Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Hyvä että tulee välillä selkeitä parannuksia.
Näköjään etäkäynnistys vaihtaa moodin automaatille ja bensan palamaan jos autoa ladataan silloin kun etäkäynnistetään. On nämä ihmeellisiä..
Näköjään etäkäynnistys vaihtaa moodin automaatille ja bensan palamaan jos autoa ladataan silloin kun etäkäynnistetään. On nämä ihmeellisiä..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 02 Loka 2022 09:26
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Moikka. Focusta olen haaveillut vaihtavani tähän PHEV Kugaan. Olisi saksanmaalla kiinnostava yksilö. Aloin miettimään vaan tuota ajoakun vaihtoa takaisinkutsussa. Saanko jostakin selville onko takaisinkutsu hoidettu tuolla Saksassa? Sähköinen huoltokirja löytyy kattavasti, mutta niissä merkinnöissä ei tuota mainita.

Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuskin sitä tietoa saat mistään. Mutta jos joku kampanja on auki niin ford liikkeestä tieto löytyy. Ja ne tehdään jos on jäänyt tekemättä.Kuningastonttu kirjoitti: ↑09 Marras 2024 20:25 Moikka. Focusta olen haaveillut vaihtavani tähän PHEV Kugaan. Olisi saksanmaalla kiinnostava yksilö. Aloin miettimään vaan tuota ajoakun vaihtoa takaisinkutsussa. Saanko jostakin selville onko takaisinkutsu hoidettu tuolla Saksassa? Sähköinen huoltokirja löytyy kattavasti, mutta niissä merkinnöissä ei tuota mainita.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mikä on tollasen 2024 phev kugan todellinen maantie kulutus kun ajetaan pitkää matkaa ja akku tyhjenee? Tolla nyky focuksella pääsee noin 5l/100km olen kugaan vaihtamassa jos saan välirahan sopivaksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuningastonttu kirjoitti: ↑09 Marras 2024 20:25 Moikka. Focusta olen haaveillut vaihtavani tähän PHEV Kugaan. Olisi saksanmaalla kiinnostava yksilö. Aloin miettimään vaan tuota ajoakun vaihtoa takaisinkutsussa. Saanko jostakin selville onko takaisinkutsu hoidettu tuolla Saksassa? Sähköinen huoltokirja löytyy kattavasti, mutta niissä merkinnöissä ei tuota mainita.
Huomioi, että Saksassa Fordin takuu on usein kaksi vuotta. Itse ostin Ruotsista tuodun ja siellä takuu viisi vuotta ja muutoinkin sama kuin Suomessa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla on 2022 kuga. Maatiellä ajellessa 80-100 kesällä, menee n.4,5 l/100km. Talvella vähän enemmän. Tällä hetkellä taisi auton kulutus näyttää 1,2 l/100km. Ajettu reilut 41000. Meillä siis paljon lyhyttä ajoa. Veikkaan, että 120 vauhdissa kulutus kasvaa merkittävästi.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko näissä jotain älyä tuossa öljynvaihdon ilmoituksessa vai onko se vain ajastettu kello joka nollataan kerran vuodessa ja vuoden päästä se sitten taas ilmoittaa että vaihda öljyt nyt ja heti tai moottori räjähtää?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ok lähinnä mietitytti että karkaako kulutus 7-9l/100km kun akku tyhjenee. 120 vauhdissa focuskin rupeaa kuluttamaan huomattavasti enemmän. Mulla menisi suurin osa ajoista sähköllä mutta välillä tulee pitempiä maantie lenkkejä.Pasi123 kirjoitti: ↑10 Marras 2024 18:33Mulla on 2022 kuga. Maatiellä ajellessa 80-100 kesällä, menee n.4,5 l/100km. Talvella vähän enemmän. Tällä hetkellä taisi auton kulutus näyttää 1,2 l/100km. Ajettu reilut 41000. Meillä siis paljon lyhyttä ajoa. Veikkaan, että 120 vauhdissa kulutus kasvaa merkittävästi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 02 Loka 2022 09:26
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Hyvä nosto! Vaikuttaa kyllä ostopäätökseen.ruohri kirjoitti: ↑10 Marras 2024 18:05Kuningastonttu kirjoitti: ↑09 Marras 2024 20:25 Moikka. Focusta olen haaveillut vaihtavani tähän PHEV Kugaan. Olisi saksanmaalla kiinnostava yksilö. Aloin miettimään vaan tuota ajoakun vaihtoa takaisinkutsussa. Saanko jostakin selville onko takaisinkutsu hoidettu tuolla Saksassa? Sähköinen huoltokirja löytyy kattavasti, mutta niissä merkinnöissä ei tuota mainita.
