niin aina sitä kinastellaan
Mikäs vapari Zetec Escorttiin
Sitten asiaan. Mulla on Cortinassa myös '97 Escosta 115hp 1.8 Zetec (RKC).
Varusteena tuommoinen imupuoli ja Ashleyn "zetec to rwd escort" pakosarja, muuten vakio. AP-22:lla mitattu 120-125hp, tuo 5 hepoa on ollut tuloksien eroa eri kiihdytyksissä.
Varusteena tuommoinen imupuoli ja Ashleyn "zetec to rwd escort" pakosarja, muuten vakio. AP-22:lla mitattu 120-125hp, tuo 5 hepoa on ollut tuloksien eroa eri kiihdytyksissä.
no vit*t missää essolla, vaan iha suoralla, sekkarin kanssa. ja minulle ei tartte rs2000 arvoja rueta esittelemään, koska tiedän ne, ja rs2000 painaa
jonkun verran enemmän kuin ns. "vakio koppanen". 115hp zetecistä saa jo 130hp läpän vaihdolla, ja race katista puhuttiin esco clubin foorumilla että tehon nousu max 10hp:n luokkaa ( http://www.escort-club.fi/foorumi/viewt ... c&start=15 ), ja jos ne mittaukset pitää paikkaansa että vaparilla saa 3-5hp zetecciin(jonkun tuning lehen tekemä en muista minkä), ja toi suora mutkaton ja hukkaputketon imuputki, nii pidän hyvin todellisina saamiani arvoja. Siitä kun laskee yhteen...
jonkun verran enemmän kuin ns. "vakio koppanen". 115hp zetecistä saa jo 130hp läpän vaihdolla, ja race katista puhuttiin esco clubin foorumilla että tehon nousu max 10hp:n luokkaa ( http://www.escort-club.fi/foorumi/viewt ... c&start=15 ), ja jos ne mittaukset pitää paikkaansa että vaparilla saa 3-5hp zetecciin(jonkun tuning lehen tekemä en muista minkä), ja toi suora mutkaton ja hukkaputketon imuputki, nii pidän hyvin todellisina saamiani arvoja. Siitä kun laskee yhteen...
Ford Escort 1.8 GT -97
Hohhoijaa...Otetaas pitkästä aikaa osaa keskusteluun.Eli 105 ja 130 hp Zetec moottorit on "samaa" kehitysversiota toinen vaan tehokkaampi! ja eroa on enemän kuin pelkkä kaasuläppäkotelo...115 hp moottori on taas
zetec-e josta ei ole koskaan tehty 130 heppasta! Päälle näkyvät erot: 105
/130 zetec läppäkotelo venttilikopan yläpuolella, alumiininen pitkä imusarja ja katti auton alla. 115 zetec-e läppäkotelo venttiilikopan vieressä muovinen lyhyt imusarja ja katti heti pakosarjan jälkeen niin ja lisäksi egr.Kirjoitin tämän siksi,että ei ole olemassa 105->115->130 hp moottoreita vaan 105->130 zetec ja 115 zetec e Ja ztec eestä EI saa 130ntä pollee läppäkoteloo vaihtamalla.Ja vielä noista kiityvyyksistä wanha kunnon xr2i fiesta kiihtyy 0-100 8,7s ja fiesta rst 7,9s paino sama tehoja rsteessä~ 30 hp enemmän. Vääntöä enemmän ja pienemmillä kierroksilla.MUTTA kiihtyy vain 0,8s nopeammin...Eli sekuntteja ei tehdä viltterillä ja läpäkotelolla...
Tohon nykyiseen ecceriin tulee muuten kartiofiltteri, peltisarja,foliatecin muka metallipunosletkut ja paremmin virtaava takavaimennin TASAN ulkonäön takia!
zetec-e josta ei ole koskaan tehty 130 heppasta! Päälle näkyvät erot: 105
/130 zetec läppäkotelo venttilikopan yläpuolella, alumiininen pitkä imusarja ja katti auton alla. 115 zetec-e läppäkotelo venttiilikopan vieressä muovinen lyhyt imusarja ja katti heti pakosarjan jälkeen niin ja lisäksi egr.Kirjoitin tämän siksi,että ei ole olemassa 105->115->130 hp moottoreita vaan 105->130 zetec ja 115 zetec e Ja ztec eestä EI saa 130ntä pollee läppäkoteloo vaihtamalla.Ja vielä noista kiityvyyksistä wanha kunnon xr2i fiesta kiihtyy 0-100 8,7s ja fiesta rst 7,9s paino sama tehoja rsteessä~ 30 hp enemmän. Vääntöä enemmän ja pienemmillä kierroksilla.MUTTA kiihtyy vain 0,8s nopeammin...Eli sekuntteja ei tehdä viltterillä ja läpäkotelolla...
