ford sierra 1,6 28/30DFTH alipaine/sähkökaasutin ongelma.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

ford sierra 1,6 28/30DFTH alipaine/sähkökaasutin ongelma.

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

MIstä vuotaa/on tukossa kun esim virranjakajalle ei tule alipainetta ollenkaan? Eli ennakot eivät säädy. :evil:

Pitäsi pikaisesti selvittää.

Kaikki letkut ovat niille kuuluvilla paikoillaan.

Onko jotain ainetta, jolla sais nuo vuodot näkyviin?

Esim saumakohtiin laitettaessa?

Vai olisiko viisainta vaan pistää jokainen letku ja tiiviste uusiksi?

Auttakaa kun nöösi ei tiiä :oops:
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

oisko jakajasta alipainekalvo rikki?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Jakajalle EI EDES tule alipainetta. Eli letku imusarjalta jakajalle EI IME vaikka laittais tallan pohjaan. Eikä 2:s-kurkkukaan aukea kokonaan.

Eli alipaineet karkaavat jonnekkin tai ko. letku on tukossa.

Onko jotain kohtaa minkä vuoksi tuo tyypillisesti pissii?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

no vaiha se letku sitten.....pitää alipaineet tulla sen letkun päähän jos kone muuten toimii...tai edes avaa se vanha tukoksesta, koska tossa tapauksessa ei varmasti ole muusta kyse kuin tukoksesta!!!!
Teemu.R
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R »

woozy83 kirjoitti:Jakajalle EI EDES tule alipainetta. Eli letku imusarjalta jakajalle EI IME vaikka laittais tallan pohjaan.
No höh.. Eihän alipaine IMUSARJASSA pidä noustakaan kaasua painettaessa. :wink: Onko sulla nyt oikeassa paikassa se alipaineletku? :roll:
-98td Mondeo
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

No höh.. Eihän alipaine IMUSARJASSA pidä noustakaan kaasua painettaessa.
Ei ehkä turboissa?

Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...

En ole niitä letkuja siirrellyt ja auto toimi moitteetta vielä kk sitten. Nyt laiska kun @#%!

Lukekaa uudestaan(vielä kerran :evil: ):

Jakajalle menevä letku EI ime niinkuin sen käsittääkseni pitäisi (kierroksia lisää ---> alip. lisää---> ennakkoo aikasemmalle)

Eikä myöskään alip. säätöinen 2.s kurkku avaudu täyd kaasulla kuin 1/3
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

HELLbound kirjoitti:no vaiha se letku sitten.....pitää alipaineet tulla sen letkun päähän jos kone muuten toimii...tai edes avaa se vanha tukoksesta, koska tossa tapauksessa ei varmasti ole muusta kyse kuin tukoksesta!!!!
Joo ainakin jarrutehostin toistaiseksi on toiminut.

Joo pitää raapia kaikki irki ja kattoo jotta vuotaako/onko tukossa.

Mikä virka on muuten sillä halkaisijaltaan 2 cm pänikässä, joka on kahden alip. letkun välillä? jonkinlainen takaiskuventtiili?

Oh boy... mä en jaksa venata sitä hetkee kun heitän noi kilkkeet naapurin pihalle ja ruuvaan EFI:n kiinni (ja yleismittarin ja kaavion konepeltiin ;) ) .
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Teemu.R
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R »

woozy83 kirjoitti: Ei ehkä turboissa?
Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...
Kannattaisko ittellä miettiä? :roll: Miten se käy alipaineelle, kun kaasarin läpät on kiinni?.. Entäs sitten kun läpät on auki? :wink:
Ja aivan samalla tavalla turboautoissakin on alipaine imusarjassa kaasuläpän ja moottorin välillä läpän ollessa kiinni. :)

Suihkuttele vaikka jotaki jarruspraytä tms. sinne mahdollisiin imuvuotopaikkoihin niin nostaa kierroksia jos vuoto löytyy.
-98td Mondeo
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Niin se on,alipaine imusarjassa
romahtaa kun kaasuläpät aukeaa.
Tyhjäkäynnillä kaasuläpän alapuolella
oleva alipaine on suurin.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Herkko kirjoitti:Niin se on,alipaine imusarjassa
romahtaa kun kaasuläpät aukeaa.
Tyhjäkäynnillä kaasuläpän alapuolella
oleva alipaine on suurin.
Ahaa!

Looginen päättelykykyni ei riittänytkään. Pahoittelut.

Siis sen ei ole tarkoituskaan imeä, muutakuin alakierroksilla? Eli vetää myöhäselle kun moottorijarruttaa? Siksi pauke?

Mites tuo 2:s kurkun aukeaminen? Mihin perustuu?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

En täsä paukkeista tiiä,itelä ei ainakaan
pauku moottorijarrutuksesa.
Mutta se kaasarin toinen kurkku aukeaa taas
sitte sillä alipaineella.
On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Herkko kirjoitti:On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Niinköhän mä justa sanoin että on alip. toiminen tuo gasari.
Viimeksi muokannut woozy83, 28 Touko 2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Herkko kirjoitti:En täsä paukkeista tiiä,itelä ei ainakaan
pauku moottorijarrutuksesa.
Mutta se kaasarin toinen kurkku aukeaa taas
sitte sillä alipaineella.
On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Eli Alipaineella toimiva 2kurkkunen = yks kurkkuinen. Vähän kyseenalaista et aukeeko se toinen aina täyskaasullakaan.

Täys mekaaninen 2 kurkkuinen = pomminvarma.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Empä oo ite törmänny moiseen,että toiset
läpät ei aukeais,sen kyllä huomaa esim.matkanopeudessa
kun about,110 paikkeilla tuntuu selvä vedon nousu.
Toki voihan sen ratakiskon pätkänkin
saada epäkuntoon jos haluaa :wink:
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Herkko kirjoitti:Empä oo ite törmänny moiseen,että toiset
läpät ei aukeais,sen kyllä huomaa esim.matkanopeudessa
kun about,110 paikkeilla tuntuu selvä vedon nousu.
Toki voihan sen ratakiskon pätkänkin
saada epäkuntoon jos haluaa :wink:
Aukeehan ne täyskaasulla 1/3 eli 30-astetta
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

woozy83 kirjoitti: Aukeehan ne täyskaasulla 1/3 eli 30-astetta
PilkNusNus
itseasiassa jos aukee 1/3 niin se on
33,333333333333333333333333333333-astetta :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

"kiitos" täsmennyksestä.
:evil:

Mutta en saa itse millään laskettua samaa 1/3*90-astetta=33,33333...

Milläs helvetillä sä ton integroit? vai aukeeko sun läpät 100-astetta?

:shock: :D
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

woozy83 kirjoitti:"kiitos" täsmennyksestä.
:evil:

Mutta en saa itse millään laskettua samaa 1/3*90-astetta=33,33333...

Milläs helvetillä sä ton integroit? vai aukeeko sun läpät 100-astetta?

:shock: :D
juu aukee ne :wink: :twisted:

tajusin tänään kanssa mokani mutta ei voi enää mitään :shock:
muistetaan seuraavalla kerralla :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin