Fiesta 1.1 mk3 alkuperäinen kaasari?
Fiesta 1.1 mk3 alkuperäinen kaasari?
Millaista alkuperäiskaasutinta noissa siestoissa on käytetty?
Itsellä mehumaijana näyttäisi olevan 2-kurkkuinen weber..
Itsellä mehumaijana näyttäisi olevan 2-kurkkuinen weber..
Mk3 sama kuin C -malli?Mikkovaan kirjoitti:Mulla kans oli 2-k weberi, eiköhän toi orkkis ollut.
Mites kun mulla näyttäisi olevan sellanen 1 kurkkunen, siis 1 reikänen..

En oo tarkemmin kattellu mikä olisi, mut ehkä joku tietää, siinä kun toimii kaasuläppänä sellainen vihreä muovinen 'liukuläppä' ..

Hmm.. millanen on muuttuvakurkkunen kaasari.. on tullu luettua jotain sellasista, mut mitenkä nuo pääsääntöisesti eroavat kiinteistä??VesQ kirjoitti:Ei se sellainen juuttuva(muuttuva)kurkkuinen ole
Samanlainen kun jossain taunuksissa, sellainen liukupalikka ja siinä on kiinni seosneula eli periaatteessa samanlainen systeemi kuin mopoissa
Niin, siinä on sellanen liukupalikka..
Eli kaasarin kurkussa ei ole ns kaasuläppää ollenkaan vaan yläreunassa on sellainen koko kurkun peittävä palikka mikä liikkuu kaasua painaessa, Siinä on sitten kiinni messinkinen neula (poikittain kurkkuun nähden) jota se palikka vetää mukanaan, eli kun se palikka siirtyy niin se saa ilmaa ja se neula kun tulee ulospäin sieltä niin se antaa sitten sopivasti ainetta mukaan. Suurin osa osista toimii alipaineella. Toimiva systeemi niin kauan kun toimii
. Sitten kun alkaa kettuilemaan niin suosiolla seuraavaan romukuormaan palasina (kirveellä kahtia) ettei kukaan vahingossakaan ota sitä enää käyttöön 
edit:
"Muuttuvakurkkuisen kaasuttimen rakenteellisina ominaisuuksina ovat: uimurikammio, jossa polttonestetaso pysyy vakaana uimurin ja neulaventtiilin avulla, kaasuttimen kaulassa oleva kaasupolkimeen yhdistetty kaasuläppä, jolla kuljettaja säätää moottoriin virtaavan ilman määrää, alipaineen mukaan liikkuva luisti, joka muuttaa kaasuttimen kurkun tilavuutta siten, että virtausnopeus kurkussa on lähes vakio koko moottorin käyntinopeusalueella kuormituksesta riippumatta, luistiin kiinnitetty kartiomainen neula ja suutinputki, jonka kautta purkautuvan polttonesteen määrää neula säätää, seosta säädetään yleensä muuttamalla suutinputken asentoa neulaan (tai neulan asentoa suutinputkeen nähden) nähden, jolloin säätö vaikuttaa moottorin saamaan seokseen kaikilla käyntinopeuksilla, eräissä muuttuvakurkkuisissa kaasuttimissa on erillinen tyhjäkäyntipiiri ja joissakin jopa kiihdytyspumppu tai kuormituksen mukaan toimiva lisäpolttonestesyöttö, yleensä kylmäkäynnistyspiiri toimii lisäpolttonestepiirinä, mutta joissakin malleissa on kuristusläppä."
Lainattu tuolta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaasutin
edit2:
Löytyi kuvakin, tuo taitaa olla se taunusmalli
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... sutin1.jpg