Tohon nykyiseen ecceriin tulee muuten kartiofiltteri, peltisarja,foliatecin muka metallipunosletkut ja paremmin virtaava takavaimennin TASAN ulkonäön takia!
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Meidän pitää vissiin viedä tästä lähtien autot zetecci:lle viritettäväksiTinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.
Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.
edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut...Tinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.
Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.
edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
voihan se olla että vaihteenvaihto sujuu nopeammin kuin silloin kortin saannin aikaan(milloika alkup, mittaukset tein), ja kytkimen käyttö on tehokkaampaa, ja sekin on tietty mahdollista että ed. omistaja on jo lastuttanut tjsp.
fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee.. ja nokissa on HUIMA 1mm ero nostoissa, joka vaikuttaa, EI mitään, eteenkin kun virtausnopeus kasvaa.
jos asiaa järkevästi ajattelee EI autonvalmistajan ole mitään järkeä tehdä näin, vaan tehdä yksi tehokkaampi moottori jota erinäisin muutoksin "kuristetaan" eli muutetaan pienempi tehoiseksi, jolloin varaosat yms on paljon helpompi tehdä!
Viimeksi muokannut Zetecci, 14 Heinä 2005 23:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Escort 1.8 GT -97
Älä sure, en itke.Zetecci kirjoitti: nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut... joten älä itke jos et osaa
Kerroppa yksi kohta jossa olen jauhanut paskaa?
Mulla on sentään jonkinlaisella mittarilla mitattua faktaa aiheesta.
Sulla on mitä? Käsikellolla(?) vedettyjä 0-100kmh aikoja ja aika iso nippu intternetistä vedettyä musta tuntuu tietoa.
Mun johtosarja (moottori - ecu) tuli myös saksasta fordin kautta, johtuisikohan siitä että suomessa ei pidetä ihan kaikkea harvemmin menevää osaa varastossa.Zetecci kirjoitti: fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee..
No ei sen puoleen, mä voin lopettaa tämän jankkaamisen osaltani tähän koska ei oikeastaan voisi vähenpää vapaavirtaussuodattimen tehonlisäys kiinnostaa.
Ja täällähän jotkut oikein suuttuvat ja käyvät oikein vithuilemaan. (Äitiiii, pojat kiusaa....). tähän hymiö.
mä jätätin tänään ferraria mun 1.4escortilla jossa 160hevosvoimaa ja se kiihtyy 0-100km/h 6,7sekkaa mitasin yksin motarilla kännykän kalenterilla. siihen on vaihdettu 130heppasen zetecin kaasuläppä, ilmamäärämittarin kotelo(ei itse ilmamäärä mittaria) ja "ECU". penkis sitä ei oo viel käytetty mut tiedän että siinä on ton verran ku mulla on ollu 150heppanen diesel-mersu ja se ei menny mihinkään verrattuna tohon mun escorttiin..
Edit:
8)
Edit:
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ai mitkä koulut.. ala-aste jäi kesken sillon joskus kymmenen vuotta sitten ku aloin innostumaan urheilu-autoista..Zetecci kirjoitti:ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.
zyas, sä oot varmaa iha peruskoulu pohjalta.. siis koulutukseltas. vai jopa ammattikoulun käynyt?
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No pakko sanoa tämä kunhan tästä naurukohtauksesta selviän... Sattuu!!! AHHAHAHAA!!
Siis ei kukaan herneitä nenään oo vetäny... korkeintaan melonin!
Aivan sama miten mittasitte ja milloin ja miksi. Mitä väliä. Pelkkä poweri ei vakioautossa vaikuta mitenkään ja olen ollut monesti väärässä. Ehkä taas. Pääasia on että olette itse tyytyväisiä FixOrRepairDaily merkkisiin autoihin. Jos rahaa olisi niin eiköhän meillä kaikilla olisi esim Porcshe tai joku muu "auto".
Niin ja avautumisthreadi on jo POIJJAAT!
IDEA: Clubi vois järjestää esim. Porissa suljetulla alueella kiihdytys kisat jossa olisi kunnollinen ajan mittaus. Eiköhän siitä selviä kuka puhuu jaskaa.
(sormet kramppas
)
Siis ei kukaan herneitä nenään oo vetäny... korkeintaan melonin!
Aivan sama miten mittasitte ja milloin ja miksi. Mitä väliä. Pelkkä poweri ei vakioautossa vaikuta mitenkään ja olen ollut monesti väärässä. Ehkä taas. Pääasia on että olette itse tyytyväisiä FixOrRepairDaily merkkisiin autoihin. Jos rahaa olisi niin eiköhän meillä kaikilla olisi esim Porcshe tai joku muu "auto".
Niin ja avautumisthreadi on jo POIJJAAT!
IDEA: Clubi vois järjestää esim. Porissa suljetulla alueella kiihdytys kisat jossa olisi kunnollinen ajan mittaus. Eiköhän siitä selviä kuka puhuu jaskaa.
(sormet kramppas