Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs tarvis visiin hehkut vaihella tai jotain Mistä sitä tietää millon ne pitää vaihtaa? Tuo ainaki välillä hehkuttelee kauan ja silti ei meinaa kunnolla lähtee käyntiin.Paljonko ne hehkut yleensä maksaa ja millanen homma ne on sitte vaihella?
Niin ja sitten toinen juttu ois ku pitäis toi polttoaineensuodatin vaihtaa niin paljonkoha maksaa? Eikä vissiin oo kummonen jutttu vaihtaa vai?
Kiitos taas kaikille asiallisen vastauksen laittaneille
Hehkut muistaakseni maksoi motonetissä jonku 15e/kpl. Ei se mitenkään paha homma oo. Täytyy vaa muistaa laittaa sähköt niihi takas. Eiköhän se kerro vaihdon tarpeesta, ettei se meinaa hehkuttelusta huolimatta lähteä käyntiin?
Legato kirjoitti:Hehkut muistaakseni maksoi motonetissä jonku 15e/kpl. Ei se mitenkään paha homma oo. Täytyy vaa muistaa laittaa sähköt niihi takas. Eiköhän se kerro vaihdon tarpeesta, ettei se meinaa hehkuttelusta huolimatta lähteä käyntiin?
Lainaten sun sigua, se ei oo vika vaan omituisuus. Kuullu vähän juttua että se olis kaikissa dieselfordeissa sama vika, ettei hehkusta huolimatta lähde käyntiin.. ei ainakaan vakiohehkuilla.. Itekin sen sain huomata kantapään kautta ettei se hehkujen vaihto auta asiaan
Niinpä... oma mondeo 1.8td lähtee 1 hehkutuksen jälkeen... about 5 sekunnin startilla. Käsittääkseni se olis noille melko lyhyt aika. Oon kuullu huomattavasti pidemmistäkin sessioista.
Hehkut uusin syksyllä ja lähti käyntiin moitteetta koko talven, myös lapissa yli 20-asteen pakkasista. Normistartti ei lie kahta sekunttia pidempi. Kylmänä lähinnä hirvittää kun lähtee ennen öljynpaineiden nousua, tosin usein starttaan hehkuttamatta sen aikaa, että saa paineet ylös. Mulla on kyllä myös takaisku pumpun polttoainelinjassa, auttanee jotain.
Legato kirjoitti:Niinpä... oma mondeo 1.8td lähtee 1 hehkutuksen jälkeen... about 5 sekunnin startilla. Käsittääkseni se olis noille melko lyhyt aika. Oon kuullu huomattavasti pidemmistäkin sessioista.
Hehkuttakaa pojat loppuun asti niitä diisseleitänne älkääkä hätäilkö sen starttauksen kanssa. Hehkun valon sammuttua noin 4-7 sekunnin päästä kuuluu konehuoneesta pieni naksahdus (kuulee parhaiten ovi auki ja puhaltimet ja levysoittimet sammutettuina), kun hehkujen rele vasta päästää ja hehkut sammuu. Tämän jälkeen kun starttaa niin ei tarvitse sahata yhtään puolta sekunttia pidempään ja käy heti nätisti! Ihmettelin ensin myös että onpa mondeoon laitettu pitkä vieteri, mutta sitten tajusin että näissä sammuu näköjään hehkun valo ennen aikojaan samaa vikaa oli näet velipojan toyotan hj60 maasturissa aikanaan...
Riesa2.0 kirjoitti:
Hehkuttakaa pojat loppuun asti niitä diisseleitänne älkääkä hätäilkö sen starttauksen kanssa. Hehkun valon sammuttua noin 4-7 sekunnin päästä kuuluu konehuoneesta pieni naksahdus (kuulee parhaiten ovi auki ja puhaltimet ja levysoittimet sammutettuina), kun hehkujen rele vasta päästää ja hehkut sammuu. Tämän jälkeen kun starttaa niin ei tarvitse sahata yhtään puolta sekunttia pidempään ja käy heti nätisti! Ihmettelin ensin myös että onpa mondeoon laitettu pitkä vieteri, mutta sitten tajusin että näissä sammuu näköjään hehkun valo ennen aikojaan samaa vikaa oli näet velipojan toyotan hj60 maasturissa aikanaan...
...KELE! Loppui juuri miettiminen vaihdanko hehkut. KIITOS!!!