Ok..Poude kirjoitti:
Ihan alussa
Tyhjäkäynti vinoilee tulppien räpläämisen jälkeen.. entä jos
Mulla muuten vaikutti tulppien kärkivälin säätö aika paljon auton toimitaan..
Sen jälkeen kun vaihdoin lämpöanturit..
Ohjekirjan mukaan pitäs olla 1.3 mm mikä on mun mielestä aika paljon..
Kävin tulpat läpi ja pistin väliksi 0.8 niin alko hirvee nykiminen.
Sitten laitoin tuon 1.3 niin toimii kun hirvi!!
Sen jälkeen kun vaihdoin lämpöanturit..
Ohjekirjan mukaan pitäs olla 1.3 mm mikä on mun mielestä aika paljon..
Kävin tulpat läpi ja pistin väliksi 0.8 niin alko hirvee nykiminen.
Sitten laitoin tuon 1.3 niin toimii kun hirvi!!
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Purin tänään hydraulinostimet, soitin kivitilaan(Tampereen Ford) ja sanoivat että nostinten ei kuulu liikkua mihinkään siinä kupissaan, jos liikkuu niin viallinen, mulla yks liikku ihan perskeleesti mutta muut ei ollenkaan. Sanoivat myös että vaikuttaa aivan varmasti tyhjäkäyntiin ja käynnistykseen.
Yhdellä nostimella hintaa 22eur. Tekis mieli ostaa kaikki mutta.. 352eur...
Yhdellä nostimella hintaa 22eur. Tekis mieli ostaa kaikki mutta.. 352eur...
Mondeo Mk1
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Voisi ihan vaikka kokeilun merkeissä tehdä niin,että jos mulla nyt sittenkin on se tyhjäkäyntivena särki, niin voiko sen ottaa sillai pois käytöstä että ECU ei mene sekasin jos säätää tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta?
Lähtis aina helposti käymään ja tyhjäkäyntikin ois pysyvä joka tilanteessa.
Lähtis aina helposti käymään ja tyhjäkäyntikin ois pysyvä joka tilanteessa.
Mondeo Mk1
No venan toimitahan on helppo testata.Poude kirjoitti:Voisi ihan vaikka kokeilun merkeissä tehdä niin,että jos mulla nyt sittenkin on se tyhjäkäyntivena särki, niin voiko sen ottaa sillai pois käytöstä että ECU ei mene sekasin jos säätää tyhjäkäynnin kaasuläppäkotelosta?
Lähtis aina helposti käymään ja tyhjäkäyntikin ois pysyvä joka tilanteessa.
Jos auto jotenkin vaan käy tyhjäkäyntiä lämpösenä niin ottaa töpselin irti ja auton pitäis sammua.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Onkohan tuuria vai mikä mättää kun auto toimii muuten mutta kun tuun kotipihaan vakio paikkaan parkkiin niin auto sammuu
Vauhti+ renkaat kääntyneenä lähes linkkuun+ vapaa vaihde, voiko olla se ohjaustehostimen paineanturi? mittasin sen kyllä ja arvot oli OK ainakin omasta mielestä.. ja kuulemani mukaan sen kuuluis nostaa kierrokset normaalia korkeemmalle,eikä laskea niitä..
Vauhti+ renkaat kääntyneenä lähes linkkuun+ vapaa vaihde, voiko olla se ohjaustehostimen paineanturi? mittasin sen kyllä ja arvot oli OK ainakin omasta mielestä.. ja kuulemani mukaan sen kuuluis nostaa kierrokset normaalia korkeemmalle,eikä laskea niitä..
Mondeo Mk1
Omassa pirssissä vastaavassa tilanteessa, kierrokset laskee vähän ja tyhjäkäynti muuttuu epäterveen kuuloiseksi en ole mitannut arvoja.. täällä kerrotaan että voi sammua jos vikaa.. http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html
Edit: Olen ymmärtänyt, että yleensä se on tuon paineanturinliitin joka menee rikki ei itse anturi.
Edit: Olen ymmärtänyt, että yleensä se on tuon paineanturinliitin joka menee rikki ei itse anturi.
-93 1.8
Monteeo
Monteeo