamisessa :) Mähän oon toki levyseppähitsaajaksi joskus valmistunuki ja saman alan hommissa MAG-hitsaajana tekemässä rekanperävaunun osia, saumojen pituudet vaihteli metristä aina 10cm kalikoihin, mutta ammattikoulussa oikeestaan oli se käytäntö ettei opettajat neuvonu mitään vaan itse kokeiltiin eri arvoja ja tekniikoita, sekä sitten opiskelijat keskenään anto vinkkejä toisilleen. Tuli tosiaan hitsattuu päittäislevy-tasolle asti MAGilla eli levy kävi röntgen-kuvissa ja taivutuskokeissa -> puhtaana läpi :shock: Myöski TIGille sain pienapäteevyksiä joitakin tehtyy. Puikolla en pahemmin ookaan hitsannu... Tämä siis ennen ku lähdin autopuolelle ja ala vaihtu siis.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Aloittelijan Hitsaushommissa voi käydä kuin naapurin miehelle joka osti halvimman mahdollisen puikkokoneen ja sitten lumikolaa tekemään....
oli ylpeä saavutuksestaan. Ja kun antoi ensiesitysen toimivuudesta ja lykkäs kinokseen niin kahva irti ja sivulevyt kuupasta....kuona ei pelkästään tahdo riittää pitämään kiinni....
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ai että siellä se lepää... :D

Kuva

Uusista kannatinkumeista meni 7 paikalleen ja yksi pitää jättää vanha (pidempi) että ylti, nyt se sitten putoo tielle ku yksi vanha kumi jätetty :lol: Sitten pitääkin heittää kolikkoo seuraavaksi että alanko vaihtaa ö-pohjan tiivistettä vai korjaamaan jäähdytysneste vuotoo (lämppärin hana ehkä?)... :roll:

Soundcheckki video täytyy kyllä kuvata jossakin kohtaa :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
hapelo
Viestit: 1191
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 17 Touko 2026 14:58 Ai että siellä se lepää... :D

Kuva

Uusista kannatinkumeista meni 7 paikalleen ja yksi pitää jättää vanha (pidempi) että ylti, nyt se sitten putoo tielle ku yksi vanha kumi jätetty :lol: Sitten pitääkin heittää kolikkoo seuraavaksi että alanko vaihtaa ö-pohjan tiivistettä vai korjaamaan jäähdytysneste vuotoo (lämppärin hana ehkä?)... :roll:

Soundcheckki video täytyy kyllä kuvata jossakin kohtaa :thumbup:
Jopas on nätti "ränni"👍👌
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juu rumempiaki pakoputkivirityksiä on ollu omissa harrastevehkeissä vuosien aikana.. :)

Tänään totesin että lämppärinhanan lisäks, vuotaa myös kennon putkien liitoksen o-renkaat ja taukopumppu syylärin kupeessa myös punaisen märkä. Tein sitten tallilla tuplavuoron eli tutkin myös että onko öljyvuotoja, mutta onneksi venankopat ei näytä hikoilleen sen sijaan huohotinlaatikon yksi mun jesarilla korjattu letku on parin kesän aikana hikoillu öljyä tuolta takaa :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2741
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Mondeota parikin kertaa vähän ahdisti kiihdytyksessä - katselin Car Scannerilla (ilmaisohjelma) DPF:n paine-eroja. Vähän olivat joutokäynnin arvot kohonneet, nyt 0.8 - 0.9 kPa. Ryntäyttäessä en saanut kuin 8 kpa, mikä lienee vielä hyvä arvo. Tuhkaa sinne pönttöön tietenkin kertyy vähitellen. Katsotaan, pääseekö sillä edes 400 tkm... :D
Mutta MAP arvoa (Manifold absolute pressure) en saanut minkäänlaista. Hö. Onko anturi korkannut?
Rahtasin läppärin autoon ja iskin Forscania tulille - MAP arvot löytyi heti ja olivat ok. Kiihdytyksessä (ei lappu lattiassa) n. 180 kpa eli 1,8 bar. Muutkin arvot näytti hyviltä, kuten Cylinder Balance.
Mutta ei tosiaan kannata tarttua työkaluihin heti, jos arvot ei täsmää. Ilmaiset äpit näyttää mikä niitä miellyttää. Kannattaa aina varmistaa toisella laitteella.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Menneellä viikolla tallissa, kikkailin lämppärinkennin letkuliitokset auki... ehjinä :shock: Sen jälkeen sain kaiveltuu o-renkaat pois, uudet tulossa, yhdet tuli jo, mutta oliki vääränkokoset, koska ilmoittivat kataloogissa sisähalkisijan mukaan, taas lontoonpuolellea monesti ilmotetaan ulkohalkasija eli kieli-murre-muuri siis :lol:

