Hyvä homma, onpahan yksi huolenaihe vähemmän. Lähinnä miettinyt seuraavaksi autoksi, skippaisiko hybridit kokonaan ja vaihtaisi suoraan sähköön (luultavasti myös merkkiä, Enyaq tällä hetkellä kiinnostavimman tuntuinen), vai olisiko neliveto-Kuga kuitenkin..focst kirjoitti: ↑30 Tammi 2025 19:44Näissä koneissa jakopää ja öljypumppu ketjulla. Myös vanhemmissa 2.5 litrasissa.Jeipii kirjoitti: ↑30 Tammi 2025 18:35
Nelivetoinen HEV Kuga on tietääkseni Kevythybridi jossa on sama 2,5 litrainen vapaasti hengittävä bensakone kuin lataushybridissä. Kone on ketjulla ja ei sisällä mm turboa lainkaan. Vaihteistona on myös sama E-cvt molemmissa autoissa. Sitä en tiedä miten 2019 vuotta vanhemmissa Kugissa nuo voimalinjat menee. Niissä voi hyvinkin olla öljykylpyisellä jakohihnalla varustettu moottori.
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
2022 Focus Titanium Wagon 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
ex. 2019 Focus Titanium HB 1.5l 150hp A8
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kyllä jos pätäkkää riittää sähköauto on varmasti kaikkein mukavin hankinta. Mutta on Kugakin kyllä aivan mahtava auto minusta. Ja niitä saa nyt käytettynä alle 25000 eurolla. Kannattaa käydä molemmat koeajamassa: neliveto Kuga ja esim se Enyaqqi.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Itse en ainakaan enää edes harkitse kugaa(enkä kyllä mitään fordia yleensäkään). Talvella varsinkaan en ole ollut tyytyväinen(huurtuu,kylmä jalkatila). Huollossa on saanut kyllä vierailla ihan liian monta kertaa. Ajettavuus sopivan epätasaisella alustalla on ihan järkyttävä. Äänieristys on aika heikko.
Enyaqista ole pyytänyt tarjouksen seuraavaksi liisariksi, pitää odotella tarjousta. Jos on liian korkea hinta, niin valitettavasti joutuu vielä ainakin vuoden ajelemaan kugalla.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei huurru ja ei ole kylmä jalkatila jos käytät bensamoottoria talvella. Toki on se kyllä virhe että noin käy jos ajaa pelkällä sähköllä tai automaattimoodissa normal ajotilassa myös välillä (PHEV Kuga). Eli autoa on hankala käyttää talvella välillä jossei tiedä sen outouksista.... Uskon että HEV versiossa ei ole näitä ongelmia ainakaan niin paljon kun siinä on bensakone koko ajan käynnissä varmaan.Pasi123 kirjoitti: ↑31 Tammi 2025 07:27Itse en ainakaan enää edes harkitse kugaa(enkä kyllä mitään fordia yleensäkään). Talvella varsinkaan en ole ollut tyytyväinen(huurtuu,kylmä jalkatila). Huollossa on saanut kyllä vierailla ihan liian monta kertaa. Ajettavuus sopivan epätasaisella alustalla on ihan järkyttävä. Äänieristys on aika heikko.
Enyaqista ole pyytänyt tarjouksen seuraavaksi liisariksi, pitää odotella tarjousta. Jos on liian korkea hinta, niin valitettavasti joutuu vielä ainakin vuoden ajelemaan kugalla.
Mitä tuohon epätasaisella alustalla ajoon tulee niin kyllä Kuga tärisee tosiaan aika paljon. Siinä on kyllä pintakova alusta. Samoin rengasmelua on kyllä jonkin verran. Varmaan sähköautoissa on sitä vähemmän kun niissä on usein etuikkunatkin tuplalaminoitua lasia tjsp.
Hyviäkin puolia on. Voimalinja ja vaihteisto on minusta tosi hyvä. Samoin ohjaus on tarkka. Auto on kokoisekseen varsin hyvä ajaa ja menee juuri sinne minne kuski haluaa. Lisäksi itsellä on kaikki herkut tuossa ja tykkään mm mukautuvasta vakkarista ja ajolinja-avustimesta tosi paljon. Jos kaistaviivat näkyy, auto ajaa käytännössä itsekseen ja riittää että kuskilla on käsi ratilla

Ostaisin kyllä itsekin sähköauton jos pystyisin mutta vielä ei ole sen aika. Siihen asti Kuga PHEV on kyllä mainio ajokki tuohon 20 000 - 25 000 hintaan.
