Tyhjäkäynti vinoilee tulppien räpläämisen jälkeen.. entä jos

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Poude kirjoitti:
Ihan alussa :wink:
Ok.. :oops:
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Mulla muuten vaikutti tulppien kärkivälin säätö aika paljon auton toimitaan..

Sen jälkeen kun vaihdoin lämpöanturit..

Ohjekirjan mukaan pitäs olla 1.3 mm mikä on mun mielestä aika paljon..

Kävin tulpat läpi ja pistin väliksi 0.8 niin alko hirvee nykiminen.
Sitten laitoin tuon 1.3 niin toimii kun hirvi!!
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Jyy, alunperin noissa motorcraftin tulpissa oli joku 1,5mm väli,heti kun pienensin niin alko käyttäytyyn ouodosti.. täytyy huomen aamulla varhain säätää se siihen normiin takasi, jossa kaikki toimi.
Mondeo Mk1
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

just..

Viddu mää vaihan käyttispelin vanhempaan..

:P
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Purin tänään hydraulinostimet, soitin kivitilaan(Tampereen Ford) ja sanoivat että nostinten ei kuulu liikkua mihinkään siinä kupissaan, jos liikkuu niin viallinen, mulla yks liikku ihan perskeleesti mutta muut ei ollenkaan. Sanoivat myös että vaikuttaa aivan varmasti tyhjäkäyntiin ja käynnistykseen.

Yhdellä nostimella hintaa 22eur. Tekis mieli ostaa kaikki mutta.. 352eur...
Mondeo Mk1
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vanhat johdot ja uudet tulpat ei toimi keskenään, sama päinvastoin. Johtojen vastukset ja tulppien kärkiväli on muuttunut, ehkä muutakin? 8)
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Aivan, tulpat ja johdot kannattaa vaihtaa yhtä aikaa.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Monteonisti kirjoitti:Vanhat johdot ja uudet tulpat ei toimi keskenään, sama päinvastoin. Johtojen vastukset ja tulppien kärkiväli on muuttunut, ehkä muutakin? 8)

Ja sekin vielä.. :) on nää kans ihme vehkeitä, no ei se johtosarja maksa kun muistaakseni ... 25eur?
Mondeo Mk1
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Ei se tosiaan kallis ole.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Voisi ihan vaikka kokeilun merkeissä tehdä niin,että jos mulla nyt sittenkin on se tyhjäkäyntivena särki, niin voiko sen ottaa sillai pois käytöstä että ECU ei mene sekasin jos säätää tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta?

Lähtis aina helposti käymään ja tyhjäkäyntikin ois pysyvä joka tilanteessa.
Mondeo Mk1
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Poude kirjoitti:Voisi ihan vaikka kokeilun merkeissä tehdä niin,että jos mulla nyt sittenkin on se tyhjäkäyntivena särki, niin voiko sen ottaa sillai pois käytöstä että ECU ei mene sekasin jos säätää tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta?

Lähtis aina helposti käymään ja tyhjäkäyntikin ois pysyvä joka tilanteessa.
No venan toimitahan on helppo testata.

Jos auto jotenkin vaan käy tyhjäkäyntiä lämpösenä niin ottaa töpselin irti ja auton pitäis sammua.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Kyllä sammuu.. :?:
Mondeo Mk1
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Eli sitten se vena toimii.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Onkohan tuuria vai mikä mättää kun auto toimii muuten mutta kun tuun kotipihaan vakio paikkaan parkkiin niin auto sammuu :lol:

Vauhti+ renkaat kääntyneenä lähes linkkuun+ vapaa vaihde, voiko olla se ohjaustehostimen paineanturi? mittasin sen kyllä ja arvot oli OK ainakin omasta mielestä.. ja kuulemani mukaan sen kuuluis nostaa kierrokset normaalia korkeemmalle,eikä laskea niitä..
Mondeo Mk1
Tag
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Maalis 2005 15:13

Viesti Kirjoittaja Tag »

Omassa pirssissä vastaavassa tilanteessa, kierrokset laskee vähän ja tyhjäkäynti muuttuu epäterveen kuuloiseksi :roll: en ole mitannut arvoja.. täällä kerrotaan että voi sammua jos vikaa.. http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html

Edit: Olen ymmärtänyt, että yleensä se on tuon paineanturinliitin joka menee rikki ei itse anturi.
-93 1.8
Monteeo
Vastaa Viestiin