Sitten sain vihdosta viimein myös toisen (OHV) brigss&strattonin toimiin! :thumbup: Ei siis uutenakaan toiminu kunnolla sillon 10 vuotta takaperin ku kotipaikalle se hommattiin, aina vaikee saada käyntiin, ja lopulta ei käynnistyny ollenkaa, vaikka uus tulppa ja putsari.. Viime syksynä tutkin jo venttiilienvälykset jotka oli nollassa :? Säädin googlen tietämiin 0.10 ja 0.15 näillä lähti käyntiin, mutta kävi kakomalla ja tietyssä lämpötilassa ei sitten millään käynnistyny, bensa vaan haisi. Pienkoneliikkeestä tuli tieto että välysarvot on 0.15 ja 0.2. Hain ton leikkurin kotipaikalta 325:n peränkontissa ja toin tallille. Noi arvot säädin ja laitoin samalla uudet tiivisteen venakoppaan ja lähti ekalla vedolla puolen vuoden tauon jälkeen 8-) Sama homma lämpösellä koneella :) Laitoin myös vähän injection kliienriä tankkiin ja annoin käydä että saa kaasariakin puhtaaksi pitkien seisotusten jälkeen. Tuohan on siinä mielessä nyt hyvä leikkuri tallinpihalle että bensaa menee kolmannes verrattuna vanhaan flat headiin, joka sekin toki toimii. Onpas oikeen pienkonegurun olo nyt :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vähän taas toimintaa tallissa... :D Eli tollasilla sikasiisteillä motonetistä hommatuilla pihdeillä vaihtelin ahtaaseen paikkaan uuden vesiventtiilin:

Kuva

Kuva

Ja sitten purin jo taukopumpun (auxilary water pump) pois, ja nyt vaan odotellaan seuraavia postipaketteja... :roll:

Tässä alkaa, taas, olla pieniä toivon kipinöitä että pääsis tänä kesänä vähän jatkaa tota rata-Sierra-projektia, jos sais tän tehtyä ja benariin se uus venankopantiiviste, tulpat ja pieni alustan/korin ruoste checkki :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Posti toimitti loputki paketit, niin tänään näpretelin tonne liittimien sisään uudet o-renkaat ja asentelin uuden bossilaisen taukopumpun. Koneen löin käyntiin ja annoin mennä kuumaksi asti, eikä enää vuoda lämppärin liitokset :) Syyläri ja flektikotelo täytyy jotenkin kuivatella tai puhaltaa kuivaksi, siihen roiskahti niin reippasti jäähäriä pumppua purkaessa (arviolta litroja :roll: ), kun ei koskaan jaksa valuttaa eka järjestelmää tyhjäksi ennen liitosten aukomista :D Samalla tuli todettua systeemin ilmaantuessa että tässä on myös jäähdytysnestetasonhvahti, koska ajotietokonen ilmoitti "tarkista jäähdytysnesteen taso" pinnan painuessa alle puolen välin paisarissa :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vaihdoin öljypohjan tiivisteen kutos-Omenaan 8-) Aiemmat sepät oli näemmä tirvassu pohjan pelkällä sikaliimalla :lol: Oli vaan varmaan tunnin työ saada kaikki sikamassa kaavittua pois ja paikat puhtaaksi :? Samalla pääsin ponnistamaan uuden pro-mallin varttisen momenttiavaimen, vedin siis 8Nm ja vähän yli, ohje lienee 8Nm ja 3 ast. siis jos käyttää uusia pultteja, mutta hyvin tuntui kiristivän noilla vanhoillaki :D

