Sierran kolinat ja paukkeet.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Rieskalla
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:33

Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja Rieskalla »

Joo tota mitähän kaikkea mahdollista pitäs ostoslistalle laittaa että sais kolinat pois kokonaan tuosta autosta? Kakkoskoppanen sierra siis -89 2L ohc kaasari.

Etupäästä vasen rengas kolahtaa monttuun erittäin kovaa, tuntuu että tolppa tulee konepellin läpi. Ja pientä klappia tuntuu kun asvaltilla kääntelee rattia nopeasti.

Perää taas paukkuu oikealta puolelta monttuihin hirveästi. Ja on muutenkin sellanen hyppykeppi mutta pakkasen määrä kait saattaa vaikuttaa siihen kun syksyllä tuntu paljon paremmalta.

Muutenkin vois tuota alustaa jotenkin päivittää. Vakio lussua en mielellään enää haluais mutta ei sen pohjan maata vasten tarvi olla. Jos laikalla ottaa esim. kierroksen pois jousesta niin jäykistyyköhän yhtään sillä? Budjetti ei riitä ostaa mitään hipo-alustaa, toki muuten ostaisin.

Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Rieskalla kirjoitti:.

Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Jousi poikki?
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Rieskalla kirjoitti:Ja sellanen vielä että osaisko joku kertoa minkä vuoksi tuo vasen takarengas on sisäänpäin kallistunu? Menee samallai ku jos ois niin tontissa et alkaa vääntää renkaita. Ongelma on se ettei ole madallettu ja oikean puolen rengas on suorassa.
Pyörän laakeri menny, pitää kyllä ääntä ja pyörä lopettaa jossain vaiheessa pyörimisen... :D , tai jousi poikki..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

Tai sitten tukivarsi antanut myöten, pyörä irti ja katselee onko jousikuppi puhkiruostunut, itselki näyttää päällepain ehjältä, mutta kupista puuttuu sisäreunat ja pyörä lähes sisälokaris kiinni :evil: täytys vaihtaa kun sais motivaation, mut tilapäisapuna jousen välikumeilla sai rahinan loppumaan, jos kevvääämmällä :lol:
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Rieskalla kirjoitti:Joo tota mitähän kaikkea mahdollista pitäs ostoslistalle laittaa että sais kolinat pois kokonaan tuosta autosta? Kakkoskoppanen sierra siis -89 2L ohc kaasari.

Etupäästä vasen rengas kolahtaa monttuun erittäin kovaa, tuntuu että tolppa tulee konepellin läpi. Ja pientä klappia tuntuu kun asvaltilla kääntelee rattia nopeasti.

Muutenkin vois tuota alustaa jotenkin päivittää. Vakio lussua en mielellään enää haluais mutta ei sen pohjan maata vasten tarvi olla. Jos laikalla ottaa esim. kierroksen pois jousesta niin jäykistyyköhän yhtään sillä? Budjetti ei riitä ostaa mitään hipo-alustaa, toki muuten ostaisin.
Tekisi mieli sarkastisesti huomauttaa, että vaihda kaikki - mutta en toki niin tylytä. :wink:

Etupäässä voi kolinaa aiheuttaa tukivarren alapallo ja se kallistuksenvaimentajan iso pusla. Veikkaan alapalloa. Toinen koliseva osa voi olla iskarin yläpään laakerointi ja periaatteessa myös pyörän laakeri voi tuolla lailla oireilla.

Väljyyttä ohjaukseen voi tuoda itse ohjausvaihteen väljistyminen tai raidetangon pään väljistyminen. Ja edelleen pyörän laakeri.

Noissa alustan osissa kannattaa satsata laatuun. Halpisosat kestää hyvässä lykyssä vuoden ja sitten kolisee taas. :x Kun kelit on mitä parhaimmat auton ropaamiseen, minä melkein investoisin myös lämpimään paikkaan, missä tutkia autoa hetki ennen osakauppaan ryntäämistä.

Jos meinaat alustaa päivitellä, niin lukaise ainakin tuo alustapolitiikka -ketju ja muistaakseni muutamassa muussakin ketjussa on pohdittu ainakin tuota madallusasiaa. :wink:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Edessä myös väljät satulan liut saattaa pitää ääntä,varsinkin jos ovat kuivat.
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja emax »

Takaiskarit voi myös ruostua ylhäältä läpi/irti.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierran kolinat ja paukkeet.

Viesti Kirjoittaja Foordson »

emax kirjoitti:Takaiskarit voi myös ruostua ylhäältä läpi/irti.
Tämä kannattaa tarkastaa.

nimim. kokemusta on :D
Vastaa Viestiin