Missä vika?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
rigg
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Kesä 2012 17:15

Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rigg »

Elikkä siis autohan on Ford Orion vuosimallia 91 ja koneena toimii 1.6 cvh efi ruiskulla
auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

En sano varmaksi, mutta puristukset saattaa olla jo huonot.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jppn »

rigg kirjoitti:auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Tyhjäkäynti/veto hukassa ? Oiskohan esim vedenlämpöanturi viallinen...
Escorteilla vuodesta 1992...
rigg
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Kesä 2012 17:15

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rigg »

tyhjäkäynti ja veto ovat nimenomaan hukassa.. täytynee vaihtaa se vedenlämpöanturi..
rigg
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Kesä 2012 17:15

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja rigg »

kylmällä koneella kiihdyttäessä ei voi painaa lusikkaa lattiaan kun booaa..
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jppn »

Anturien kunnon voi tarkastaa mittaamalla jännitteenkin, jos ei halua summassa ostaa uutta. Tuo vedenlämpöanturi on imusarjan alapuolella kannessa ja imuilman lämpöanturi imusarjassa (yllätys! :lol: ). Nuo oikeat jännitetasot löytyy varmaan netistäkin, muutaman voltin ne kuitenkin on, ja muuttuu kun lämpenee/jäähtyy. Jossain mullakin on lukemat vähän uudemmasta EFIstä ylhäällä, vois huomenna kattoo.

Tuolla on asiaa tuohon EFI-CVH yhdistelmään http://www.fordmanuals.org/page-1094.html.
Escorteilla vuodesta 1992...
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jppn »

MK6 EFI-escortin arvot;
Vedenlämpöanturi: kylmä (+10C): 3.4V, lämmöt normaalissa 0.65V
Imuilmanlämpö: kylmä (+10C): 3.3V, lämmöt normaalissa 3.1V

Ecu:n toimintaa eri tilanteissa:
http://homepage.ntlworld.com/paulgrs.gr ... ement2.htm
Ecu:n pinnilista:
http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv
Escorteilla vuodesta 1992...
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Miten antureita mitataan volttimittarilla? Olen ollut aina siinä uskossa että vastusmittaus olisi se oikea tapa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Tessu
Viestit: 1750
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Joo ja kylmänähän se väljä moottori just toimii ja lämpimänä alkaa puskee paineet mäntienvälistä kun sylinterit laajenee ja öljyt lirua!!
Et muuta vikaa on!
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jppn »

Krisse kirjoitti:Miten antureita mitataan volttimittarilla?
Virrat päällä, johdot kytkettynä,anturin kuumasta karvasta, tai vaikka ecun pinnistä, maata vasten. Näkee yhdellä mittauksella koko ketjun (anturi,piuhat,ecu/mittaristo) kunnon.

Pelkän anturin voi tietysti mitata myös vastusalueella, piuhat irroitettuna. :D
Escorteilla vuodesta 1992...
fiestaxr2i
Viestit: 59
Liittynyt: 01 Kesä 2010 09:21
Paikkakunta: rovaniemi
Viesti:

Re: Missä vika?

Viesti Kirjoittaja fiestaxr2i »

ai koko ketjun kunnon mitense näin pystyy tekemään? ja millä mittausalueella?
Vastaa Viestiin