Huomioi, että Saksassa Fordin takuu on usein kaksi vuotta. Itse ostin Ruotsista tuodun ja siellä takuu viisi vuotta ja muutoinkin sama kuin Suomessa.

Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Noin 6 - 6,5l menee oman kokemuksen perusteella 80-100 alueilla jos lähtee tyhjällä akulla liikkeelle matkaa ajamaan, tosin en osaa sanoa miten paljon ajotietokone kaunistaa lukemaa.focst kirjoitti: ↑10 Marras 2024 20:17Ok lähinnä mietitytti että karkaako kulutus 7-9l/100km kun akku tyhjenee. 120 vauhdissa focuskin rupeaa kuluttamaan huomattavasti enemmän. Mulla menisi suurin osa ajoista sähköllä mutta välillä tulee pitempiä maantie lenkkejä.Pasi123 kirjoitti: ↑10 Marras 2024 18:33
Mulla on 2022 kuga. Maatiellä ajellessa 80-100 kesällä, menee n.4,5 l/100km. Talvella vähän enemmän. Tällä hetkellä taisi auton kulutus näyttää 1,2 l/100km. Ajettu reilut 41000. Meillä siis paljon lyhyttä ajoa. Veikkaan, että 120 vauhdissa kulutus kasvaa merkittävästi.
Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei mulla ole mennyt tyhjälläkän akulla lähellekään 6-litraa, toki yleensä akku ei ole tyhjä. Olisikohan pisin matka ollut vajaa 400km, täydellä akulla, kulutus vähän yli 4. Toki se rajoitus vaikuttaa merkittävästi. Matalammissa nopeuksissa auto menee yllättävän paljon sähköllä, vaikka akku onkin tyhjä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo on oma kokemus pidemmiltä reissuilta, joissa ei syystä tai toisesta ole päässyt lataamaan akkua lainkaan. Joensuusta Turkuun kun lähti akku täynnä, keskikulutukseksi muodostui jotain nelosella alkavaa. Takaisin päin tyhjällä akulla yli 6.Pasi123 kirjoitti: ↑11 Marras 2024 07:21Ei mulla ole mennyt tyhjälläkän akulla lähellekään 6-litraa, toki yleensä akku ei ole tyhjä. Olisikohan pisin matka ollut vajaa 400km, täydellä akulla, kulutus vähän yli 4. Toki se rajoitus vaikuttaa merkittävästi. Matalammissa nopeuksissa auto menee yllättävän paljon sähköllä, vaikka akku onkin tyhjä.
Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tulipa haettua se 23S27 päivitys/takaisinkutsu. Ei mennyt kauaa kun laittoivat. Mitään muutosta en ole havainnut, eipä varmana pitäisikään.
Siihen huurtumiseen kuulemma tullut korjaus mach-e:lle, siinäkin siis sama vika.. Mutta ei kugalle vieläkään. No se varmaan jää sitten minulta saamatta.
Akkua eivät suostuneet vaihtamaan, vaikka jännite on jo välillä melko matala, n. 12v, jopa alle. Ei kuulemma varoita, niin ei tarvetta. Liisari siis kyseessä. Varmaan joskus kovemmilla pakkasilla sitten hyytyy. Hinataan sitten, eipä se mulle mitään maksa.
Siihen huurtumiseen kuulemma tullut korjaus mach-e:lle, siinäkin siis sama vika.. Mutta ei kugalle vieläkään. No se varmaan jää sitten minulta saamatta.