Samalla tietysti uus suodatin ja 5,7 litraa öljyy koneeseen. Harmi ku piti kylmänä laskee vanhat öljyt pois, mutta näinhän ne tekee merkkihuollossaki... :roll:

Tää on postattu muuten mun talliläppäriltä, Win8 forever! :geek:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

MK3 mondeon takajarrusatulan vaihto.
Vanha ollut kankea jo nelisen vuotta katsastuksissa mutta mennyt läpi. Nyt oli aika vaihtaa kun meren takaa sai halvalla....25e
Jarruletkun liitin tiukassa, jarruliitin lenkkiavaimella turha yrittää....
mutta suihkutus RostFlash ja isoisän perintö pikkuputkitongeilla lähti kevyesti.
https://www.motonet.fi/tuote/crc-rost-f ... ct=60-6071
ja tongit vastaavat kuin nämä
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-140- ... ct=76-3131
mutta noin 70v vanhat....mutta aina on liittimet antautuneet niille. :thumbup:
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Täälläki jarrujen kanssa touhuttu, mutta enempi huoltoo ku korjausta kyseessä :) Eli tossa toissapäivänä vaihdoin jarrunesteet kutvoseen ja samalla käytin jarrut auki joka nurkasta, palojen sivun keraamisella rasvaten ja edessä liukutapit jarruvaseliinilla voidellen. Jotenkin tuntuu kyllä että oliko sitten tarpeellinen huolto vai neuroosia tää että kahden vuoden välein vaihtaa jarrunesteet harrasteautoon ja kerran vuoteen herkistää jarrut, koska pois tullu neste oli aika lailla kirkasta ja liukutapit liikkuu edessä yhtä hyvin jo ennen putsausta ja voitelua :roll: Toki -23 kunnostin kaikki satulat ja uusin jarruputket ABS-pumpulle saakka sekä uudet jarruletkut... Kässärikamat vaihdoin kaikki uusiin viime kesänä niin rumpua en kokenu aiheelliseksi käyttää auki enään. Mietinki että pitäisköhän kohta huoltomielessä tai ihan vaa huvin vuoksi vaihtaa kannentiivisteet tohon :D

Tänään eli 5 minuuttia sitten huuhtelin jo pesukintaaan (vasta yksi pesu takana) kuumassa vedessä ja nostin kuivumaan, varauten henkisesti, että jos huomenna ei illasta ihan homona paistais toi aurinko, niiiiin voisi harrasteauton pesaista tossa ulkona :thumbup:

Ehkäpä kuvata myös sound check videota uusilla putkilla... :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

pesun yhteydessä keraaminen vaha pintaan :thumbup:
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tota vois harkita, mut taidan eka harjotella toisella autolla eli talvi-Omegalla :)

Eilen tuli lopulta se pilvinenki sää niin pesasin harraste-"raadon" tossa ulkona snow foameineen ja kinnastellenki:

Kuva

Kuva

Samalla huuhdoin puutarhaletkulla syylärin puhtaaksi, ku toi glykoli aika kauan muuten kiehuu tuolta kennon päältä... Käyttelin jonku puoli tuntia pihalla eka ja ajelin vähän, että sain lopulta flektit kytkeytyyn päälle. Mistään ei enää vuotanu ja ö-pohjakin kuiva eli en aiheuttanu remonteissa uusia vuotoja :roll: SIsustan vois viä imuroida ja ehkä noi penkitki käsitella tai putsata jollain nahkaverhoilulle tarkotetulla aineella? Niinjoo akku pitää ottaa parempi ajokauden ajaksi, tolla nykysellä lähtee käyntiin, mutta esim. kaikki "vaihdekepin" valot ei edes pala kun taas toisessa autossa sytty aina ABSin valo :lol:

