Mikäs vapari Zetec Escorttiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

eipä vissiin ole ollut :wink:

niin aina sitä kinastellaan
Ford Escort 1.8 GT -97
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Zetecci kirjoitti:Teho = Vääntömomentti x kierrosluku
Tavallaan joo.. Kunhan kierrosnopeus ilmoitetaan apsoluuttisina kulman yksiköinä! :wink: Eli esim. 3500rpm muuntuu seuraavasti:3500*2*3.14/60s :wink: :mrgreen: Eli jos joku ei vielä tiennyt.. :lol: :lol:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ZyaS kirjoitti:
niin kuin aiemmin mainitsin.. 8)

ja eiköhän lopeteta tää 5ylimäärästä sivua kestäny paskan jauhanta siitä että saako zetecciin niillä em. mainituilla muutoksilla lisää tehoa ym..
ku ei niillä saa :wink: :twisted: (provo...)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Tinde kirjoitti: Kaveri otti käsiajanotolla?
Eli suomeksi sanottuna en usko.
Ei kuulunut vastausta tähän?

RS2000 ilmoitetaan 150hp ja 8.3s, siinä hiukan vertailua.

edit: se on varmaan essolla mitattu kiihtyvyys ja mitäpä sillä mulle on väliä. Kiva kun vehkeet kulkee...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Sitten asiaan. Mulla on Cortinassa myös '97 Escosta 115hp 1.8 Zetec (RKC).
Varusteena tuommoinen imupuoli ja Ashleyn "zetec to rwd escort" pakosarja, muuten vakio. AP-22:lla mitattu 120-125hp, tuo 5 hepoa on ollut tuloksien eroa eri kiihdytyksissä.
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

no vit*t missää essolla, vaan iha suoralla, sekkarin kanssa. ja minulle ei tartte rs2000 arvoja rueta esittelemään, koska tiedän ne, ja rs2000 painaa
jonkun verran enemmän kuin ns. "vakio koppanen". 115hp zetecistä saa jo 130hp läpän vaihdolla, ja race katista puhuttiin esco clubin foorumilla että tehon nousu max 10hp:n luokkaa ( http://www.escort-club.fi/foorumi/viewt ... c&start=15 ), ja jos ne mittaukset pitää paikkaansa että vaparilla saa 3-5hp zetecciin(jonkun tuning lehen tekemä en muista minkä), ja toi suora mutkaton ja hukkaputketon imuputki, nii pidän hyvin todellisina saamiani arvoja. Siitä kun laskee yhteen...
Ford Escort 1.8 GT -97
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.

Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.

edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Hohhoijaa...Otetaas pitkästä aikaa osaa keskusteluun.Eli 105 ja 130 hp Zetec moottorit on "samaa" kehitysversiota toinen vaan tehokkaampi! ja eroa on enemän kuin pelkkä kaasuläppäkotelo...115 hp moottori on taas
zetec-e josta ei ole koskaan tehty 130 heppasta! Päälle näkyvät erot: 105
/130 zetec läppäkotelo venttilikopan yläpuolella, alumiininen pitkä imusarja ja katti auton alla. 115 zetec-e läppäkotelo venttiilikopan vieressä muovinen lyhyt imusarja ja katti heti pakosarjan jälkeen niin ja lisäksi egr.Kirjoitin tämän siksi,että ei ole olemassa 105->115->130 hp moottoreita vaan 105->130 zetec ja 115 zetec e Ja ztec eestä EI saa 130ntä pollee läppäkoteloo vaihtamalla.Ja vielä noista kiityvyyksistä wanha kunnon xr2i fiesta kiihtyy 0-100 8,7s ja fiesta rst 7,9s paino sama tehoja rsteessä~ 30 hp enemmän. Vääntöä enemmän ja pienemmillä kierroksilla.MUTTA kiihtyy vain 0,8s nopeammin...Eli sekuntteja ei tehdä viltterillä ja läpäkotelolla...
Tohon nykyiseen ecceriin tulee muuten kartiofiltteri, peltisarja,foliatecin muka metallipunosletkut ja paremmin virtaava takavaimennin TASAN ulkonäön takia!
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Tinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.

Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.

edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
Meidän pitää vissiin viedä tästä lähtien autot zetecci:lle viritettäväksi ;)
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

Tinde kirjoitti:Suoralla ja sekkarilla. Just joo. Kas kun ei kalenterilla.

Käy dynossa tai varttimaililla kellottamassa ja tule sitten jauhamaan lisää paskaa kiihtyvyydestä. Jotain rajaa.

edit: jaa niin, olihan sulla vakio nokat ja vakio ecu, varmasti vähintään 40hp nousee tehot...
nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut...

voihan se olla että vaihteenvaihto sujuu nopeammin kuin silloin kortin saannin aikaan(milloika alkup, mittaukset tein), ja kytkimen käyttö on tehokkaampaa, ja sekin on tietty mahdollista että ed. omistaja on jo lastuttanut tjsp.

fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee.. ja nokissa on HUIMA 1mm ero nostoissa, joka vaikuttaa, EI mitään, eteenkin kun virtausnopeus kasvaa.
jos asiaa järkevästi ajattelee EI autonvalmistajan ole mitään järkeä tehdä näin, vaan tehdä yksi tehokkaampi moottori jota erinäisin muutoksin "kuristetaan" eli muutetaan pienempi tehoiseksi, jolloin varaosat yms on paljon helpompi tehdä!
Viimeksi muokannut Zetecci, 14 Heinä 2005 23:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Escort 1.8 GT -97
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Zetecci kirjoitti: nonii vammalalainen turpas kii, jos joku jauhaa paskaa nii sinä. sinä et tiedä paskaakaan. ja suoralla ja kellollahan ne muutki ajat mitataan pässi, varttimailit sun muut... joten älä itke jos et osaa
Älä sure, en itke.

Kerroppa yksi kohta jossa olen jauhanut paskaa?

Mulla on sentään jonkinlaisella mittarilla mitattua faktaa aiheesta.
Sulla on mitä? Käsikellolla(?) vedettyjä 0-100kmh aikoja ja aika iso nippu intternetistä vedettyä musta tuntuu tietoa.
Zetecci kirjoitti: fiesu, zetec-e:stä ON 130hp versio. että sillee, ETTÄ OLETKO ottanut huomioon että jos suomessa ei kyseistä 130hp zetec-e moottoria esiinny NIIN EI SE tarkoita sitä ettei sitä ole olemassa!!!! ite tilasin saksasta fordin kautta 130hp zetec-e moottorin kaasuläpän että sillee..
Mun johtosarja (moottori - ecu) tuli myös saksasta fordin kautta, johtuisikohan siitä että suomessa ei pidetä ihan kaikkea harvemmin menevää osaa varastossa.


No ei sen puoleen, mä voin lopettaa tämän jankkaamisen osaltani tähän koska ei oikeastaan voisi vähenpää vapaavirtaussuodattimen tehonlisäys kiinnostaa.
Ja täällähän jotkut oikein suuttuvat ja käyvät oikein vithuilemaan. (Äitiiii, pojat kiusaa....). tähän hymiö.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mä jätätin tänään ferraria mun 1.4escortilla jossa 160hevosvoimaa ja se kiihtyy 0-100km/h 6,7sekkaa mitasin yksin motarilla kännykän kalenterilla. siihen on vaihdettu 130heppasen zetecin kaasuläppä, ilmamäärämittarin kotelo(ei itse ilmamäärä mittaria) ja "ECU". penkis sitä ei oo viel käytetty mut tiedän että siinä on ton verran ku mulla on ollu 150heppanen diesel-mersu ja se ei menny mihinkään verrattuna tohon mun escorttiin..

Edit: :lol: :lol: 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.

zyas, sä oot varmaa iha peruskoulu pohjalta.. siis koulutukseltas. vai jopa ammattikoulun käynyt? :lol:
Ford Escort 1.8 GT -97
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Zetecci kirjoitti:ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.
Tekusta ei valmistu diplomi-insinöörejä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:lol: pitkästä aikaa hauskaa..zyas jo löysikin oikean osaston tän jutun jatkamiselle.. :lol: :lol: :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä tosiaan tehot kasvaa jos avartaa kaasuläppäkoteloa ja ilmaa tulee tarpeeksi, sehän on kuin "pikkuturbo"? :shock:
Tietenkin pitää ECUNkin antaa pensaa kasvaneen ilmamäärän mukaan? 8)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Zetecci kirjoitti:ko. asiaan en ole nettiä käyttäny yhtään. jos olen jotain tietoa tarvinnut olen kysynyt tekun autopuolen dippa inssiltä.

zyas, sä oot varmaa iha peruskoulu pohjalta.. siis koulutukseltas. vai jopa ammattikoulun käynyt? :lol:
ai mitkä koulut.. ala-aste jäi kesken sillon joskus kymmenen vuotta sitten ku aloin innostumaan urheilu-autoista..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minua ei edes otettu ala-asteelle, saati sitten yläasteelle! :oops:
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

No pakko sanoa tämä kunhan tästä naurukohtauksesta selviän... Sattuu!!! AHHAHAHAA!! :lol: :lol: :lol:

Siis ei kukaan herneitä nenään oo vetäny... korkeintaan melonin! :lol: :lol: :lol:

Aivan sama miten mittasitte ja milloin ja miksi. Mitä väliä. Pelkkä poweri ei vakioautossa vaikuta mitenkään ja olen ollut monesti väärässä. Ehkä taas. Pääasia on että olette itse tyytyväisiä FixOrRepairDaily merkkisiin autoihin. Jos rahaa olisi niin eiköhän meillä kaikilla olisi esim Porcshe tai joku muu "auto".

Niin ja avautumisthreadi on jo POIJJAAT!

IDEA: Clubi vois järjestää esim. Porissa suljetulla alueella kiihdytys kisat jossa olisi kunnollinen ajan mittaus. Eiköhän siitä selviä kuka puhuu jaskaa.

(sormet kramppas :twisted: )
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Tää on alkanut mennä vähän ohi topicin


-Lukitus-
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Lukittu