Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kevät tuli ja autokuume ja uusi (tai uudempi) birssi. nyt tuli pakottava tarve saada vapaavirtaussuodatin.
eli mitä merkkiä ja mallia suosittelisitte mun 1.8 Zetec:iin, vielä on mietintä myssyssä laitanko sen avonaisesti ilman boxia vai pistänkö sinne nykyisen mustan boxin sisälle mokoman.
kyllä sinne vois hommata vaikka minkä vaparin mutta jos jollain sattuu olemaan hyviä kokemuksia jotain tietystä niin kertokoon siitä minullekkin
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jännän homman kuulin tossa scorpio clubilta knu yks kaveri siellä kerto, että se resonaattori joka on putsarin jälkeen kannattais jättää paikoilleen koska sen pois ottaminen aiheuttaa pientä miettimistä/nykimistä kaasua painettaessa. Näin siis cossu scorpioissa joissa on kuumalanka MAF. Tiedä sitten mitä vaikutusta on läppämallisessa.
Monteonisti kirjoitti:Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
Mitä paine-eroja? Eikos vaparista ole kyse, se pömpeli ei johda mihinkään... Eri juttu jos päässä olisi joku venttiili tms. Mitään muuta se ei tee kuin poistaa suoran putken aiheuttamaa huminaa tietyllä taajuudella. Teoriaa ja dynolappuja peliin, jos joku väittää muuta
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
jep, lueskelin tuolla että ei se vapari loppujen lopuksi varmaan mitään tee.. mutta kyllä se vain niin muikeet äänet päästää että on pakko saada sellanen.
Voi nämä vähät rahansa tunkea kyllä johonkin vähän järkevämpäänkin mutta mielihalut on ne hiirelläkin..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Joo eihän siitä mitään hyötyä taida olla vakiovehkeessä. Mutta kivat äänet tulee.
Eikä ne nyt niin kauheen kalliita ole. Completoksellakin näky olevan alekorissa jotain twisterin tapasta 50 euron hintaan.
tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
Zetecci kirjoitti:luuletteko että sitä että se vakiotelkänpönttö läpäsee ilmaakin? p*skan marjat.
Kyllä läpäisee sen mitä vakiokone tarvitsee.
Tyhmäähän se olisi autovalmistajan kuristaa auton tehoja jollakin ilmanputsarilla...
ja vielä itse itseäni lainaten: (tuosta yllämainitusta topicista)
lalli69 kirjoitti:
Yks jannu kävi penkittämässä 1.8 115hv focuksen ja veti yhden vedon ilman minkäänlaista putsaria, ja tuli täysin samat lukemat paperille.
Ja se että joku määrätty merkki olisi valtavasti parempi kuin muut on kyllä ihan p.aska puhetta. Vapari mikä vapari. Materiaaleissako niillä niin paljon eroa on vai miten se voi olla parempi?
Harmi vaan kun auto tuli minulle jo Pipercrossin kartioputsarilla, muuten olisin jo laittamut vakion takaisin. MAF varmasti sanoo jossain vaiheessa itsensä itri kaikesta paskasta mitä tuo filtteri lapi antaa, ainakin pari kertaa olen jo langan putsannut. Ja olen kyllä kartiota pessyt ja kevyesti öljynnyt. Jos oikeesti alkaa virittämään, niin sitten laittaa sen virtaavamman suodattimen paikalleen.
Olikos jollain valmistajalla erikseen kuumalankamittareille tarkoitettuja filsuja?
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Zetecci kirjoitti:tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
hui älytön ? lähinnä se hyöty siitä on että sitä ei jokavuosi tartte ostaa uutta, vaan sen voi pestä.
Nuo halvat thyyyyning putsarit on sitten sellaisia että pikkulinnutkin menee läpi. Myös putsarit elinikä on sellainen noin yksi vuosi jonka jälkeen se kannattaa vaihtaa ihan suosiolla. Hyöty noissa pömpeleissä on myös aivan +/- nolla.
Hei se vaparin hyöty lähtee korvien välistä. mulle riittää et sieltä kuuluu kiva ääni niin tuntuu et auto menee kolmea sataa. mutta juuri siksi en viitsisi ostaa ihan mitä tahansa vapari kun sieltä voi todellakin mennä siirtolohkareen kokoset kivet läpi. ja sit riks raks ja poks!
Offtopic: onko toi mun zetec kuristettu vai onko boksi säädetty niin ettei siitä irtoa enempää kuin se 105hp vakiona?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
boksi, kaasuläppä.. ja mitähän muuta zeteceissä nyt sitten olikaan eroja..
jos haluu lisää tehoa niin ostaa isomman koneen/ isommalla koneella varustetun auton.. 2litrasta kannattaa vasta virittää 8) tämäkin oli mun mielipide joka on ihan OFFTOPIC