Minulla oli sama homma. Lokakuussa 2020 ostin uuden vm2020 Kugan 2,0td koneella, automaatilla ja AWD:llä. Kolme kertaa kertaa vilautti häiriöilmoitusta:”Voimansiirron häiriö/alennettu moottoriteho” ja sitten auto kulki 30km/h. Kolme kertaa auto palautettiin minulle saman merkkiliikkeen huollosta, josta auton ostin uutena ja sanottiin, että auto on nyt kunnossa ja kohta vika iski uudestaan, muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Nyt auto on neljännen kerran samassa merkkihuollossa, odottamassa ohjelmistopäivitystä. Uusimman tiedon mukaan kun vika aiheutuu ristiriidasta auton ohjelmistossa, minkä vuoksi nimenomaan pakkaskelillä auto voi mennä (ja oman kokemukseni perusteella menee) alennettu moottoriteho tilaan.
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ovatko kommentoineet liittyykö nelivetoon tuo murhe? 2.0 ecoblue ja A8 on toiminut hyvin yhteen ilman tuollaisia herjoja ainakin Focuksessa.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Sitä, liittyykö 4-veto ongelmaan, ei ole kommentoitu. Em. ohjelmapäivitys kuulema valmistuu ja on asennettavissa maaliskuun lopussa, jolloin ei kyllä ole enää sellaisia pakkaskelejäkään, jotka laukaisisivat vian, joten autolla saa sitten ajella 8-9 kk, seuraavaan talveen saakka, ennenkuin seuraavat kunnon pakkaset tulevat tänne pohjoiseen ja pystyy käytännössä todentamaan, että ratkaisiko ohjelmapäivitys ongelman.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Paljonkos kulutus on ollut pakkasilla pätkäajossa?Etruski kirjoitti: ↑09 Helmi 2021 21:29Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuosta dieselin powertrain faultista näytti olevan juttua ulkomaisella sivustolla. Vikakoodi näkyy hetken aikaa ja alhainen polttoaineen paine ilmeisesti syynä. Joku softapäivitys on ilmeisesti tulossa. Aika erikoista kun moottori ei ole mikään uusi.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kulutus on ollut siinä 7-8 nurkilla. Kylmänä kun ajoin kilometrin päiväkotiin niin oli 10l, tuolloin tosin oli -19 pakkasta. Lohkolämmitin voisi olla hyvä sijoitus.69dude kirjoitti: ↑10 Helmi 2021 10:01Paljonkos kulutus on ollut pakkasilla pätkäajossa?Etruski kirjoitti: ↑09 Helmi 2021 21:29
Tuo on bensahybridi, hyvin toimii ja on mukava ajella. Vähän jäykältä tuntuu alusta st line versiossa mutta kesällä tuo ei ehkä häiritse. Kulutus on ehkä vähän enemmän kuin ajattelin mutta kun ajelee pätkäajoa pakkasessa niin eipä tuolle paljoa ole tehtävissä. On ollut pitkä pakkasjakso siitä asti kun auton sain. Sisätilatkin tuntuvat väljemmältä kuin edellisen sukupolven kugassa ja ajoasento on mielestäni parempi.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.
EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Toi käynnistys on samalainen kuin ennen dieseleissä. Stop nappula päällä ja startti pyöritti että paineet nousee ja dieseli virtasi ja sitteen annettiin käynnistyä moottorin. Raakaa peliä kun pakkasta oli ja moottorit ei mitään mopo kokoa ollut. Eli aina palataan hyväksi havaittuun asiaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Itsellä mietinnässä uusi Kuga työsuhdeautoksi. Nelivedon toiminta vaan mietityttää. Kirjoitinkin toiseen ketjuun nykyisen Mondeon nelivetokokemuksia.
Mahastaan kun jäi kiinni, taakse ei välittynyt yhtään voimaa. Mitenkäs näissä ihan uusissa?
Mahastaan kun jäi kiinni, taakse ei välittynyt yhtään voimaa. Mitenkäs näissä ihan uusissa?