Akkua eivät suostuneet vaihtamaan, vaikka jännite on jo välillä melko matala, n. 12v, jopa alle. Ei kuulemma varoita, niin ei tarvetta. Liisari siis kyseessä. Varmaan joskus kovemmilla pakkasilla sitten hyytyy. Hinataan sitten, eipä se mulle mitään maksa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo 12v akun vaihto on kuulema iso homma kugassa?Pasi123 kirjoitti: ↑20 Marras 2024 13:49 Tulipa haettua se 23S27 päivitys/takaisinkutsu. Ei mennyt kauaa kun laittoivat. Mitään muutosta en ole havainnut, eipä varmana pitäisikään.
Siihen huurtumiseen kuulemma tullut korjaus mach-e:lle, siinäkin siis sama vika.. Mutta ei kugalle vieläkään. No se varmaan jää sitten minulta saamatta.
Akkua eivät suostuneet vaihtamaan, vaikka jännite on jo välillä melko matala, n. 12v, jopa alle. Ei kuulemma varoita, niin ei tarvetta. Liisari siis kyseessä. Varmaan joskus kovemmilla pakkasilla sitten hyytyy. Hinataan sitten, eipä se mulle mitään maksa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Siis jotain suojia pois takakontista, akku pois ja toinen tilalle. Akun tyyppi pitää ohjelmoida jos vaihtuu toiseen. Ei varmaan kauaa mene. Mutta kuten sanottua, itsellä liisari..Dandalon kirjoitti: ↑20 Marras 2024 14:28Tuo 12v akun vaihto on kuulema iso homma kugassa?Pasi123 kirjoitti: ↑20 Marras 2024 13:49 Tulipa haettua se 23S27 päivitys/takaisinkutsu. Ei mennyt kauaa kun laittoivat. Mitään muutosta en ole havainnut, eipä varmana pitäisikään.
Siihen huurtumiseen kuulemma tullut korjaus mach-e:lle, siinäkin siis sama vika.. Mutta ei kugalle vieläkään. No se varmaan jää sitten minulta saamatta.
Akkua eivät suostuneet vaihtamaan, vaikka jännite on jo välillä melko matala, n. 12v, jopa alle. Ei kuulemma varoita, niin ei tarvetta. Liisari siis kyseessä. Varmaan joskus kovemmilla pakkasilla sitten hyytyy. Hinataan sitten, eipä se mulle mitään maksa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kait siihen ammattilainen 20 min saa kulumaan kun oikein pieteetillä tekee. Toki jos tekee niinkuin minä, että alkaa asennella läppäriin Forscania ja miettimään, että miten päin obd kaapeli tulee autoon ja googlettamaan muutettavaa parametria, niin on useiden päivien homma, lyhyissä pätkissä tehtynäDandalon kirjoitti: ↑20 Marras 2024 14:28Tuo 12v akun vaihto on kuulema iso homma kugassa?Pasi123 kirjoitti: ↑20 Marras 2024 13:49 Tulipa haettua se 23S27 päivitys/takaisinkutsu. Ei mennyt kauaa kun laittoivat. Mitään muutosta en ole havainnut, eipä varmana pitäisikään.
Siihen huurtumiseen kuulemma tullut korjaus mach-e:lle, siinäkin siis sama vika.. Mutta ei kugalle vieläkään. No se varmaan jää sitten minulta saamatta.
Akkua eivät suostuneet vaihtamaan, vaikka jännite on jo välillä melko matala, n. 12v, jopa alle. Ei kuulemma varoita, niin ei tarvetta. Liisari siis kyseessä. Varmaan joskus kovemmilla pakkasilla sitten hyytyy. Hinataan sitten, eipä se mulle mitään maksa.

