Mulla on nyt myös sama. Viides päivä menossa kun peruutuskamera ja 360 kamera ei aktivoidu näytölle.KugaMuuMuka kirjoitti: 17 Marras 2025 14:06Minulla näyttää 25094 Rev 1779Luigi kirjoitti: 14 Marras 2025 12:56 Päivitys voi olla hyvinkin mahdollista, mutta tuntuu melkoiselta kun kolmas päivä menossa kun ei toimi.
Mitäs SYNC 4 versioita porukalla on autossa?
Itsellä: Ohjelmistoversio: 24093 Rev. 1214 --> SYNC-25.2.1.6.5 ja Ford appi sanoo viimeisimmäksi päivitykseksi TCU-25.2.5.9.1 (17.10.2025)
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
semmosta kyselen, että mitä karttaversiota sync3 käyttäjille nyt tarjotaan
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Auto kävi pajalla ja totesivat kameramodulin olevan rikki. Meni osa tilaukseen..Luigi kirjoitti: 13 Marras 2025 10:04 Muutaman kuukauden ikäisestä Kugasta Sync 4 näyttö pimenee itsekseen kun kytkee pakin päälle, eli ei näy peruutuskameran kuvaa lainkaan. Myöskään erillisestä kameranäppäimestä kamerat ei kytkeydy päälle vaan näyttö pysyy pimeänä. Muuten Sync toimii normaalisti.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Se taitaa kohta olla taas aika uudelle kampanjalle. Ovat hoksanneet, että kennovikoja ei softalla korjata.
Tällä kertaa tulossa kampanja 25SC4, googlettimella löytyy lisätietoa. Tämä vielä ison veden tuolla puolen, mutta lienee matkalla tännekin…
Korjausta (uutta akkua?) odotellessa pitäisi taas ajella Auto-moodissa ja ladata vain 80%:iin. Kyllä tämä pelleily saisi jo riittää, uusi akku olisi enemmän kuin paikallaan.
Tuolla ja muuallakin tarinaa: https://www.calemonlaw.com/blog/?p=10808
Tällä kertaa tulossa kampanja 25SC4, googlettimella löytyy lisätietoa. Tämä vielä ison veden tuolla puolen, mutta lienee matkalla tännekin…
Korjausta (uutta akkua?) odotellessa pitäisi taas ajella Auto-moodissa ja ladata vain 80%:iin. Kyllä tämä pelleily saisi jo riittää, uusi akku olisi enemmän kuin paikallaan.
Tuolla ja muuallakin tarinaa: https://www.calemonlaw.com/blog/?p=10808
Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei niitä kennovikoja ole tarkoitus softalla korjata vaan parannetaan akun valvontaa ja tuhojen ehkäisyä. Jos softa huomaa kennovian latauksen aikana katkaisee automaattisesti latauksen. Ajon aikana ongelman tullessa selkeät viestit mittaristoon. Alunperin softa ollut ilmeisesti melko puutteellinen. Mutta ilmeisesti 2024->facelift viat on korjattu ainakaan ei vielä kamppanjaa sille tullut.xflex kirjoitti: 03 Joulu 2025 19:51 Se taitaa kohta olla taas aika uudelle kampanjalle. Ovat hoksanneet, että kennovikoja ei softalla korjata.
Tällä kertaa tulossa kampanja 25SC4, googlettimella löytyy lisätietoa. Tämä vielä ison veden tuolla puolen, mutta lienee matkalla tännekin…
Korjausta (uutta akkua?) odotellessa pitäisi taas ajella Auto-moodissa ja ladata vain 80%:iin. Kyllä tämä pelleily saisi jo riittää, uusi akku olisi enemmän kuin paikallaan.
Tuolla ja muuallakin tarinaa: https://www.calemonlaw.com/blog/?p=10808
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Uudemmissa FL-malleissa on LG:n kennot eikä niissä ole tuota eristevikaa. Kaikki siis kunnossa.
Vanhemmissa on Samsungin kennot ja niissä on esiintynyt eristevikaa tuotannon ongelmien takia. Ei välttämättä kaikissa, minkä takia on päädytty siihen ettei akkuja vaihdeta.
Kenno saattaa mennä tämän johdosta sisäiseen oikosulkuun, mistä johtuen saattaa aiheutua akun sisäinen tulipalo. Tätä pyritään softalla havaitsemaan poikkeavia kennojännitteitä ja virtoja tarkkailemalla.