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Itsellä tässä vaihtopohdinta myös meneillään ja mietin tuota paistinpannulämppäriä sisäpistokkeella. Ilmeisesti tuossa sähkömoottorissa jonkin verran enempi jerkkua verrattuna perinteiseen starttiin, jolloin hyvinkin kohmeisen motin pyöräytys käyntiin näillä eteläisen Suomen pakkasilla hoituu kohtalaisen nätisti?!Ishvan kirjoitti: ↑11 Helmi 2021 18:03Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.
EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Viikko sitten oli kokeilussa hybrid mondeo ja ainakin siinä lämpöä puski melkoisen nopeasti verrattuna bensakoneiden jälkeen jo dieseliin tottuneena

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Startti-/generaattori, jolla bensakone pyöräytetään käyntiin on kooltaan esim. Mondeossa 63kW eli luulis sillä bensakoneen syttyvän tulille vaikka vähän pakkasta olisikinFordsonson kirjoitti: ↑12 Helmi 2021 16:09Itsellä tässä vaihtopohdinta myös meneillään ja mietin tuota paistinpannulämppäriä sisäpistokkeella. Ilmeisesti tuossa sähkömoottorissa jonkin verran enempi jerkkua verrattuna perinteiseen starttiin, jolloin hyvinkin kohmeisen motin pyöräytys käyntiin näillä eteläisen Suomen pakkasilla hoituu kohtalaisen nätisti?!Ishvan kirjoitti: ↑11 Helmi 2021 18:03
Vähän vitsi koko lohkolämppäri kunnon pakkasilla. Turha oli omaankaan ottaa. Välillä tulee laiskuuttaan jätettyä ulos pakkaseen auto, mutta ei kun kännykästä käyntiin, siinähän se äkkiä kosla lämpenee. Kertaakaan en ole pistokkeeseen lyönyt.
EDIT: Hybridin käynnistyshän tapahtuu myös hieman eri tavalla kuin perinteisen koneen. Konehan pyöräytetään sähkömoottorin avulla aluksi normaaleille kierroksille, jonka aikana bensan-ja varsinkin öljynpaine nousee "normaaliksi". Tämän jälkeen avautuvat vasta polttoainesuuttimet ja tapahtuu itse sytystys. Näin saadaan bensakone "syttymään" suoraan tyhjäkäyntikierroksille. Kylmästarttikin on siis ehkä hieman armollisempi.
Viikko sitten oli kokeilussa hybrid mondeo ja ainakin siinä lämpöä puski melkoisen nopeasti verrattuna bensakoneiden jälkeen jo dieseliin tottuneena![]()

Tuolta kaverilta löytyy aika syvällistä videota aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=MZf_BUuW5Qg&t=676s
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Lähti tilaukseen tuollainen nelivetoinen HEV, mutta tällä hetkellä ilmeisesti näyttää siltä, että tälläisen toimitusta saa odotella jo pidemmälle kesää. No, eipä hätää ja katsotaan jos se jossain välissä hiukan tarkentuu.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Terve, laitan vähän kokemuksia uudesta Kuga PHEV -autostani. Hankin Titanium X:n viime toukokuussa ja kesä meni mukavasti ajellessa sähköpainotteisesti, kunnes syksyllä tuli akkujen latauskielto. Lataan autoni normaalista Suko-rasiasta pääasiassa öisin auton ollessa ulkona ja keskikulutus ennen latauskieltoa oli 2,1 l / 100 km. Aluksi kiinnitin huomiota enemmän tuohon bensakoneen ajoittaiseen käynnistymiseen ajojen alussa auton ollessa kylmä, mutta koska kulutus on tuota luokkaa, ei se sen koommin häirinnyt.
Nyt autooni vaihdettiin Laakkosella uudet ajoakut ja samassa yhteydessä auton järjestelmät ja navigaattori päivitettiin, raitisilmasuodattimet ja sulat vaihdettiin yms. mukaan lukien auton sisä- ja ulkopuhdistukset. Todella tyylikkäästi toteutettu huolto ja varsinkin auton luovutus sen jälkeen. Nyt helmikuun pakkasilla autoni lupailee n. 33 - 40 km sähköajoa yhdellä latauksella, mutta olen ymmärtänyt, että vähennys on normaalia kaikilla sähköautoilla ja ladattavilla hybrideillä. Mikä kuitenkin yllätti, niin autollani pystyy nyt ajamaan pelkällä sähköllä kylmänä myös pikkupakkasella ilman että bensakone käynnistyy. Näin erityisesti, jos sähköajoasetus on jäänyt päälle edellisen päivän käytön jälkeen. Onko jollakin muulla vastaavaa kokemusta?
Kaiken kaikkiaan Kuga PHEV on upea, hiljainen, taloudellinen ja samalla tehokas auto. Se kannustaa samalla taloudelliseen ajoon, mikä on tietenkin tarkoituskin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
Nyt autooni vaihdettiin Laakkosella uudet ajoakut ja samassa yhteydessä auton järjestelmät ja navigaattori päivitettiin, raitisilmasuodattimet ja sulat vaihdettiin yms. mukaan lukien auton sisä- ja ulkopuhdistukset. Todella tyylikkäästi toteutettu huolto ja varsinkin auton luovutus sen jälkeen. Nyt helmikuun pakkasilla autoni lupailee n. 33 - 40 km sähköajoa yhdellä latauksella, mutta olen ymmärtänyt, että vähennys on normaalia kaikilla sähköautoilla ja ladattavilla hybrideillä. Mikä kuitenkin yllätti, niin autollani pystyy nyt ajamaan pelkällä sähköllä kylmänä myös pikkupakkasella ilman että bensakone käynnistyy. Näin erityisesti, jos sähköajoasetus on jäänyt päälle edellisen päivän käytön jälkeen. Onko jollakin muulla vastaavaa kokemusta?
Kaiken kaikkiaan Kuga PHEV on upea, hiljainen, taloudellinen ja samalla tehokas auto. Se kannustaa samalla taloudelliseen ajoon, mikä on tietenkin tarkoituskin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Monessa testiraportissa on ihmetelty tuota moottorin käynnistymistä....Olisko tuota nyt sitten korjailtu tuolla mainitsemallasi päivityksellä...?Pentti57 kirjoitti: ↑24 Helmi 2021 16:26 Terve, laitan vähän kokemuksia uudesta Kuga PHEV -autostani. Hankin Titanium X:n viime toukokuussa ja kesä meni mukavasti ajellessa sähköpainotteisesti, kunnes syksyllä tuli akkujen latauskielto. Lataan autoni normaalista Suko-rasiasta pääasiassa öisin auton ollessa ulkona ja keskikulutus ennen latauskieltoa oli 2,1 l / 100 km. Aluksi kiinnitin huomiota enemmän tuohon bensakoneen ajoittaiseen käynnistymiseen ajojen alussa auton ollessa kylmä, mutta koska kulutus on tuota luokkaa, ei se sen koommin häirinnyt.
Nyt autooni vaihdettiin Laakkosella uudet ajoakut ja samassa yhteydessä auton järjestelmät ja navigaattori päivitettiin, raitisilmasuodattimet ja sulat vaihdettiin yms. mukaan lukien auton sisä- ja ulkopuhdistukset. Todella tyylikkäästi toteutettu huolto ja varsinkin auton luovutus sen jälkeen. Nyt helmikuun pakkasilla autoni lupailee n. 33 - 40 km sähköajoa yhdellä latauksella, mutta olen ymmärtänyt, että vähennys on normaalia kaikilla sähköautoilla ja ladattavilla hybrideillä. Mikä kuitenkin yllätti, niin autollani pystyy nyt ajamaan pelkällä sähköllä kylmänä myös pikkupakkasella ilman että bensakone käynnistyy. Näin erityisesti, jos sähköajoasetus on jäänyt päälle edellisen päivän käytön jälkeen. Onko jollakin muulla vastaavaa kokemusta?
Kaiken kaikkiaan Kuga PHEV on upea, hiljainen, taloudellinen ja samalla tehokas auto. Se kannustaa samalla taloudelliseen ajoon, mikä on tietenkin tarkoituskin. Olen ollut erittäin tyytyväinen.
Paljonkos oli kulutus latauskiellon aikana?

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tosiaan tänäänkin olen ajellut pelkällä sähköllä nollakelissä n. 40 km ilman että moottori on kertaakaan käynnistynyt. Ihan tarkasti en ole pystynyt laskemaan kulutusta latauskiellon aikana, koska en nollannut ajotietokonetta kiellon alkaessa. Arvioni mukaan kilometrejä kertyi latauskiellon aikana suurin piirtein saman verran kuin ennen sitä ja sen mukaan keskikulutus olisi alle 7,00 l / 100 km. Auto toimi silloin kuten muutkin hybridit eli 20 - 30 % kilometreistä sähköllä. Puolet ajostani on kaupunki- ja toinen puolet maantieajoa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Sanokaas asiasta jotain tietävät, tarviiko Fordin tpms-anturit jotenkin aktivoida käyttöön uudessa rengas-sarjassa? Edellisissä autoissa ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin uudet renkaat alle ja ajotietokoneesta ”nappi pohjaa” menetelmällä kuittaus paineista.
Nyt uuden Kugan kanssa mulla on alkuperäinen kesärengas-sarja sattuneesta syystä asentamatta. Eli vanteet, renkaat ja Fordin paineanturit on kaikki vielä omissa laatikoissaan. Nyt kun renkaat pyöräytetään vanteille, niin tarvitseeko anturit aktivoida jollain tapaa, vai riittääkö auton ajotietokoneesta suoritettu paineiden kuittaus?
Nyt uuden Kugan kanssa mulla on alkuperäinen kesärengas-sarja sattuneesta syystä asentamatta. Eli vanteet, renkaat ja Fordin paineanturit on kaikki vielä omissa laatikoissaan. Nyt kun renkaat pyöräytetään vanteille, niin tarvitseeko anturit aktivoida jollain tapaa, vai riittääkö auton ajotietokoneesta suoritettu paineiden kuittaus?
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Eiköhän tässäkin tämä normi käytäntö kun keskusyksikkö tunnistaa noi anturit vain.
Tämän hetken tiedon mukaan valtaosa uusista autoista tunnistaa uudet anturit itse ja siten keskusyksikkö nollaa automaattisesti virhetilanteen noin 15 - 20 minuutin ajon jälkeen.
Tämän hetken tiedon mukaan valtaosa uusista autoista tunnistaa uudet anturit itse ja siten keskusyksikkö nollaa automaattisesti virhetilanteen noin 15 - 20 minuutin ajon jälkeen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Vaihtaessani kesärenkaista talvirenkaisiin auto ei tunnistanut uusia antureita automaattisesti useista yrityksistä huolimatta. Homma hoitui vasta huollossa. Kesärenkaisiin takaisin vaihtaessa homman pitäisi onnistua automaattisesti.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Pari kysymystä tavaratilasta:
1. Minkä syvyinen tavaratila on lattiatasossa mitattuna (cm)?
2. Liikkuuko takapenkki eteen/taakse yhdessä vai kahdessa osassa?
1. Minkä syvyinen tavaratila on lattiatasossa mitattuna (cm)?
2. Liikkuuko takapenkki eteen/taakse yhdessä vai kahdessa osassa?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
2. Kahdessa. https://youtu.be/v0Q6VoBbRzE?t=414
Kuga (-21)
Focus (2019) Focus RS (-17), Mondeo 2.0 203hv A6 Wagon (-15), Mondeo 2.0 203hv Wagon (-12), Focus ST (-06), Focus C-Max 1.6 TdCi CVT (-04), Mondeo 5d 2.0 (-02), Focus 1.8 (-00) ja kaikki valkoisia.
Vaimolla Punainen Focus (-23)
Focus (2019) Focus RS (-17), Mondeo 2.0 203hv A6 Wagon (-15), Mondeo 2.0 203hv Wagon (-12), Focus ST (-06), Focus C-Max 1.6 TdCi CVT (-04), Mondeo 5d 2.0 (-02), Focus 1.8 (-00) ja kaikki valkoisia.
Vaimolla Punainen Focus (-23)
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Joo, näinkin jo saman videon.
Auto on nyt myös koeajettuna. Takakontin syvyys lattiatasossa on n. 85cm ja siihen tietysti vielä 15cm lisää syvyyttä takapenkkejä eteenpäin siirtämällä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tänään tuli haettua autoliikkeestä Kuga 2,5 Hybrid [HEV] 190hv CVT AWD Vignale, tuollainen mokoma:

Sopivasti oli plussan puolella Etelä-Suomessa kelikin päivällä ja aurinko paistoi, oli miltei keväistä. Alkuvaikutelmat tästä "täyshybridistä" (ei plug-in) ovat mitä positiivisimmat!
