TD-Mondeo kerää kierroksia, korjattu...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Mites ois kokonaan uus pannu ruattista tai jotain...

Tai esim. http://www.autovaraosat.net
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Aika paskaa säkää kyllä täytyy myöntää... Itsellä vähän vastaava tapaus sierran kans viime talvena, kun tehtiin siihen koneremppa. Koko kone tehtiin käytännössä katsoen uusiksi (kansi, alakerranlaakerit+ muut kuluvat osat) Paitsi ne p*rkeleen nokat, kun kone ei ehtinyt käydä kun pari sekunttia niin tuosesta nokasta murtui kaulus -> nokkaratas pyörähti -> jako sekaisin -> uus kallis kansi + männät tuhannen paskaksi :evil: Tuli se kone maksamaan lähes tonnin ja mitä sain? Rautakasan joka vielä tänäänkin makaa pajan pöydällä, olis vain pitänyt heti ostaa käytetty tuomiva kone tilalle eikä yrittääkkään vanhaa korjata :(

Niin ja Ruotsissa on tosiaan aika halvalla noita koneita joten sieltä kannattaa katsella. Tosin kielimuuri tulee ainakin itselläni aika nopeasti eteen :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Mondie
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Helmi 2005 22:10

Viesti Kirjoittaja Mondie »

Tärkeä kymysys:

Käykö mk 1 Mondeon 1.8 TD moottori suoraan mk 2 Mondeoon???

Ahdin on ainakin erillainen, onko muita eroja? Sähköt? Kiinnikkeet?

Pikaista apua, kiitos :)
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Mondie
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Helmi 2005 22:10

Viesti Kirjoittaja Mondie »

Mondie kirjoitti:Tärkeä kymysys:

Käykö mk 1 Mondeon 1.8 TD moottori suoraan mk 2 Mondeoon???

Ahdin on ainakin erillainen, onko muita eroja? Sähköt? Kiinnikkeet?

Pikaista apua, kiitos :)
Tietääkö kukaan??? :cry:
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Mondie
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Helmi 2005 22:10

Loppulpmmentti

Viesti Kirjoittaja Mondie »

Noniin, nyt on auto kunnossa... toivottavasti.

Autoon vaihdettiin 130 tkm ajettu moottori, ja apulaitteet siirrettiin vanhasta koneesta uuteen. Pumpun "kalvo" oli taas paskana, tällä kertaa vaihdettiin koko osa. Kytkimen painelaakeri oli täysin loppu, sekin uusittiin. Turbo oli jumissa ja täynnä naftaa, korjattu.

Rahaa meni kutakuinkin näin:

1. Jakohihnat ja kiristimet ~200 €
2. 130 tkm ajettu moottori ilman apulaitteita 1000 €
3. AD-autohuollon hankkimat osat ~600 €
4. Työkustannukset 30 h = ~1500 €

Seuraava auto ei oo muuten ford, se on varmaa! :wink:
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Re: Loppulpmmentti

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

Mondie kirjoitti:Seuraava auto ei oo muuten ford, se on varmaa! :wink:
Hehe, no taivaspaikka on ainakin ANSAITTU :!:
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Hihnan vaihtajahan tuon uuden koneen maksaa, mitä siitä kiukuttelemaan. Ihme pölvästin olet kyllä autoasi päästäny kopeloimaan.

Sama juttu näköjään tuolla toisessakin viestissä, "nokasta murtui kaulus". Ihan itsestään murtui, härregyyd. Asentaja ei tietenkään sössinyt pyöriä laittaessa.

Ei puututa jos ei osata, mmkay?
usa.power.xr4ti
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:14

Viesti Kirjoittaja usa.power.xr4ti »

ai joku maanantai kapine..
Vastaa Viestiin