CVH koneen kannenpulttien kiristysmomentti??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

CVH koneen kannenpulttien kiristysmomentti??

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kaasari cvh:n kansi pitäis kiinni laittaa mutta kun ei ole tiedossa sitten yhtään momenttia millä se pitäisi kiristää.

kiitos ja kumarrus sille joka osaa kertoa sen. ja tapahtuuko se kiristys ihan järjestyksessä vai onko siinä jotenkin ristiin vedettävä ne kiinni?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
racing
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Touko 2005 16:42
Paikkakunta: Tikkakoski/Kuikka

Viesti Kirjoittaja racing »

1. vaihe= 25Nm
2. vaihe= 55Nm
3. vaihe= 90astetta
4. vaihe= 90astetta

autodatan mukaan
racing
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Touko 2005 16:42
Paikkakunta: Tikkakoski/Kuikka

Viesti Kirjoittaja racing »

ja kiristyjärjestys on

imu puoli
9 3 1 5 7
8 6 2 4 10
pako puoli
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

ristiin kiinni, niinkuin kaikki kannet.
Eli keskeltä laitoihin päin.
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

cossu2 kirjoitti:ristiin kiinni, niinkuin kaikki kannet.
Eli keskeltä laitoihin päin.
No tuossahan sen racing on jo esittänyt.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

kato juu :shock:
tarvii lukee loppuun asti :oops:
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Ite kasasin yhtä konetta ni en kyl saanu kiristettyy 180 astetta,Ekat 90 ehkä just mut ei kyl mennu enempää.MIksei siihen olla voitu vaan imottaa momenttii?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Momentti ei anneta venyville pulteille, koska sen tietyn pisteen jälkeen se ei enää kasva. Eilen just tuli vedettyä yksi RST:n kone nippuun taas niin sen huomasi. Se momentti jolla se menee sen ekat 90astetta ei juurikaan siitä enää nouse kun vetää sitten 90astetta lisää. Tulee sellainen olo, että voisi vetää vaikka kuinka paljon lisää ja pultit vain venyisi.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ja momenttiin vaikuttaa paska kierteissä asteisiin ei.
Escort 1.8 sport -97
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Eli noi cvh:n kannenpultit on venyviä?Pitäskö ne sit vaihtaa joka kerta vai ei?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

On venyviä ja pitää vaihtaa. Toki voi käyttää myös kovi apultteja, mutta sitten ei vedetäkään asteisiin, vaan esim. suoraan 95Nm kolmannessa vaiheessa.
Vastaa Viestiin