Tosin saa nähdä mitä käy kun takuu loppuu. Autossa on kauheasti potentiaalisesti irikki meneviä osia. Sähköauton komponentit ja bensa-auton komponentit.Toivottavasti ne kestää vielä 5 vuoden käytön jälkeenkin... Muuten saa käyttää huollossa sitten useamminkin. Se riski PHEVissä kyllä erityisesti on. HEVissä on vähän vähemmän potentiaalisesti rikki meneviä osia mutta on siinäkin aika paljon.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Itseasiassa huurtuu myös benasalla ajaessa, vaikka moottori on varmasti lämmin. Välillä tulee kiire laittaa maksimipuhallus tms, että näkee jotain. Huurtuminen tapahtuu sekunneissa, kaikki(!) lasit umpeen.Jeipii kirjoitti: ↑31 Tammi 2025 10:16Ei huurru ja ei ole kylmä jalkatila jos käytät bensamoottoria talvella. Toki on se kyllä virhe että noin käy jos ajaa pelkällä sähköllä tai automaattimoodissa normal ajotilassa myös välillä (PHEV Kuga). Eli autoa on hankala käyttää talvella välillä jossei tiedä sen outouksista.... Uskon että HEV versiossa ei ole näitä ongelmia ainakaan niin paljon kun siinä on bensakone koko ajan käynnissä varmaan.Pasi123 kirjoitti: ↑31 Tammi 2025 07:27
Itse en ainakaan enää edes harkitse kugaa(enkä kyllä mitään fordia yleensäkään). Talvella varsinkaan en ole ollut tyytyväinen(huurtuu,kylmä jalkatila). Huollossa on saanut kyllä vierailla ihan liian monta kertaa. Ajettavuus sopivan epätasaisella alustalla on ihan järkyttävä. Äänieristys on aika heikko.
Enyaqista ole pyytänyt tarjouksen seuraavaksi liisariksi, pitää odotella tarjousta. Jos on liian korkea hinta, niin valitettavasti joutuu vielä ainakin vuoden ajelemaan kugalla.
Mitä tuohon epätasaisella alustalla ajoon tulee niin kyllä Kuga tärisee tosiaan aika paljon. Siinä on kyllä pintakova alusta. Samoin rengasmelua on kyllä jonkin verran. Varmaan sähköautoissa on sitä vähemmän kun niissä on usein etuikkunatkin tuplalaminoitua lasia tjsp.
Hyviäkin puolia on. Voimalinja ja vaihteisto on minusta tosi hyvä. Samoin ohjaus on tarkka. Auto on kokoisekseen varsin hyvä ajaa ja menee juuri sinne minne kuski haluaa. Lisäksi itsellä on kaikki herkut tuossa ja tykkään mm mukautuvasta vakkarista ja ajolinja-avustimesta tosi paljon. Jos kaistaviivat näkyy, auto ajaa käytännössä itsekseen ja riittää että kuskilla on käsi ratilla![]()
Ostaisin kyllä itsekin sähköauton jos pystyisin mutta vielä ei ole sen aika. Siihen asti Kuga PHEV on kyllä mainio ajokki tuohon 20 000 - 25 000 hintaan.
Tosin saa nähdä mitä käy kun takuu loppuu. Autossa on kauheasti potentiaalisesti irikki meneviä osia. Sähköauton komponentit ja bensa-auton komponentit.Toivottavasti ne kestää vielä 5 vuoden käytön jälkeenkin... Muuten saa käyttää huollossa sitten useamminkin. Se riski PHEVissä kyllä erityisesti on. HEVissä on vähän vähemmän potentiaalisesti rikki meneviä osia mutta on siinäkin aika paljon.
Automaattiasennossa pyyhkijät toimii miten sattuu, kerran jo huollettu sen takia. Ei vaikuttanut toimintaan.
Hyvänä puolena on varsin kohtuullinen kulutus ainakin keäisin.
