Zetec nokkapyörän momentti?
Zetec nokkapyörän momentti?
Millaiseen momenttiin olette vetäneet Zetecin nokkapyörät?
Moottorikoneistamon mies höpisi, ettei tuo suositeltu 68nm riitä...
Varsinkin kun ei ole mitään kiiloja, että tulisi tarpeeksi kireälle...
Olisin kiitollinen , jos joku jaksais vastata . [/i]
Entä tuon hihnan oikea kireys?
Moottorikoneistamon mies höpisi, ettei tuo suositeltu 68nm riitä...
Varsinkin kun ei ole mitään kiiloja, että tulisi tarpeeksi kireälle...
Olisin kiitollinen , jos joku jaksais vastata . [/i]
Entä tuon hihnan oikea kireys?
Olen noudattanut ihan Haynesin kirjan suositusta, eikä ole vielä pyörät irtoilleet. Uudet pultitkaan eivät ole kalliita Fordilla jos huolettaa vanhojen kunto, putsaa hyvin pinnat ettei jää kakkaa väliin tai kierteisiin.
Pulttipyssyn kanssa voi sitten vaikka kiristää ne vanteet ylimomenttiin, ei tule niin kallista laskua.
Pulttipyssyn kanssa voi sitten vaikka kiristää ne vanteet ylimomenttiin, ei tule niin kallista laskua.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Oliko pakko irroittaa pyörät, siis olen epätietoinen enkä "ironinen"?
Yleensä vedän tärkeät pultit "varttivarrella" ja omalla maksimimomentilla, kampuran hihnapyörän ja laakerit "puolikkaalla varrella", hyvin on pelittänyt kun "vääntö" vielä tallella!
On mulla kylläkin momenttiavain, mutta siihenhän turvaudutaan vain "hätätapauksessa" kuten nörtit tietsikan manuskaan?
Yleensä vedän tärkeät pultit "varttivarrella" ja omalla maksimimomentilla, kampuran hihnapyörän ja laakerit "puolikkaalla varrella", hyvin on pelittänyt kun "vääntö" vielä tallella!
On mulla kylläkin momenttiavain, mutta siihenhän turvaudutaan vain "hätätapauksessa" kuten nörtit tietsikan manuskaan?
Periaatteessa pitäis onnistua, ettei nokkahihnapyöriä irroita, kun hihnan vaihtaa. Mutta nokka-akselin stefoja jos aikoo vaihtaa, täytyy ne irroittaa.Monteonisti kirjoitti:Oliko pakko irroittaa pyörät, siis olen epätietoinen enkä "ironinen"?
Yleensä vedän tärkeät pultit "varttivarrella" ja omalla maksimimomentilla, kampuran hihnapyörän ja laakerit "puolikkaalla varrella", hyvin on pelittänyt kun "vääntö" vielä tallella!
On mulla kylläkin momenttiavain, mutta siihenhän turvaudutaan vain "hätätapauksessa" kuten nörtit tietsikan manuskaan?
Mielestäni ei ole syytä jättää tuollaisessa remontissa vaihtamatta, ettei ala öljytä jakopäätä.