Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ite naputin pulttimopolla niin että tuli sellanen fiilis että pysyy eli varmaan lähemmäs 100nm
Hihna on oikealla kireydellä kun kohtuullisella voimalla kääntyy pitkältä sivultaan 90 astetta.
Olen noudattanut ihan Haynesin kirjan suositusta, eikä ole vielä pyörät irtoilleet. Uudet pultitkaan eivät ole kalliita Fordilla jos huolettaa vanhojen kunto, putsaa hyvin pinnat ettei jää kakkaa väliin tai kierteisiin.
Pulttipyssyn kanssa voi sitten vaikka kiristää ne vanteet ylimomenttiin, ei tule niin kallista laskua.
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Oliko pakko irroittaa pyörät, siis olen epätietoinen enkä "ironinen"?
Yleensä vedän tärkeät pultit "varttivarrella" ja omalla maksimimomentilla, kampuran hihnapyörän ja laakerit "puolikkaalla varrella", hyvin on pelittänyt kun "vääntö" vielä tallella!
On mulla kylläkin momenttiavain, mutta siihenhän turvaudutaan vain "hätätapauksessa" kuten nörtit tietsikan manuskaan?
Monteonisti kirjoitti:Oliko pakko irroittaa pyörät, siis olen epätietoinen enkä "ironinen"?
Yleensä vedän tärkeät pultit "varttivarrella" ja omalla maksimimomentilla, kampuran hihnapyörän ja laakerit "puolikkaalla varrella", hyvin on pelittänyt kun "vääntö" vielä tallella!
On mulla kylläkin momenttiavain, mutta siihenhän turvaudutaan vain "hätätapauksessa" kuten nörtit tietsikan manuskaan?
Periaatteessa pitäis onnistua, ettei nokkahihnapyöriä irroita, kun hihnan vaihtaa. Mutta nokka-akselin stefoja jos aikoo vaihtaa, täytyy ne irroittaa.
Mielestäni ei ole syytä jättää tuollaisessa remontissa vaihtamatta, ettei ala öljytä jakopäätä.