Meillä firman liisareissa on nykyään käytännössä vain sähkäri järkevä vaihtoehto.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Okei, mulla ei huurru sport moodissa ikinä. Tosin mulla on ilmastoinnin asetukset aina manuaalilla eli lämpötila ja puhallustaso ja suunnat itse säädetty.Pasi123 kirjoitti: ↑31 Tammi 2025 12:09Itseasiassa huurtuu myös benasalla ajaessa, vaikka moottori on varmasti lämmin. Välillä tulee kiire laittaa maksimipuhallus tms, että näkee jotain. Huurtuminen tapahtuu sekunneissa, kaikki(!) lasit umpeen.Jeipii kirjoitti: ↑31 Tammi 2025 10:16
Ei huurru ja ei ole kylmä jalkatila jos käytät bensamoottoria talvella. Toki on se kyllä virhe että noin käy jos ajaa pelkällä sähköllä tai automaattimoodissa normal ajotilassa myös välillä (PHEV Kuga). Eli autoa on hankala käyttää talvella välillä jossei tiedä sen outouksista.... Uskon että HEV versiossa ei ole näitä ongelmia ainakaan niin paljon kun siinä on bensakone koko ajan käynnissä varmaan.
Mitä tuohon epätasaisella alustalla ajoon tulee niin kyllä Kuga tärisee tosiaan aika paljon. Siinä on kyllä pintakova alusta. Samoin rengasmelua on kyllä jonkin verran. Varmaan sähköautoissa on sitä vähemmän kun niissä on usein etuikkunatkin tuplalaminoitua lasia tjsp.
Hyviäkin puolia on. Voimalinja ja vaihteisto on minusta tosi hyvä. Samoin ohjaus on tarkka. Auto on kokoisekseen varsin hyvä ajaa ja menee juuri sinne minne kuski haluaa. Lisäksi itsellä on kaikki herkut tuossa ja tykkään mm mukautuvasta vakkarista ja ajolinja-avustimesta tosi paljon. Jos kaistaviivat näkyy, auto ajaa käytännössä itsekseen ja riittää että kuskilla on käsi ratilla![]()
Ostaisin kyllä itsekin sähköauton jos pystyisin mutta vielä ei ole sen aika. Siihen asti Kuga PHEV on kyllä mainio ajokki tuohon 20 000 - 25 000 hintaan.
Tosin saa nähdä mitä käy kun takuu loppuu. Autossa on kauheasti potentiaalisesti irikki meneviä osia. Sähköauton komponentit ja bensa-auton komponentit.Toivottavasti ne kestää vielä 5 vuoden käytön jälkeenkin... Muuten saa käyttää huollossa sitten useamminkin. Se riski PHEVissä kyllä erityisesti on. HEVissä on vähän vähemmän potentiaalisesti rikki meneviä osia mutta on siinäkin aika paljon.
Automaattiasennossa pyyhkijät toimii miten sattuu, kerran jo huollettu sen takia. Ei vaikuttanut toimintaan.
Hyvänä puolena on varsin kohtuullinen kulutus ainakin keäisin.
Meillä firman liisareissa on nykyään käytännössä vain sähkäri järkevä vaihtoehto.
Normal ajotilassa saattaa huurtua jos auto vaihtaa sähkölle kesken ajon ja jäähdytysnesteen lämpötila rupee tippumaan tällöin kun lämpötila tippuu, auto vaihtaa sisäilmankierron päälle ja saattaa huurtua. Tuo on kyllä aika vaarallista jopa ja tulee tosiaan kiire reagoida.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kumma kun Fordilla eivät tuohon huurtumiseen ole korjausta saaneet tehtyä. Vaikuttaa ajoturvallisuuteen aika paljon, huurteet ei heti ikkunoista nimittäin lähde. Tuollaisia ominaisuuksia ei kannata pitkään katsella, kannattaa se täälläkin mainittu johto irrottaa/irrotuttaa sisäilmankierron moottorilta, huurteesta ei ole tietoakaan sen jälkeen.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla huurtui kans mutta otin automaatin pois talveksi ja säädin manuaalisesti sopivaksi. Nyt ei ole huurtunut kun pari kertaa pitemmillä matkoilla. Kun huurruu tuulilasin lämmitys päälle muilla laseilla ei niin väliä ole.. 

