Sierran kolinat ja paukkeet.
Sierran kolinat ja paukkeet.
Joo tota mitähän kaikkea mahdollista pitäs ostoslistalle laittaa että sais kolinat pois kokonaan tuosta autosta? Kakkoskoppanen sierra siis -89 2L ohc kaasari.
Etupäästä vasen rengas kolahtaa monttuun erittäin kovaa, tuntuu että tolppa tulee konepellin läpi. Ja pientä klappia tuntuu kun asvaltilla kääntelee rattia nopeasti.
Perää taas paukkuu oikealta puolelta monttuihin hirveästi. Ja on muutenkin sellanen hyppykeppi mutta pakkasen määrä kait saattaa vaikuttaa siihen kun syksyllä tuntu paljon paremmalta.
Muutenkin vois tuota alustaa jotenkin päivittää. Vakio lussua en mielellään enää haluais mutta ei sen pohjan maata vasten tarvi olla. Jos laikalla ottaa esim. kierroksen pois jousesta niin jäykistyyköhän yhtään sillä? Budjetti ei riitä ostaa mitään hipo-alustaa, toki muuten ostaisin.
Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Etupäästä vasen rengas kolahtaa monttuun erittäin kovaa, tuntuu että tolppa tulee konepellin läpi. Ja pientä klappia tuntuu kun asvaltilla kääntelee rattia nopeasti.
Perää taas paukkuu oikealta puolelta monttuihin hirveästi. Ja on muutenkin sellanen hyppykeppi mutta pakkasen määrä kait saattaa vaikuttaa siihen kun syksyllä tuntu paljon paremmalta.
Muutenkin vois tuota alustaa jotenkin päivittää. Vakio lussua en mielellään enää haluais mutta ei sen pohjan maata vasten tarvi olla. Jos laikalla ottaa esim. kierroksen pois jousesta niin jäykistyyköhän yhtään sillä? Budjetti ei riitä ostaa mitään hipo-alustaa, toki muuten ostaisin.
Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Jousi poikki?Rieskalla kirjoitti:.
Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Pyörän laakeri menny, pitää kyllä ääntä ja pyörä lopettaa jossain vaiheessa pyörimisen...Rieskalla kirjoitti:Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Tai sitten tukivarsi antanut myöten, pyörä irti ja katselee onko jousikuppi puhkiruostunut, itselki näyttää päällepain ehjältä, mutta kupista puuttuu sisäreunat ja pyörä lähes sisälokaris kiinni
täytys vaihtaa kun sais motivaation, mut tilapäisapuna jousen välikumeilla sai rahinan loppumaan, jos kevvääämmällä 


Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Tekisi mieli sarkastisesti huomauttaa, että vaihda kaikki - mutta en toki niin tylytä.Rieskalla kirjoitti:Joo tota mitähän kaikkea mahdollista pitäs ostoslistalle laittaa että sais kolinat pois kokonaan tuosta autosta? Kakkoskoppanen sierra siis -89 2L ohc kaasari.
Etupäästä vasen rengas kolahtaa monttuun erittäin kovaa, tuntuu että tolppa tulee konepellin läpi. Ja pientä klappia tuntuu kun asvaltilla kääntelee rattia nopeasti.
Muutenkin vois tuota alustaa jotenkin päivittää. Vakio lussua en mielellään enää haluais mutta ei sen pohjan maata vasten tarvi olla. Jos laikalla ottaa esim. kierroksen pois jousesta niin jäykistyyköhän yhtään sillä? Budjetti ei riitä ostaa mitään hipo-alustaa, toki muuten ostaisin.

Etupäässä voi kolinaa aiheuttaa tukivarren alapallo ja se kallistuksenvaimentajan iso pusla. Veikkaan alapalloa. Toinen koliseva osa voi olla iskarin yläpään laakerointi ja periaatteessa myös pyörän laakeri voi tuolla lailla oireilla.
Väljyyttä ohjaukseen voi tuoda itse ohjausvaihteen väljistyminen tai raidetangon pään väljistyminen. Ja edelleen pyörän laakeri.
Noissa alustan osissa kannattaa satsata laatuun. Halpisosat kestää hyvässä lykyssä vuoden ja sitten kolisee taas.

Jos meinaat alustaa päivitellä, niin lukaise ainakin tuo alustapolitiikka -ketju ja muistaakseni muutamassa muussakin ketjussa on pohdittu ainakin tuota madallusasiaa.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Edessä myös väljät satulan liut saattaa pitää ääntä,varsinkin jos ovat kuivat.
gti golo palloilija
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Takaiskarit voi myös ruostua ylhäältä läpi/irti.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierran kolinat ja paukkeet.
Tämä kannattaa tarkastaa.emax kirjoitti:Takaiskarit voi myös ruostua ylhäältä läpi/irti.
nimim. kokemusta on
