Hehkujen vaihto?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Hehkujen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Elikkäs tarvis visiin hehkut vaihella tai jotain :D Mistä sitä tietää millon ne pitää vaihtaa? Tuo ainaki välillä hehkuttelee kauan ja silti ei meinaa kunnolla lähtee käyntiin.Paljonko ne hehkut yleensä maksaa ja millanen homma ne on sitte vaihella?

Niin ja sitten toinen juttu ois ku pitäis toi polttoaineensuodatin vaihtaa niin paljonkoha maksaa? Eikä vissiin oo kummonen jutttu vaihtaa vai?

Kiitos taas kaikille asiallisen vastauksen laittaneille :wink:
//))==Ford Escort 1.8D -96
Legato
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:42
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Legato »

Hehkut muistaakseni maksoi motonetissä jonku 15e/kpl. Ei se mitenkään paha homma oo. Täytyy vaa muistaa laittaa sähköt niihi takas. Eiköhän se kerro vaihdon tarpeesta, ettei se meinaa hehkuttelusta huolimatta lähteä käyntiin?
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
GynZi
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Joulu 2005 18:49

Viesti Kirjoittaja GynZi »

Legato kirjoitti:Hehkut muistaakseni maksoi motonetissä jonku 15e/kpl. Ei se mitenkään paha homma oo. Täytyy vaa muistaa laittaa sähköt niihi takas. Eiköhän se kerro vaihdon tarpeesta, ettei se meinaa hehkuttelusta huolimatta lähteä käyntiin?
Lainaten sun sigua, se ei oo vika vaan omituisuus. Kuullu vähän juttua että se olis kaikissa dieselfordeissa sama vika, ettei hehkusta huolimatta lähde käyntiin.. ei ainakaan vakiohehkuilla.. Itekin sen sain huomata kantapään kautta ettei se hehkujen vaihto auta asiaan :?
Legato
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Huhti 2007 20:42
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Legato »

Niinpä... oma mondeo 1.8td lähtee 1 hehkutuksen jälkeen... about 5 sekunnin startilla. Käsittääkseni se olis noille melko lyhyt aika. Oon kuullu huomattavasti pidemmistäkin sessioista.
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
Stefa
Viestit: 58
Liittynyt: 08 Syys 2006 12:36

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hehkut uusin syksyllä ja lähti käyntiin moitteetta koko talven, myös lapissa yli 20-asteen pakkasista. Normistartti ei lie kahta sekunttia pidempi. Kylmänä lähinnä hirvittää kun lähtee ennen öljynpaineiden nousua, tosin usein starttaan hehkuttamatta sen aikaa, että saa paineet ylös. Mulla on kyllä myös takaisku pumpun polttoainelinjassa, auttanee jotain.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Legato kirjoitti:Niinpä... oma mondeo 1.8td lähtee 1 hehkutuksen jälkeen... about 5 sekunnin startilla. Käsittääkseni se olis noille melko lyhyt aika. Oon kuullu huomattavasti pidemmistäkin sessioista.
Hehkuttakaa pojat loppuun asti niitä diisseleitänne älkääkä hätäilkö sen starttauksen kanssa. Hehkun valon sammuttua noin 4-7 sekunnin päästä kuuluu konehuoneesta pieni naksahdus (kuulee parhaiten ovi auki ja puhaltimet ja levysoittimet sammutettuina), kun hehkujen rele vasta päästää ja hehkut sammuu. Tämän jälkeen kun starttaa niin ei tarvitse sahata yhtään puolta sekunttia pidempään ja käy heti nätisti! Ihmettelin ensin myös että onpa mondeoon laitettu pitkä vieteri, mutta sitten tajusin että näissä sammuu näköjään hehkun valo ennen aikojaan samaa vikaa oli näet velipojan toyotan hj60 maasturissa aikanaan...
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
usa.power.xr4ti
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:14

Viesti Kirjoittaja usa.power.xr4ti »

kokeilkaapas 2.3 dieselin hehkuja niihin 1.8 dieseleihin toiminta paranee huomattavasti.. hehkut vähän pitemmät ja paksummat.. :)
Mondeo 02
XR4TI
Sierra 2.3d GL (VOIMAVAUNU)
Sierra 2.0
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Riesa2.0 kirjoitti: Hehkuttakaa pojat loppuun asti niitä diisseleitänne älkääkä hätäilkö sen starttauksen kanssa. Hehkun valon sammuttua noin 4-7 sekunnin päästä kuuluu konehuoneesta pieni naksahdus (kuulee parhaiten ovi auki ja puhaltimet ja levysoittimet sammutettuina), kun hehkujen rele vasta päästää ja hehkut sammuu. Tämän jälkeen kun starttaa niin ei tarvitse sahata yhtään puolta sekunttia pidempään ja käy heti nätisti! Ihmettelin ensin myös että onpa mondeoon laitettu pitkä vieteri, mutta sitten tajusin että näissä sammuu näköjään hehkun valo ennen aikojaan samaa vikaa oli näet velipojan toyotan hj60 maasturissa aikanaan...
...KELE! Loppui juuri miettiminen vaihdanko hehkut. KIITOS!!!
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Kyllä vain. Sieltähä se naksahdus kuului kun vaan jaksoi oottaa :roll:
//))==Ford Escort 1.8D -96
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Perttirlz kirjoitti:Kyllä vain. Sieltähä se naksahdus kuului kun vaan jaksoi oottaa :roll:
Lähtikös paremmin käyntiin kun odotteli naksuun asti?
Escort 1.8 sport -97
Perttirlz
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Tammi 2006 21:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Perttirlz »

Kyllä tuo ainakin tähän asti on lähteny kunnolla ja heti, eikä ole päästänyt savupilvee :oops:
//))==Ford Escort 1.8D -96
Vastaa Viestiin