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla menee parin viikon päästä tähän samaan korjaukseen takuuna. Auto on 2021 PHEV malli. Pitää kolinaa vaihteiston ollessa P tai N tilassa. Mitä kylmempi ilma ja mitä kylmempi moottori sitä kovempaa kuuluu. Tosin vain pari kertaa ikinä on kuulunut lujaa se ääni. Normaalisti kuuluu hyvin hiljaa ainakin P moodissa. Ajattelin että ehkä tuo on hyvä laittaa kuntoon niin kestää vaihteisto ainakin tuon osan kannalta pidempään.Miihkali kirjoitti: ↑03 Loka 2024 16:12Bensamoottorin käydessä kuului erinäistä rolinaa ja kolinaa, pienillä nopeuksilla lähinnä erottui, ei maantieajossa niinkään kuulunut. Tyhjäkäynnillä myös vaihteiston kohdalta kolisevaa ääntä kuului. Ehkä samanlainen ääni jos kaksoismassa vauhtipyörä on sökö. Mekaanikko tunnisti selostuksen perusteella mistä kyse, kuulema muutamaan neliveto fheviin tämän oli vaihtanut. Päivitetty versio siitä osasta tuli nyt tilalle.hessuko kirjoitti: ↑03 Loka 2024 08:21 Mitenkä havaitsit tuon moottorin/vaihteisto äänen joka aiheutti tuon remontin.Eilen kun tuo oma auto teki polttiksella tuota esilämmitystä ja olin siinä auton vieressä niin kyllähän se monenlaista ääntä antoi tällöin.Sillä kyselen kun tuo 5v takuu loppuu 3/25.Autohan tunnetusti suhisee ja taitaa joku relekin napsahdella kun sähköajo loppuu ja auto menee "unille"mutta sitähän se on tehnyt aina ja se on varmasti ihan normaalia.Bensakone ei omassa anna ylimääräisiä ääniä kun se on toiminnassa ja kunnolla lämmennyt.Kylmä startti on kyllä alussa jonkin verran äänekäs.
Pitäisikö tuonne mittariston menuun saada itse valikoida näkyvät jutut, näin jostakin luin mutta eipä tuolla sellaisia valikoita tunnu olevan?
Ja vaihtoon menee siis moottorin ja vaihteiston välissä oleva vaimenninlevy. Osa on aika edullinen mutta työmäärä on suuri.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kannattaa ottaa liitin auki. Ei huurtuminen isosti haitannut, mutta nyt on kyllä silti mukava kun ei huurru edes sitä muutamaa kertaa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuon vaimentimen vaihdon jälkeen isoimmat kolinat hävisi, mutta ääntä kuuluu kuitenkin vielä P-ja ehkä enemmän N-tilassa. Huollossa oli puhetta ja heidän mukaan noista on vastaavaa ääntä kuulunut uutenakin.. Ulkomaisilta saiteilta lueskelin ja moni tuosta maininnut, ominaisuus lienee.Jeipii kirjoitti: ↑02 Helmi 2025 10:52Mulla menee parin viikon päästä tähän samaan korjaukseen takuuna. Auto on 2021 PHEV malli. Pitää kolinaa vaihteiston ollessa P tai N tilassa. Mitä kylmempi ilma ja mitä kylmempi moottori sitä kovempaa kuuluu. Tosin vain pari kertaa ikinä on kuulunut lujaa se ääni. Normaalisti kuuluu hyvin hiljaa ainakin P moodissa. Ajattelin että ehkä tuo on hyvä laittaa kuntoon niin kestää vaihteisto ainakin tuon osan kannalta pidempään.Miihkali kirjoitti: ↑03 Loka 2024 16:12
Bensamoottorin käydessä kuului erinäistä rolinaa ja kolinaa, pienillä nopeuksilla lähinnä erottui, ei maantieajossa niinkään kuulunut. Tyhjäkäynnillä myös vaihteiston kohdalta kolisevaa ääntä kuului. Ehkä samanlainen ääni jos kaksoismassa vauhtipyörä on sökö. Mekaanikko tunnisti selostuksen perusteella mistä kyse, kuulema muutamaan neliveto fheviin tämän oli vaihtanut. Päivitetty versio siitä osasta tuli nyt tilalle.