edit:
"Muuttuvakurkkuisen kaasuttimen rakenteellisina ominaisuuksina ovat: uimurikammio, jossa polttonestetaso pysyy vakaana uimurin ja neulaventtiilin avulla, kaasuttimen kaulassa oleva kaasupolkimeen yhdistetty kaasuläppä, jolla kuljettaja säätää moottoriin virtaavan ilman määrää, alipaineen mukaan liikkuva luisti, joka muuttaa kaasuttimen kurkun tilavuutta siten, että virtausnopeus kurkussa on lähes vakio koko moottorin käyntinopeusalueella kuormituksesta riippumatta, luistiin kiinnitetty kartiomainen neula ja suutinputki, jonka kautta purkautuvan polttonesteen määrää neula säätää, seosta säädetään yleensä muuttamalla suutinputken asentoa neulaan (tai neulan asentoa suutinputkeen nähden) nähden, jolloin säätö vaikuttaa moottorin saamaan seokseen kaikilla käyntinopeuksilla, eräissä muuttuvakurkkuisissa kaasuttimissa on erillinen tyhjäkäyntipiiri ja joissakin jopa kiihdytyspumppu tai kuormituksen mukaan toimiva lisäpolttonestesyöttö, yleensä kylmäkäynnistyspiiri toimii lisäpolttonestepiirinä, mutta joissakin malleissa on kuristusläppä."
Lainattu tuolta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaasutin
edit2:
Löytyi kuvakin, tuo taitaa olla se taunusmalli
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... sutin1.jpg
Viimeksi muokannut VesQ, 29 Loka 2005 13:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lainaampa itseäni tuosta ylempää :
Sitten kun alkaa kettuilemaan niin suosiolla seuraavaan romukuormaan palasina (kirveellä kahtia) ettei kukaan vahingossakaan ota sitä enää käyttöön
Ei vaa, täytyy myöntää että ei hajuakaan
Yksi veikkaus voisi olla että sitä neulan paikkaa siirretään siinä liukuvassa palikassa joka kuristaa kaasarin kurkkua, ymmärtääkseni bensa tulee suuttimesta jota neula "raottaa" liikkuessaan, vähän kuin mopoissa
Sitten kun alkaa kettuilemaan niin suosiolla seuraavaan romukuormaan palasina (kirveellä kahtia) ettei kukaan vahingossakaan ota sitä enää käyttöön



Ei vaa, täytyy myöntää että ei hajuakaan
Yksi veikkaus voisi olla että sitä neulan paikkaa siirretään siinä liukuvassa palikassa joka kuristaa kaasarin kurkkua, ymmärtääkseni bensa tulee suuttimesta jota neula "raottaa" liikkuessaan, vähän kuin mopoissa
Pitää paikkansa....Jaakko85 kirjoitti:No eipä sillä oo väliä onko se kaasutin muuttuvakurkkuinen vai ei. Kulunut kaasutin ei kuitenkaan toimi. Niinku ne näissä vanhoissa paskoissa alkaa pikkuhiljaa olemaan.
kulunu kaasari kannattaa myydä eteenpäin..

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Re: Fiesta 1.1 mk3 alkuperäinen kaasari?
Mikäs on tämän 2 kurkkuisen malli/tyyppi?
Re: Fiesta 1.1 mk3 alkuperäinen kaasari?
Haynesin korjauskirjan mukaan Weber TLDM
Kurkut 26/28, pääsuutimet manuaalilootalla 92/122, 'emulsion tubet' F113/F75 ja 'air correction jet' 195/155
Kurkut 26/28, pääsuutimet manuaalilootalla 92/122, 'emulsion tubet' F113/F75 ja 'air correction jet' 195/155
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Fiesta 1.1 mk3 alkuperäinen kaasari?
Kyllä muuten on Fordin omassa muuttuvakurkkusessa kaasarissakin kaasuläppä akselilla!
Omalla Escolla ajettu 28vuotta samalla kaasarilla ja kerran tiivarit/kalvot vaihettu.
Riippuu siitä millä moottorityypillä auto on niin semmonen kaasarikin siel on,näyttäs olevan että Valencia motissa olis se muuttuvakurkkunen ja CVH.ssa Weber, kaasarit käy kyllä minne vaan mutta sitten muuttuu imusarjakin ainakin joissain ei muute käy,ellei sovella.
Vanhaan autoon on voitu vaihtaa jo vaikka mikä kaasari
Omalla Escolla ajettu 28vuotta samalla kaasarilla ja kerran tiivarit/kalvot vaihettu.
Riippuu siitä millä moottorityypillä auto on niin semmonen kaasarikin siel on,näyttäs olevan että Valencia motissa olis se muuttuvakurkkunen ja CVH.ssa Weber, kaasarit käy kyllä minne vaan mutta sitten muuttuu imusarjakin ainakin joissain ei muute käy,ellei sovella.
Vanhaan autoon on voitu vaihtaa jo vaikka mikä kaasari