Nyt ongelma on siinä, että tämä uusikaan softa ei kykene välttämättä ennustamaan/havaitsemaan tuota eristeongelmaa. Euroopassa useita autoja, missä ollut tämä uudempi akkusofta ja niissä ei ollut tallentunut vikakoodia vaikka kennot jo savunneet…
Tämä on turvallisuusongelma, koska oikosulku saattaa iskeä periaatteessa koska vaan, vaikka parkissa ja siinä ei juuri havaittu vikakoodi paljon auta kun anodi ja katodi on oikosessa.
Mutta aika näyttää, nyt vaan akku täyteen vielä kun saa laittaa. Ongelma kaipaa ratkaisun, näkee sitten mikä se lopulta on.
Vanhemmissa on Samsungin kennot ja niissä on esiintynyt eristevikaa tuotannon ongelmien takia. Ei välttämättä kaikissa, minkä takia on päädytty siihen ettei akkuja vaihdeta.
Kenno saattaa mennä tämän johdosta sisäiseen oikosulkuun, mistä johtuen saattaa aiheutua akun sisäinen tulipalo. Tätä pyritään softalla havaitsemaan poikkeavia kennojännitteitä ja virtoja tarkkailemalla.
Nyt ongelma on siinä, että tämä uusikaan softa ei kykene välttämättä ennustamaan/havaitsemaan tuota eristeongelmaa. Euroopassa useita autoja, missä ollut tämä uudempi akkusofta ja niissä ei ollut tallentunut vikakoodia vaikka kennot jo savunneet…
Tämä on turvallisuusongelma, koska oikosulku saattaa iskeä periaatteessa koska vaan, vaikka parkissa ja siinä ei juuri havaittu vikakoodi paljon auta kun anodi ja katodi on oikosessa.
Mutta aika näyttää, nyt vaan akku täyteen vielä kun saa laittaa. Ongelma kaipaa ratkaisun, näkee sitten mikä se lopulta on.
Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Oiskohan näihin vanhempiin mahdollista vaihtaa LG akustot? Tuskin ainakaan kannattaa samoja vaihtaa kuten ensimmäisellä kierroksella. Jos niitä akkuja ruvetaan urakalla vaihtamaan.xflex kirjoitti: 04 Joulu 2025 18:40 Uudemmissa FL-malleissa on LG:n kennot eikä niissä ole tuota eristevikaa. Kaikki siis kunnossa.
Vanhemmissa on Samsungin kennot ja niissä on esiintynyt eristevikaa tuotannon ongelmien takia. Ei välttämättä kaikissa, minkä takia on päädytty siihen ettei akkuja vaihdeta.
Kenno saattaa mennä tämän johdosta sisäiseen oikosulkuun, mistä johtuen saattaa aiheutua akun sisäinen tulipalo. Tätä pyritään softalla havaitsemaan poikkeavia kennojännitteitä ja virtoja tarkkailemalla.
Nyt ongelma on siinä, että tämä uusikaan softa ei kykene välttämättä ennustamaan/havaitsemaan tuota eristeongelmaa. Euroopassa useita autoja, missä ollut tämä uudempi akkusofta ja niissä ei ollut tallentunut vikakoodia vaikka kennot jo savunneet…
Tämä on turvallisuusongelma, koska oikosulku saattaa iskeä periaatteessa koska vaan, vaikka parkissa ja siinä ei juuri havaittu vikakoodi paljon auta kun anodi ja katodi on oikosessa.
Mutta aika näyttää, nyt vaan akku täyteen vielä kun saa laittaa. Ongelma kaipaa ratkaisun, näkee sitten mikä se lopulta on.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Varmasti se akusto LG:n kennoillakin saadaan vanhempaankin malliin kiinni. Rajapinnat akusta autoon lienevät aivan samat. Ja akun sisälläkin vain kennovalmistaja vaihtuu, samoja litium-kennoja molemmat. Toiset vaan ehjiä tehtaalta tullessa…
Saattaa vaan olla Fordilla kynnys lähteä moiseen urakkaan melko korkealla. Ei ole ihan halpa keikka, joten ennustan vempuloinnin jatkuvan uuden softapäivityksen merkeissä.
Saattaa vaan olla Fordilla kynnys lähteä moiseen urakkaan melko korkealla. Ei ole ihan halpa keikka, joten ennustan vempuloinnin jatkuvan uuden softapäivityksen merkeissä.
Kuga PHEV