Pitäisikö tuonne mittariston menuun saada itse valikoida näkyvät jutut, näin jostakin luin mutta eipä tuolla sellaisia valikoita tunnu olevan?
Ja vaihtoon menee siis moottorin ja vaihteiston välissä oleva vaimenninlevy. Osa on aika edullinen mutta työmäärä on suuri.
Auton ollessa paikallaan ja bensamoottorin käynnissä, pitää vaihteiston sähkömoottorin koko ajan säätää nopeuttaan, siitähän se ääni kai tulee. Miten muilla, kuuluuko tuota ääntä?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla on useimmiten aika vaimeat ne äänet. Semmoiset että ne ei oikeastaan häiritse. Mietin nyt että pitäiskö perua koko osan vaihto jos se uusikin ääntää edelleen sitten hieman kuitenkin. Tilanne ei siis välttämättä muutu nykyisestä mihinkäänMiihkali kirjoitti: ↑05 Helmi 2025 11:58Tuon vaimentimen vaihdon jälkeen isoimmat kolinat hävisi, mutta ääntä kuuluu kuitenkin vielä P-ja ehkä enemmän N-tilassa. Huollossa oli puhetta ja heidän mukaan noista on vastaavaa ääntä kuulunut uutenakin.. Ulkomaisilta saiteilta lueskelin ja moni tuosta maininnut, ominaisuus lienee.Jeipii kirjoitti: ↑02 Helmi 2025 10:52
Mulla menee parin viikon päästä tähän samaan korjaukseen takuuna. Auto on 2021 PHEV malli. Pitää kolinaa vaihteiston ollessa P tai N tilassa. Mitä kylmempi ilma ja mitä kylmempi moottori sitä kovempaa kuuluu. Tosin vain pari kertaa ikinä on kuulunut lujaa se ääni. Normaalisti kuuluu hyvin hiljaa ainakin P moodissa. Ajattelin että ehkä tuo on hyvä laittaa kuntoon niin kestää vaihteisto ainakin tuon osan kannalta pidempään.
Ja vaihtoon menee siis moottorin ja vaihteiston välissä oleva vaimenninlevy. Osa on aika edullinen mutta työmäärä on suuri.
Auton ollessa paikallaan ja bensamoottorin käynnissä, pitää vaihteiston sähkömoottorin koko ajan säätää nopeuttaan, siitähän se ääni kai tulee. Miten muilla, kuuluuko tuota ääntä?
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Vuosimallin 2021 Hev Kugaan vaihdettiin n. pari vuotta sitten kyseinen levy, ei lähteneet ylimääräiset äänet. Ajelin autolla n. 90 tkm ilman ongelmia, normi huollot tehtiin. Vaihdoin syksyllä uuteen Hev Kugaan, jossa ei ole kyseistä ääntä ilmennyt.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
12 V akun vaihdoin itse käyttöohjekirjan mukaisesti, akun hommasin Motonetistä, merkkiliikkeessä akun vaihto tosiaan tyyris. Jos autoa olisin vielä pitänyt, niin vaihteistoöljyt olisin vaihdattanut seuraavassa huollossa.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Tammi 2025 09:11
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Pari kysymystä uudesta Kugasta kun en manuaalista tullut hullua hurskaammaksi:
1) löytyykö jostain asetus, millä voisi ACC:n käyttäessä liikennemerkkien nopeutta, saada lisättyä vaikka +5 merkin nopeuteen?
2) saako nopeusvaroittimen äänimerkin pois päältä, että näyttäisi vaan näytössä jos menee ylitse muttei piipittäisi? Parempi jos tuon saisi kokonaan pois pysyvästi mutta sitä ei taida voida tehdä
1) löytyykö jostain asetus, millä voisi ACC:n käyttäessä liikennemerkkien nopeutta, saada lisättyä vaikka +5 merkin nopeuteen?
2) saako nopeusvaroittimen äänimerkin pois päältä, että näyttäisi vaan näytössä jos menee ylitse muttei piipittäisi? Parempi jos tuon saisi kokonaan pois pysyvästi mutta sitä ei taida voida tehdä
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
1) Ei taida olla? Manuaalisesti olen tökännyt lisää nopeutta, kun nopeus muuttuu.KugaMuuMuka kirjoitti: ↑06 Helmi 2025 10:15 Pari kysymystä uudesta Kugasta kun en manuaalista tullut hullua hurskaammaksi:
1) löytyykö jostain asetus, millä voisi ACC:n käyttäessä liikennemerkkien nopeutta, saada lisättyä vaikka +5 merkin nopeuteen?
