Mikäs vapari Zetec Escorttiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Mikäs vapari Zetec Escorttiin

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kevät tuli ja autokuume ja uusi (tai uudempi) birssi. nyt tuli pakottava tarve saada vapaavirtaussuodatin.

eli mitä merkkiä ja mallia suosittelisitte mun 1.8 Zetec:iin, vielä on mietintä myssyssä laitanko sen avonaisesti ilman boxia vai pistänkö sinne nykyisen mustan boxin sisälle mokoman.

kyllä sinne vois hommata vaikka minkä vaparin mutta jos jollain sattuu olemaan hyviä kokemuksia jotain tietystä niin kertokoon siitä minullekkin :)
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Laita sellanen mikä näyttää mahdollisimman hienolta. Kokeilin itse kartiosuodatinta ja muutosta huomasin vain äänessä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jännän homman kuulin tossa scorpio clubilta knu yks kaveri siellä kerto, että se resonaattori joka on putsarin jälkeen kannattais jättää paikoilleen koska sen pois ottaminen aiheuttaa pientä miettimistä/nykimistä kaasua painettaessa. Näin siis cossu scorpioissa joissa on kuumalanka MAF. Tiedä sitten mitä vaikutusta on läppämallisessa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

grebe kirjoitti:Laita sellanen mikä näyttää mahdollisimman hienolta. Kokeilin itse kartiosuodatinta ja muutosta huomasin vain äänessä.
jep. ihan turhaa hommaa tuhlata rahat johonki tynink putsareihin :lol:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Monteonisti kirjoitti:Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
Mitä paine-eroja? Eikos vaparista ole kyse, se pömpeli ei johda mihinkään... Eri juttu jos päässä olisi joku venttiili tms. Mitään muuta se ei tee kuin poistaa suoran putken aiheuttamaa huminaa tietyllä taajuudella. Teoriaa ja dynolappuja peliin, jos joku väittää muuta :)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiedä tuosta vaparista, mutta vakiossa! :x
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Monteonisti kirjoitti:Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
sopiiko tää vielä jonkun muun aiheenki alle kun vasta kahessa on :wink: :lol: :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

No laittaa twisterin väliin jos haluu ne pömpelit säästää. Eli klemmareilla väliin ja taas mennään. On vaan vähän hinnakkaampi..
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä

Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

jep, lueskelin tuolla että ei se vapari loppujen lopuksi varmaan mitään tee.. mutta kyllä se vain niin muikeet äänet päästää että on pakko saada sellanen.

Voi nämä vähät rahansa tunkea kyllä johonkin vähän järkevämpäänkin mutta mielihalut on ne hiirelläkin..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo eihän siitä mitään hyötyä taida olla vakiovehkeessä. Mutta kivat äänet tulee. :D
Eikä ne nyt niin kauheen kalliita ole. Completoksellakin näky olevan alekorissa jotain twisterin tapasta 50 euron hintaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
Ford Escort 1.8 GT -97
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

K&N oli voittanu sen GTI:n testin...
Siitä ite ainakin kuullu pelkkää hyvää...
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

viewtopic.php?p=6986

Tuolla jauhetaan myös noista vapareista zetecciin...

Omaa mielipidettä en viitsi enää kertoa noista vapareiden tehonlisäyksestä vakiokoneeseen, enkä myöskään sano mielipidettäni GTi lehdestä...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

lalli69 kirjoitti:viewtopic.php?p=6986

Tuolla jauhetaan myös noista vapareista zetecciin...

Omaa mielipidettä en viitsi enää kertoa noista vapareiden tehonlisäyksestä vakiokoneeseen, enkä myöskään sano mielipidettäni GTi lehdestä...
samoilla linjoilla tässäkin asiassa varmaan lallin kanssa :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

luuletteko että sitä että se vakiotelkänpönttö läpäsee ilmaakin? p*skan marjat.
Ford Escort 1.8 GT -97
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllä se vakio koneelle riittää 100% varmuudella
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Zetecci kirjoitti:luuletteko että sitä että se vakiotelkänpönttö läpäsee ilmaakin? p*skan marjat.
Kyllä läpäisee sen mitä vakiokone tarvitsee.
Tyhmäähän se olisi autovalmistajan kuristaa auton tehoja jollakin ilmanputsarilla... :roll:

ja vielä itse itseäni lainaten: (tuosta yllämainitusta topicista)
lalli69 kirjoitti: Yks jannu kävi penkittämässä 1.8 115hv focuksen ja veti yhden vedon ilman minkäänlaista putsaria, ja tuli täysin samat lukemat paperille.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ja se että joku määrätty merkki olisi valtavasti parempi kuin muut on kyllä ihan p.aska puhetta. Vapari mikä vapari. Materiaaleissako niillä niin paljon eroa on vai miten se voi olla parempi?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Harmi vaan kun auto tuli minulle jo Pipercrossin kartioputsarilla, muuten olisin jo laittamut vakion takaisin. MAF varmasti sanoo jossain vaiheessa itsensä itri kaikesta paskasta mitä tuo filtteri lapi antaa, ainakin pari kertaa olen jo langan putsannut. Ja olen kyllä kartiota pessyt ja kevyesti öljynnyt. Jos oikeesti alkaa virittämään, niin sitten laittaa sen virtaavamman suodattimen paikalleen.
Olikos jollain valmistajalla erikseen kuumalankamittareille tarkoitettuja filsuja?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Zetecci kirjoitti:tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
hui älytön ? lähinnä se hyöty siitä on että sitä ei jokavuosi tartte ostaa uutta, vaan sen voi pestä.

(perus tuning miehiä :lol: )
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Nuo halvat thyyyyning putsarit on sitten sellaisia että pikkulinnutkin menee läpi. Myös putsarit elinikä on sellainen noin yksi vuosi jonka jälkeen se kannattaa vaihtaa ihan suosiolla. Hyöty noissa pömpeleissä on myös aivan +/- nolla.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Hei se vaparin hyöty lähtee korvien välistä. mulle riittää et sieltä kuuluu kiva ääni niin tuntuu et auto menee kolmea sataa. mutta juuri siksi en viitsisi ostaa ihan mitä tahansa vapari kun sieltä voi todellakin mennä siirtolohkareen kokoset kivet läpi. ja sit riks raks ja poks!

Offtopic: onko toi mun zetec kuristettu vai onko boksi säädetty niin ettei siitä irtoa enempää kuin se 105hp vakiona?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tuskin mikään kuristettu versio ;) 8)

boksi, kaasuläppä.. ja mitähän muuta zeteceissä nyt sitten olikaan eroja..

jos haluu lisää tehoa niin ostaa isomman koneen/ isommalla koneella varustetun auton.. 2litrasta kannattaa vasta virittää 8) tämäkin oli mun mielipide joka on ihan OFFTOPIC
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kuolio
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Huhti 2005 21:39

Viesti Kirjoittaja kuolio »

Ei ne roskat läpi mee, kun vaan laittaa tarpeeks tahmeaa suodatinöljyä :wink: . Ite laitoin moottoripyörien suodattimille tarkoitettua öljyä...
Ford Escort 1.8i 16v Sport Farmari -96
Lukittu