Kuga PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
No sit oli lapin lisää sillä joka sen joutu teettämään marmorillanestori kirjoitti: ↑20 Marras 2024 16:16Kait siihen ammattilainen 20 min saa kulumaan kun oikein pieteetillä tekee. Toki jos tekee niinkuin minä, että alkaa asennella läppäriin Forscania ja miettimään, että miten päin obd kaapeli tulee autoon ja googlettamaan muutettavaa parametria, niin on useiden päivien homma, lyhyissä pätkissä tehtynä![]()

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Teetätin kuukausi sitten 12v akulle akkutestin ja kehuivat että hyvä akku on.. Ensimmäiset pakkaset nyt ja etä käynnistys ei toiminnut, auto ilmoittaa että varaus vähissä ja turhia järjestelmiä sammuteltu. 11.8v jännite akussa. Hyvin kuitenkin lähti käyntiin ja ei siinä mitään ajelin tunnin lenkin.
Tänään sitten iskun akkulaturin konehuoneen latauspisteisiin kiinni ja alkuun lähti ihan hyvin ottamaan virtaa, laturi näytti että 11.8v. Lämmitystolpassa 2h kello, joten tulin sitten kahden tunnin päästä katsomaan että miten menee, 12.2v. Uusi 2h kelloon ja 2h päästä taas katsomaan 12.2v.
Mahtaako tuo auton oma älykkyys (BMS) jotenkin rajoittaa tuota vai mikä juttu tämä oikein on? Tuntuu että ei tuon enempää anna laittaa jännitettä akulle.
FHEV vehje siis kyseessä, lyhyttä pätkää tulee aika paljon, ja tällä viikolla ei tullut juurikaan edes ajeltua vaan auto lähinnä parkissa, joten ymmärrän kyllä että se syö akkua. Nyt tässä mietin että jos tuo on tuollainen että rajoittaa lataamista niin mitä järkeä tuohon on edes laittaa defan ylläpitolaturia.
Tänään sitten iskun akkulaturin konehuoneen latauspisteisiin kiinni ja alkuun lähti ihan hyvin ottamaan virtaa, laturi näytti että 11.8v. Lämmitystolpassa 2h kello, joten tulin sitten kahden tunnin päästä katsomaan että miten menee, 12.2v. Uusi 2h kelloon ja 2h päästä taas katsomaan 12.2v.
Mahtaako tuo auton oma älykkyys (BMS) jotenkin rajoittaa tuota vai mikä juttu tämä oikein on? Tuntuu että ei tuon enempää anna laittaa jännitettä akulle.

FHEV vehje siis kyseessä, lyhyttä pätkää tulee aika paljon, ja tällä viikolla ei tullut juurikaan edes ajeltua vaan auto lähinnä parkissa, joten ymmärrän kyllä että se syö akkua. Nyt tässä mietin että jos tuo on tuollainen että rajoittaa lataamista niin mitä järkeä tuohon on edes laittaa defan ylläpitolaturia.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tehoton laturi, 10A+ niin ei ongelmaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Osaako joku sanoa, että miten PHEV mallissa (vuosimalli 2021) tapahtuu tuon 12V akun lataus? Mulla tulee päivittäin ajoa n. 30 km, niin mietin, ehtiikö tuo 12V akku miten latautumaan?
Ja oliko se niin, että PHEV mallissa, tuota 12V akkua ei käytetä auton starttaamisen, vana ainoastaan järjestelmien päällekytkemiseen, jolloin starttaus tapahtuu ajoakun kautta?
Ja oliko se niin, että PHEV mallissa, tuota 12V akkua ei käytetä auton starttaamisen, vana ainoastaan järjestelmien päällekytkemiseen, jolloin starttaus tapahtuu ajoakun kautta?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Konepellin alta löytyy pisteet mihin kytketään ulkoinen laturi tai apuvirta, edestä katsoen oikealla puolella, siinä on punainen suoja tulppa (+) navan suojana ja vähän siitä taempana löytyy paikka (-) navalle/maalle. Ohjekirjasta löytyy tarkemmin. Minulla tulee noin 10-20km päivittäin ajoa ja harkinnassa on defan ylläpitolaturin asentaminen, merkkiliike tarjosi hinnaksi noin 450€ asennettuna
Sitä 12v akkuahan tuo lataa heti kun auto on käynnistetty noin 14v jännitteellä. Invertterin kautta menee akulle, käsittääkseni näissä ei ole perinteistä laturia.