2) saako nopeusvaroittimen äänimerkin pois päältä, että näyttäisi vaan näytössä jos menee ylitse muttei piipittäisi? Parempi jos tuon saisi kokonaan pois pysyvästi mutta sitä ei taida voida tehdä
2)Parhaiten onnistuu Lim näppäimellä (muutaman sekunnin painallus), varoitin aktivoituu aina käynnistäessä.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06 Tammi 2025 09:11
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Nuo tavat toki tiesinkin mutta kiva olisi jos noihin olisi ollut joku järkevämpikin tapa. Esim jenkki escapen 2025 mallin manuaalista (ks. alla) löytyy tuo toleranssi, jota taas suomenkielisessä Kuga manuaalissa ei ole. Liekö taas joku EU villitys...Markonford kirjoitti: ↑06 Helmi 2025 19:251) Ei taida olla? Manuaalisesti olen tökännyt lisää nopeutta, kun nopeus muuttuu.KugaMuuMuka kirjoitti: ↑06 Helmi 2025 10:15 Pari kysymystä uudesta Kugasta kun en manuaalista tullut hullua hurskaammaksi:
1) löytyykö jostain asetus, millä voisi ACC:n käyttäessä liikennemerkkien nopeutta, saada lisättyä vaikka +5 merkin nopeuteen?
2) saako nopeusvaroittimen äänimerkin pois päältä, että näyttäisi vaan näytössä jos menee ylitse muttei piipittäisi? Parempi jos tuon saisi kokonaan pois pysyvästi mutta sitä ei taida voida tehdä
2)Parhaiten onnistuu Lim näppäimellä (muutaman sekunnin painallus), varoitin aktivoituu aina käynnistäessä.
Setting the Speed Sign Recognition Speed Tolerance
You can set the system speed warning to alert you when the vehicle speed exceeds the speed limit recognized by the system by a certain speed tolerance.
Press Features on the touchscreen.
Press Driver Assistance.
Press Speed Limit Assist.
Press Tolerance.
Adjust the slider to set the tolerance.
Note: The system remembers the last setting when you start your vehicle.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Hommaa obd-tökkeli (USB) ja tietokoneelle Forscan ja aktivoi tuo valikkoKugaMuuMuka kirjoitti: ↑07 Helmi 2025 08:49Nuo tavat toki tiesinkin mutta kiva olisi jos noihin olisi ollut joku järkevämpikin tapa. Esim jenkki escapen 2025 mallin manuaalista (ks. alla) löytyy tuo toleranssi, jota taas suomenkielisessä Kuga manuaalissa ei ole. Liekö taas joku EU villitys...Markonford kirjoitti: ↑06 Helmi 2025 19:25
1) Ei taida olla? Manuaalisesti olen tökännyt lisää nopeutta, kun nopeus muuttuu.
2)Parhaiten onnistuu Lim näppäimellä (muutaman sekunnin painallus), varoitin aktivoituu aina käynnistäessä.
Setting the Speed Sign Recognition Speed Tolerance
You can set the system speed warning to alert you when the vehicle speed exceeds the speed limit recognized by the system by a certain speed tolerance.
Press Features on the touchscreen.
Press Driver Assistance.
Press Speed Limit Assist.
Press Tolerance.
Adjust the slider to set the tolerance.
Note: The system remembers the last setting when you start your vehicle.

Itse tuo piipitin pitää varmaan joka kerta poistaa päältä tai näin ainakin luulen.
Onneksi uusinta edeltävässä Kugan versiossa ei ole piipitintä ja saa tuon toleranssin säädettyä valikoista.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kugasta kyykkäsi alkuperäinen 12v 45ah akku. Pitääkö koodata mikäli vaihtaa tilalle isommalla ah lukemalla olevan lyijyakun ? Agm akku toki paras vaihtoehto mutta tähän hätään olisi hyllyssä vähän isompia lyijyakkuja .
