Peräöljyt olikin jo aika vaihtaa, 130 tkm sitten viimeisin maininta vaihdosta. Oli kyllä sellaista glitteriä, hyvä että tuli vaihdettua. Oma työkalu piti täyttöpropulle askarrella niin helppo homma. Tyhjennysproppua en edes harkinnut avaavani, on niin hienossa paikassa..
En tiedä paljonko sieltä perästä öljyä tuli, kun täyttöaukosta valui kyllä pitkään ja hartaasti öljyä avaamisen jälkeen. Imurilla sain ehkä 0,6-0,7 litraa pois pitkän imeskelyn jälkeen ja noin 0,7 litraa sinne sisään meni ennen kuin alkoi valua ulos.
Tulipahan Forscaniakin taas kokeiltua, kun rohkaistuin kuitenkin tekemään kytkimen ja haarukoiden opetuksen ja ongelmitta meni. Homman jälkeen koeajon alkuun vähän jäi kierrokset päälle ja vaihteet liian pienellä, mutta 10 km lenkki kiihdyttäen kaikki vaihteet läpi ja sitten bussipysäkille stoppi ja uusi kiihdytys, ehkä 6 kertaa tuota, niin alkoi tuntua taas toiminta hyvältä. Katotaan taas hetki että oliko hyötyä. Oli vähän kyllä kuumottava hetki, kun tuossa piti painaa jarrua ja kaasua samaan aikaan pohjassa koko prosessin ajan sen muutaman minuutin, alkoi jarrujalka kramppaamaan ja ei tiennyt mitä tapahtuu jos jalan nostaa kaasulta. Piti kirrata polvi rattia vasten että pysyi paikallaan
Ajattelin vielä vaihteiston tukikumin varuiksi vaihtaa, ehkä se alkaa näillä kilsoilla jo olla vaihtokunnossa jos tuohon jurinaan löytyisi syy sieltä suunnalta. Moottorin tuessa ihan pientä repeämän alkua näkyvissä, mutta enpä tuota vaihda ennen kuin alkaa puskea öljyä läpi, melko kallis palikka..
Korkeapainepumpun tiivisteetkin saapui tänään, ehkä tässä kuussa kerkiäis nekin vaihtamaan. Oli taas laatikon pohja öljyssä eli jonnin verran vuotelee.
Onpahan tullut auto tutuksi nyt kun päässyt remppaamaan
Edit. Pitää vielä pidempi aikaväli katsella, mutta tuo kytkimen/haarukan opetus ainakin paransi selvästi liikkeellelähtöä ja hidas ryömityskin onnistuu nyt ilman kaasun painamista. Aiemmin se oli vähän auringon ja kuun etäisyydestä riippuvaa että suostuiko auto ryömimään ilman kaasua ja kaasullakin sitten saattoi joko suostua liikkumaan hiljaa tai sitten syöksyi yllättäen eteenpäin.
Eli jos tilanne pysyy tämmösenä, niin eihän tässä ole tosiaan enää kuin tuo korkeapainepumpun remppa sekä vaihteiston tukikumi ja alkaa auto olla siinä kunnossa missä sen haluankin olevan