Sitä 12v akkuahan tuo lataa heti kun auto on käynnistetty noin 14v jännitteellä. Invertterin kautta menee akulle, käsittääkseni näissä ei ole perinteistä laturia.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga phevin 12v akku latautuu myös aina kun lataat ajoakkua pistorasiasta/latausasemasta.Netistä löytyy ko.asiasta videota.Jos tuo ajamasi 30km matka on pätkittäistä niin vaikea sanoa kuinka hyvin se kovilla pakkasilla riittää lataamaan sitä 12v akkua.Itsellä oli talvella 2021 ongelmia 12v akun kanssa(auto ilmoitteli siitä eritavoin)kun tuo ajoakku oli latauskiellossa ja omat ajot olivat vain pätkäajoa.Nyt ei ole ollut talvisin mitään ongelmaa samoilla ajoilla kun tulee latailtua tuota ajoakkua melkein päivittäin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Käytännössä 15 km yhteen putkeen, mutta aika pitkälti moottoritieajoa, joten bensakoneella mennään, ei sähköajoa. Itsekin käyn lataamassa ajoakkua viikottain, mutta jos käyttää auton EV-latausmoodia, niin latautuukohan siitä myös 12V akku?hessuko kirjoitti: ↑24 Marras 2024 08:52 Kuga phevin 12v akku latautuu myös aina kun lataat ajoakkua pistorasiasta/latausasemasta.Netistä löytyy ko.asiasta videota.Jos tuo ajamasi 30km matka on pätkittäistä niin vaikea sanoa kuinka hyvin se kovilla pakkasilla riittää lataamaan sitä 12v akkua.Itsellä oli talvella 2021 ongelmia 12v akun kanssa(auto ilmoitteli siitä eritavoin)kun tuo ajoakku oli latauskiellossa ja omat ajot olivat vain pätkäajoa.Nyt ei ole ollut talvisin mitään ongelmaa samoilla ajoilla kun tulee latailtua tuota ajoakkua melkein päivittäin.
Ostin tuon Kugan vm. 2021 PHEV käytettynä, joten mietin, onkohan näissä sitä 12V akkuongelmaa, eli pitäiskö vaihtaa ennen kunnon pakkasia vai vasta seuraavan vuoden määräaikaishuollon yhteydessä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Nyt tuli sovellukseen ilmoitus, että auto on akunsuojaustilassa. Kävin ajamassa, niin sellaista naputusta kuului äänentoistosta aluksi. Sekin on käsittääkseni varoitus alhaisesta akkujännitteestä. Autolla oli ajeltu liki 100 km päivän aikana, ja latailtu ahkerasti.
Vasta viime viikolla kävi huollossa, ja ehdotin että akku pitäiis vaihtaa kun jännite oli yleismittarilla mitattuna matala. Ei voi vaihtaa kun ei ole hälyjä.
Ainahan ne akut on vaihdettu kun jännite on pysyvästi matala.. Muuten pakkasella hyytyy varmasti.
Vasta viime viikolla kävi huollossa, ja ehdotin että akku pitäiis vaihtaa kun jännite oli yleismittarilla mitattuna matala. Ei voi vaihtaa kun ei ole hälyjä.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Omaan kugaan jouduttiin vaihtamaan myös 12v akku päivä sen ajoakun vaihdon jälkeen.Autohan ilmoitteli silloin pitkin talvea aamuisin olevansa "syvässä lepotilassa" ja ovien avauksetkaan ei toimineet normaalisti yms.Se 12v akku vaihdettiin muistaakseni maaliskuun alussa 2021 ja sen jälkeen ei siinä ole ollut mitään ongelmaa 25 asteen pakkasillakaan.Saa nähdä milloin alkaa "hyytymään".Mutta jos auto alkaa vähänkin ns.sekoilemaan vaihdatan tuon 12v akun heti ettei tule noita turhia ongelmia! 12v akun takuuhan taitaa olla vain 2 vuotta.