Kuten nimimerkkini kertoo, olen vanha jo.
Vanhoista tavoistaan ei pääse eroon. Sääliksi käy ne joiden autojen käyttö on pajojen varassa.
 Renkaidenvaihdossa vaihdetaan renkaat, ei katsota yhtään muuhun. 
Tuttuni oli 2 viikkoa reissussa , auto tallissa kun yritti ajaa ulos niin oikea takapyörä jumissa. 
Soitteli minut apuun. Pyörä irti ja kas palasta oli irronnut pinta ja kiilautunut satulan ja levyn väliin. Mitäs jos tämä olisi tapahtunut ajossa. Aikaisemmin hänellä oli Megane, toinen takapyörä vähän laahasi. Kevyessä jarrutuksessa talvikelissä abs lukitsi takapyörät, tuloksena pyöröhdys keskellä katua. 
Onneksi ei ollut muita kohdalla. Jarrujen kohdalla mieluummin liikaa kuin liian vähän.
			
			
									
						
										
						Takajarrupalat käyristyneet??
Re: Takajarrupalat käyristyneet??
Vaihdatin keväällä kakkosauto Mondeoon tarvike takalaakerit ja samalla tuli uudet satulat, levyt ja palat. Muutama tuhat tulee ajoa vuodessa eli jokunen tankki vaihdosta nyt. Huomasin nyt kelien viiletessä, että vasen takajarrulevy oli lämmin kaupunkiajossa eli laahannut.. Nyin käsijarrua reilummin jokusen kerran ja poljin jarrua. Vaikuttaa, että taas pysyy jarrut normi lämpösenä. Jumiutumista oli havaiitavissa vanhoillakin satuloilla (oli alkuperäiset levyt/palat/satulat). Näissä on käsijarru vaijerilla joka toimii linkun kautta jarrupaloihin. En ole jaksanut lähteä vaihtamaan käsijarruvaijeria jos se kainittaa. Täytyy taas vältellä käsijarrun käyttöä kylmillä keleillä.
			
			
									
						
							Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
			
						Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85