PS. Noi putket on kyllä makeen kuuloset, varsinki ku ottaa lähdön luistonesto päällä, niin kuulee sen äänessä ihan ku 2000-luvun formulalla kiihdyttäisi :mrgreen: Tässähän ei oo ajonvakautusta vaa pelkkä TC eli jarrut ei rusahtele pyörien raapiessa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 3106
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Takapitkittäintukivarsien etupuslien vaihto suoritettu.
Onhan siinä vähän puuhaa tunkkien kanssa pihassa touhutessa. Nosturilla olis iisimpi homma.
Asennus työkalulla meni hienosti paikoilleen oikeaan syvyyteen.
Ja paineilma taltalla lähti nätisti pois.
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pihalla tuli pestyä talviauto, eka snow foam, ja poikkeuksellisesti harjapesu välissä ku oli niin paskanen, jonka jälkeen vasta kintaalla ja lopuksi huuhtelu. Arvuuttelin vielä eilen siis josko ajelis sillä, mutta tänään sitten tulin siihen tulokseen että mennään tolla toisella sen aikaa ku bemaria remppaan, niin vaihdoin sitten paremman akun kutvoseen ja siihen vielä vika sisustan putsaukset ja pari uutta polttimoo takaumpioon :) Renkaisiin työnsin 2,6 baria ilmaa, ku ainaki näin alkuun alla nuo vanhat Nokian romulavalta löydetyt kumit (urasyvyydet luokkaa 3-4mm toki vielä) tarvike valsseilla, niin joku toivo että pysyy rungot ryhdissään :D Täytyy vielä pestä noi paremmat vanteet joissa päällä uudemmat 225/45R17 kiinankumit, ennen kuin laittelee alle, mutta säästelen niitä vähän että jotkut renkaat olis leimalle :lol: Tai no oikeestaan kaikista surkeimmat kumit on tällä hetkellä 325:ssa, tuli ihan eilen todettua ettei mitään pitoa enää kun kaatosade ja vesi makaa tiellä, sivuttaispito oli ihan jäätävän paskaa, kun eihän tolla profiililla (225/45R17 Goodyear) muutenkaan pystyny oikein koskaan nojaamaan renkaaseen, puhumattakaan kun uria ei takana juurikaan enää ole, mutta eipä siitä enempää ku kyseinen raato nyt pois ajosta.

Tallinpihalla ajelin vielä ruohikot vanhalla flatheadilla kun toi OHV alkanu taas temppuilla ja samalla siirsin kärryn eri paikkaan pihalla, kuitenkin niin ettei se oo tiellä autoja siirrellessä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4552
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mitäs duunasit/värkkäsit tänään tallissa, katoksessa tai pihalla?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ei tänään, mutta tallissa kuitenki...

Kuva

Elikkäs puolitoista viikkoo sitten peruutin epähuomiossa vaahterapensaaseen tallin pihalla, kun en sivupeilistä huommannu, kunnes toppasi :x

Kuva

Kuva

Kuva

Niin viikko sitten nappasin puskurin pois ja jo ennen juhannusta tempasin pohjat, samalla sain vanhatki skraadut pois. Sit vaan muovitartuntaaine kilikalipullosta ja ruiskulla kolme kierrosta hinkkaväriä. Sunnuntaina vetäsin sitten WBC:n värimassan (kuiva-, märkä- ja pisarrus-kerrokset) ja kolme kerrosta Mipan 2k- lakkaa vanhalla luottoruiskkulla eli FLG-5:llä, joiden hinnat on muuten pompannu vuosien aikana :shock: Lakkaa, filleriä, kovettimia, pakkelia ja jopa tinneriäki löytyy jemmasta aiemmista projekteista niin tartti ostaa vaan värimassaa, halpaa lystiä tämä automaalaus :thumbup: :lol:

Tossa koko stoori:
https://www.borehammer.net/bmw325i_prokkis3.htm

Ihan hyvä luettavaa :ford: miehilleki, nimim. Focus piti maalata kaks kertaa omistuksen aikana :roll: :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin