Ford Orion 1.6L CL '91 nykiminen
Tuosta ruiskutusjärjestelmän tappokytkimestä. Kuuluuko sen valkoisen namiskan olla aivan pohjassa? Se on siinä itse tappoboksissa. Minulta on se nappula irronnut, joka tulee valkoisen nappulan suojaksi. Teippasin valkoisen nappulan pohjaan, eikä nyt ainakaan nykinyt, mutta arvata saattaa, että ei se vika kuitenkaan siinä ole.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
-
hepuli kirjoitti:
Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Tee korvauspelti pumpun rei`än päälle jonka panet kiinni koriliimalla ja ruuveilla.
Ei kait kannata liian isoa laikkaa käyttää tai painaa liian syvälle, voi tulla noutaja?
Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Tee korvauspelti pumpun rei`än päälle jonka panet kiinni koriliimalla ja ruuveilla.
Ei kait kannata liian isoa laikkaa käyttää tai painaa liian syvälle, voi tulla noutaja?

En mä uskalla kyllä rälläkällä leikkaa sieltä penkin alta. Rälläkkä + bensatankki + mun huono tuuri = kuumat paikat. Minä ajattelin mennä johonkin tee se itse halliin, kun olen ensin lukenut vikakoodin.
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)

helpottaahan se kun on kunnon aukot työskennellä

mutta varovainen saa olla kipinöitten kanssa..
ei tuommoinen pyöreä reikä olennaisesti heikennä rakennettakaan.
kantikas vähän enemmänkin sitten,ja siitä se pohjan ruostuminen lähteekin sitten äkkiä etenemään jos yhtään fuskaa maalaamisessa.
sikäli kun on vielä hengissä rälläköinnin jälkeen

ei sillä etteikö se tosiaan onnistuisi,on noita nähty..
mutta kuinka monta kertaa voi olettaa olevansa auton omistus/elinkaaren aikana sitä tankkia laittamassa..ei nyt jokaviikkoiseen huolto-ohjelmaan kuulu kumminkaan..
ei se tankki nyt niin hankalasti kiinni liene ettei jaksaisi sitä irrottaa?
ei sieltä mitään junia t...
Ihme homma. Sain vikakoodeiksi 10, 11 ja 20. Eli järjestelmä kunnossa???! Pitääkö moottorin olla käynnissä kun koodi luetaan vai pitääkö vain virtojen olla päällä? Menen ajamaan vähän aikaa jos vaikka tulisi järkevämpiä koodeja.
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
-
Sovitaan vaikka että ne menee myötäpäivään. 1 ja 2 on vierekkäin ja 3 on alin. 1 ja 2 sillataan vaikka säköjohdolla 2 ja 3 väliin tulee ledi. Siitä tietää että ledi on oikein päin, kun se palaa kun virrat laittaa päälle.Mvo kirjoitti:Mistä sen pistokkeen liittimien numeron tietää??
Mulla Escossa punainen kolmionmuotoinen pistoke, liittimissä ei ole mitään merkintää. Mihin liittimiin laitoit ledin ja mitkä yhdistit toisiinsa?
![]()
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Noniin. Luin vikakoodin uudelleen välittömästi kun auto sammui.
Sain koodiksi, joko 54, 55 tai 56. Vikakoodi ei tullut uudestaan kun yritti lukea. Eli koodin mukaan vika on:
54: Oktaanisäätöpistoke 2: Oikosulku
55: Joutokäyntinopeuden säätö: Oikosulku
56: Nakutustunnistin ; mahdollinen vian aiheuttaja: Johdinsarja, polttoaineen laatu, sytytyksen ajoitus, nakutustunnistin, moottorin ohjausmoduuli.
Veikkaan kyllä vahvasti, että koodi oli 55. Mistäs sitä oikosulkua kannattaa etsiä?
Sain koodiksi, joko 54, 55 tai 56. Vikakoodi ei tullut uudestaan kun yritti lukea. Eli koodin mukaan vika on:
54: Oktaanisäätöpistoke 2: Oikosulku
55: Joutokäyntinopeuden säätö: Oikosulku
56: Nakutustunnistin ; mahdollinen vian aiheuttaja: Johdinsarja, polttoaineen laatu, sytytyksen ajoitus, nakutustunnistin, moottorin ohjausmoduuli.
Veikkaan kyllä vahvasti, että koodi oli 55. Mistäs sitä oikosulkua kannattaa etsiä?
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Luekelin täs koko ketjun lävitte ja sieltähän löyty monta tuttua vikaa
Ittellä o samanmoinen auto ja varsinki toi ilmanputsarin kotelo näytti tutulta, putsasithan myös sen huohottimelta ilmanputsarin koteloon menevän putken? Itellä se oli koko matkalta täynnä mömmöä ja voi kuvitella mitä tapahtu talvella. Mä oon vetäny sen huohotinputken suoraa alaspäin jottei se likaa ilmanputsaria, ja se itte huohotinki tuntuu olevan aikasta tyhjä superloonista tai mitälie sen sisäs onki. Ja toi tyhjäkäyntimoottorihan on siin ruiskun vasemmas reunas jotta siitä vaan tutkimaan... Mulla meni viime kesänä imusarjan alipainetunnistin (MAP) rikki ja auto heittäyty ihan villiks, ei käyny alle 3000rpm ollenkaan ja bensaa meni
Sillon oli kans vekkuli ajella...

-
Ei lähteny kampiakselin asentotunnistin irti. Jengat vaan menee paskaks, tai siis kuusjakoavain tekee kolosta pyöreän.
Alan epäilemään, että jokin ilmaputki on tukossa. Mikä muuten tuon huohottimen tarkoitus on? Minusta se ei kyllä oikeen ilmaa päästä lävitsensä, kun puhaltaa yhteen reikään, niin ilma "kimpoaa takaisin" eikä muista rei'istä tule ilmaa kuin väpieni määrä verrattuna puhallettuun.
Muuten, silloin kun auto sammuu, niin se haisee aika pahalle sen jälkeen. Tai sitten se haju tulee kytkimestä.
Alan epäilemään, että jokin ilmaputki on tukossa. Mikä muuten tuon huohottimen tarkoitus on? Minusta se ei kyllä oikeen ilmaa päästä lävitsensä, kun puhaltaa yhteen reikään, niin ilma "kimpoaa takaisin" eikä muista rei'istä tule ilmaa kuin väpieni määrä verrattuna puhallettuun.
Muuten, silloin kun auto sammuu, niin se haisee aika pahalle sen jälkeen. Tai sitten se haju tulee kytkimestä.
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
-
Kävi outo juttu kun ajoin parkikselle. Siinä 1-vaihteella päästin kaasun ja auto valui ruutua kohti. Yht'äkkiä se rupesi "kaasuttamaan" itsestään. Siis kiihdytti hieman. Parkkiruutuni on lievässä ylämäessä. Olisikohan tuossa vinkkiä?
Voiko vetokoukun pistoke aiheuttaa nämä minun autoni ongelmat? Olen kuullut, että viallisen pistokkeen aiheuttaneen mitä oudompia juttuja.
Muutenkin auto "kiihdyttelee" itsekseen. Siis jos kiihdyttää niin yht'äkkiä se kiihdyttää enemmän ja sitten taas normaalisti, vaikkei kaasun asento muutu.
Voiko vetokoukun pistoke aiheuttaa nämä minun autoni ongelmat? Olen kuullut, että viallisen pistokkeen aiheuttaneen mitä oudompia juttuja.
Muutenkin auto "kiihdyttelee" itsekseen. Siis jos kiihdyttää niin yht'äkkiä se kiihdyttää enemmän ja sitten taas normaalisti, vaikkei kaasun asento muutu.
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
-
Löytykö vika? Sedän Orionissa kans samalaista vikaa. Ollaan tehty kaikkemme, eikä vika millään korjaannu. Nykii oudosti. Kun painaa kaasua, ni alkaa auto hyytyymään ja nykimään. Tyhjäkäyntiä käy kyllä nätisti ja pintakaasulla toimii hyvin. Sulakerasiakin on kolvattu uudelleen, lamda vaihdettu, suodattimia vaihdettu, releitä vaihdettu JNE. Neuvoja kaivataan.