Olo oli kuin lapsena polkupyörällä ajaessa: "Isi, kato, mää ajan ilman käsiä!" Kaistavahti piti hyvin homman hanskassa kehäteillä, muistutellen aina hetken välein siitä, että on siitä ratista syytä pitää kiinnikin... Hämmentävä kokemus, kun on tottunut ajamaan miltei rystyset rattia rutistaen!
Älykäs vakionopeudensäädin, joka hidastaa tarpeen tullen, sai kehätien korona-ajan ruuhkajonotkin tuntumaan mitättömiltä: kuin olisi körötellyt kaikessa rauhassa kantatietä kotiseudulle!
Rauhallisessa taajama-ajossa (nopeusrajoitukset 40-60 km/h) kulutus oli jopa niinkin alhainen kuin 4,5 litraa satasella (toki lyhyttä matkaa). Auto lähtee sähköllä liikkeelle ja polttomoottori hiipii niin huomaamattomasti ja saumattomasti peliin mukaan, ettei koko hommaa tahdo edes huomata. Nastarenkaiden rapina kyllä kuului, moottori kehräsi hiljaa kuin kissa! (En päässyt kauheasti kiihdyttelemään).
Ei pahaa sanottavaa tähän mennessä!

Sopivasti oli plussan puolella Etelä-Suomessa kelikin päivällä ja aurinko paistoi, oli miltei keväistä. Alkuvaikutelmat tästä "täyshybridistä" (ei plug-in) ovat mitä positiivisimmat!
Olo oli kuin lapsena polkupyörällä ajaessa: "Isi, kato, mää ajan ilman käsiä!" Kaistavahti piti hyvin homman hanskassa kehäteillä, muistutellen aina hetken välein siitä, että on siitä ratista syytä pitää kiinnikin... Hämmentävä kokemus, kun on tottunut ajamaan miltei rystyset rattia rutistaen!

Älykäs vakionopeudensäädin, joka hidastaa tarpeen tullen, sai kehätien korona-ajan ruuhkajonotkin tuntumaan mitättömiltä: kuin olisi körötellyt kaikessa rauhassa kantatietä kotiseudulle!
Rauhallisessa taajama-ajossa (nopeusrajoitukset 40-60 km/h) kulutus oli jopa niinkin alhainen kuin 4,5 litraa satasella (toki lyhyttä matkaa). Auto lähtee sähköllä liikkeelle ja polttomoottori hiipii niin huomaamattomasti ja saumattomasti peliin mukaan, ettei koko hommaa tahdo edes huomata. Nastarenkaiden rapina kyllä kuului, moottori kehräsi hiljaa kuin kissa! (En päässyt kauheasti kiihdyttelemään).
Ei pahaa sanottavaa tähän mennessä!
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kehitystä ei ole paljon tapahtunut. Uudemmista Haldexeista juttua:dr500 kirjoitti: ↑11 Tammi 2021 16:39 Ehkä tuota ruotsalaisperäistä systeemiä on parannettu. Vuosikymmenen takaiset katumaasturit ml. japsit olivat aika onnettomia. Esim kun yritti syvässä lumessa kahlata, niin ajo oli yhtä loikkimista kun systeemi pumppasi vetoa päälle ja pois. Haldexin toteutus oli vielä aivan älytön kun siellä oli sähköpumppu sisällä joka tuotti kytkintä käyttävälle hydrauliikalle painetta. Alle satatuhatta ajetuista autoista meni joku filtteri tukkoon ja tämä sitten käräytti sen sisällä olevan sähköpumpun.
Tuli silloin mieleen, että miksi saatana en ottanut lainaa pankista että olisi saanut Audin torsenilla. Ajotuntuma aivan toista.
https://www.haldexrepairs.co.uk/generat ... air-guide/
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko muilla uuden Kugan omistajilla ajovaloumpioissa kosteutta? Mulla ainakin jatkuvasti umpioiden etureunat huurussa. Samaten takavaloissa. Tätä samaa ongelmaa on ollut aiemmissa Focuksissa mutta tässä Kugassa tuntuu olevan enemmän. Pitää varmaan käydä huollossa narisemassa jos tää jatkuu...
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä