Tapahtui tänään, lähdin aamulla ajeleen koululle(pakkasta n-7c), n.5km jälkeen aloin ihmettelemään miksei puhalla lämmintä ilmaa(oli lohkolämppäri aamulla n2h päällä, yleensä on jo 5km jälkeen tullut haaleaa ilmaa), sitten lämpötilan viisari pomppasi melkein punaiselle, ajoin linkku pysäkille ja tarkistin mikä mättää. Avattuani jäähdytinneste säiliön totesin että oli kesänjäljiltä hieman laimeat pakkasnesteet kun ne olivat melkein umpijäässä. Tässä vaiheessa tein virheen, lähdin sitten ajelemaan takaisin kotia selvittelemään tilannetta kun n2.5km jälkeen kuului konehuoneesta tupsahdus ja sitten olikin vesihöyryä ilmassa. Ajoin taas linkku pysäkille, ja totesin että jostakin oli pettänyt letku. Siitä sitten ajelin n. kilometrin etiäpäin ja pysähdyin taas linkku pysäkille jäähdyttelemään(meillä päin on paljon linja-auto pysäkkejä). Siihen se esko sitten jäi, kun ei jaksanut startata. Siitä sitten esko hinattiin kotia(Opel hinasi Ford:ia

). Nyt sitten illalla koitin eskoa että käynnistyykö ja kyllähän se käynnistyi ja sammutin samantien, saatuani eskon talliin löysin paikan josta vedet oli ulostautunut, öljynlauhduttimen ja ruiskuriman välinen vesiletku oli riekaleina.
Nyt kysyisin, että olisiko järkevää samalla aukaista kansi? Vai korjata vain haljennut letku? Melkein kaikki letkut tuntuvat sisältävän jään ja veden välimuotoa. Ja mitä muita kohtia kannattaa tarkistaa vikojen varalta?