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Hieman isomman akun laitoin, en nyt muista tarkemmin, hintaa taisi olla satasen maissa, mitään koodauksia ei tehty. Akku laitettu Kugan ohjekirjan mukaisesti, suht helppo homma.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Riipuen varmaan vuosimallista mutta jos siinä akkukengässä on anturi niin pitäisi ohjelmoida eli kertoa autolle että akku vaihdettu ja kertoa uuden akun koko jos ei samanlainen kuin vanha, toimii varmaa ilmankin mutta jotain häröä vai tulla ajan kanssa jos ei nollata/korjata akun kokoa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2025 17:39
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Moro,
tuli hankittua juuri neljäs Ford. Kuga HEV AWD, 100 tkm autolla ajettu.
Luin ennen hankintaa ketjun läpi ja pienimuotoista keskustelua tästä jo olikin eli auton huolto-ohjelma. Siihen ei ilmeisesti kuulu lainkaan automaattivaihteiston tai nelivetojärjestelmän öljyjen vaihto.
Onko porukka näitä öljyjä vaihdattanut?
Merkkihuolto ei ottanut mitään kantaa, kun asiasta suosituksia kyselin.Hinnat töille kuitenkin antoivat eli homman voivat tehdä.
tuli hankittua juuri neljäs Ford. Kuga HEV AWD, 100 tkm autolla ajettu.
Luin ennen hankintaa ketjun läpi ja pienimuotoista keskustelua tästä jo olikin eli auton huolto-ohjelma. Siihen ei ilmeisesti kuulu lainkaan automaattivaihteiston tai nelivetojärjestelmän öljyjen vaihto.
Onko porukka näitä öljyjä vaihdattanut?
Merkkihuolto ei ottanut mitään kantaa, kun asiasta suosituksia kyselin.Hinnat töille kuitenkin antoivat eli homman voivat tehdä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Paljonko antoivat hinnaksi öljyjen vaihdolle?
Jenkkifoorumeilla tuostaa vaihteiston öljyistä on tarinaa mutta sama se on sielläkin.. Lifetime öljyt eli sen aikaa kun takuu on voimassa.. 50t mailia on liian aikaisin ja 100t mailia liian myöhään.
Jenkkifoorumeilla tuostaa vaihteiston öljyistä on tarinaa mutta sama se on sielläkin.. Lifetime öljyt eli sen aikaa kun takuu on voimassa.. 50t mailia on liian aikaisin ja 100t mailia liian myöhään.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2025 17:39
Re: Uusi Kuga mk3 2020
- Vaihteiston öljyt 307e
- Jakovaihteiston öljyt 67e
- Takavetopyörästön öljyt 84e
Jakovaihteiston ja perän öljyt ajattelin alustavasti seuraavassa huollossa vaihdattaa, mutta automaattilootan jätän varmaan toistaiseksi rauhaan. Toki, jos öljyjä sinne ei nyt vaihda niin tuleeko ikinä vaihdettuakaan...
Kaikki toimii laatikon ja nelivedon osalta tällä hetkellä kuten kuuluu, joten hieman jänskättää mennä tuohon automaattiin kajoamaan.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tässä videossa puhutaan Ford Maverick auton vaihteiston öljynvaihdosta. Käsittääkseni tuossa on sama vaihteisto kuin Kuga phevissä ja AWDssa. Ei näytä monimutkaiselta tuo öljynvaihto. En ehkä silti tekisi tuota itse mutta aion kyllä pyytää merkkihuoltoa vaihtamaan öljyt jossain välissä.Fordisti92 kirjoitti: ↑17 Helmi 2025 08:36- Vaihteiston öljyt 307e
- Jakovaihteiston öljyt 67e
- Takavetopyörästön öljyt 84e
Jakovaihteiston ja perän öljyt ajattelin alustavasti seuraavassa huollossa vaihdattaa, mutta automaattilootan jätän varmaan toistaiseksi rauhaan. Toki, jos öljyjä sinne ei nyt vaihda niin tuleeko ikinä vaihdettuakaan...
Kaikki toimii laatikon ja nelivedon osalta tällä hetkellä kuten kuuluu, joten hieman jänskättää mennä tuohon automaattiin kajoamaan.
Video:
https://youtu.be/mSNEmerjXbE?si=YRhnCPiMmGdYsLFL