Missä vika?
Missä vika?
Elikkä siis autohan on Ford Orion vuosimallia 91 ja koneena toimii 1.6 cvh efi ruiskulla
auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Re: Missä vika?
En sano varmaksi, mutta puristukset saattaa olla jo huonot.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Re: Missä vika?
Tyhjäkäynti/veto hukassa ? Oiskohan esim vedenlämpöanturi viallinen...rigg kirjoitti:auto ei toimi kylmällä koneella ollenkaan ja kun lämpenee niin toimii normaalisti?
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Missä vika?
tyhjäkäynti ja veto ovat nimenomaan hukassa.. täytynee vaihtaa se vedenlämpöanturi..
Re: Missä vika?
kylmällä koneella kiihdyttäessä ei voi painaa lusikkaa lattiaan kun booaa..
Re: Missä vika?
Anturien kunnon voi tarkastaa mittaamalla jännitteenkin, jos ei halua summassa ostaa uutta. Tuo vedenlämpöanturi on imusarjan alapuolella kannessa ja imuilman lämpöanturi imusarjassa (yllätys!
). Nuo oikeat jännitetasot löytyy varmaan netistäkin, muutaman voltin ne kuitenkin on, ja muuttuu kun lämpenee/jäähtyy. Jossain mullakin on lukemat vähän uudemmasta EFIstä ylhäällä, vois huomenna kattoo.
Tuolla on asiaa tuohon EFI-CVH yhdistelmään http://www.fordmanuals.org/page-1094.html.

Tuolla on asiaa tuohon EFI-CVH yhdistelmään http://www.fordmanuals.org/page-1094.html.
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Missä vika?
MK6 EFI-escortin arvot;
Vedenlämpöanturi: kylmä (+10C): 3.4V, lämmöt normaalissa 0.65V
Imuilmanlämpö: kylmä (+10C): 3.3V, lämmöt normaalissa 3.1V
Ecu:n toimintaa eri tilanteissa:
http://homepage.ntlworld.com/paulgrs.gr ... ement2.htm
Ecu:n pinnilista:
http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv
Vedenlämpöanturi: kylmä (+10C): 3.4V, lämmöt normaalissa 0.65V
Imuilmanlämpö: kylmä (+10C): 3.3V, lämmöt normaalissa 3.1V
Ecu:n toimintaa eri tilanteissa:
http://homepage.ntlworld.com/paulgrs.gr ... ement2.htm
Ecu:n pinnilista:
http://www.auto-diagnostics.info/ford_eec_iv
Escorteilla vuodesta 1992...
Re: Missä vika?
Miten antureita mitataan volttimittarilla? Olen ollut aina siinä uskossa että vastusmittaus olisi se oikea tapa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Missä vika?
Joo ja kylmänähän se väljä moottori just toimii ja lämpimänä alkaa puskee paineet mäntienvälistä kun sylinterit laajenee ja öljyt lirua!!
Et muuta vikaa on!
Et muuta vikaa on!
Re: Missä vika?
Virrat päällä, johdot kytkettynä,anturin kuumasta karvasta, tai vaikka ecun pinnistä, maata vasten. Näkee yhdellä mittauksella koko ketjun (anturi,piuhat,ecu/mittaristo) kunnon.Krisse kirjoitti:Miten antureita mitataan volttimittarilla?
Pelkän anturin voi tietysti mitata myös vastusalueella, piuhat irroitettuna.

Escorteilla vuodesta 1992...
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 01 Kesä 2010 09:21
- Paikkakunta: rovaniemi
- Viesti:
Re: Missä vika?
ai koko ketjun kunnon mitense näin pystyy tekemään? ja millä mittausalueella?