ford sierra 1,6 28/30DFTH alipaine/sähkökaasutin ongelma.
ford sierra 1,6 28/30DFTH alipaine/sähkökaasutin ongelma.
MIstä vuotaa/on tukossa kun esim virranjakajalle ei tule alipainetta ollenkaan? Eli ennakot eivät säädy.
Pitäsi pikaisesti selvittää.
Kaikki letkut ovat niille kuuluvilla paikoillaan.
Onko jotain ainetta, jolla sais nuo vuodot näkyviin?
Esim saumakohtiin laitettaessa?
Vai olisiko viisainta vaan pistää jokainen letku ja tiiviste uusiksi?
Auttakaa kun nöösi ei tiiä
Pitäsi pikaisesti selvittää.
Kaikki letkut ovat niille kuuluvilla paikoillaan.
Onko jotain ainetta, jolla sais nuo vuodot näkyviin?
Esim saumakohtiin laitettaessa?
Vai olisiko viisainta vaan pistää jokainen letku ja tiiviste uusiksi?
Auttakaa kun nöösi ei tiiä
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Jakajalle EI EDES tule alipainetta. Eli letku imusarjalta jakajalle EI IME vaikka laittais tallan pohjaan. Eikä 2:s-kurkkukaan aukea kokonaan.
Eli alipaineet karkaavat jonnekkin tai ko. letku on tukossa.
Onko jotain kohtaa minkä vuoksi tuo tyypillisesti pissii?
Eli alipaineet karkaavat jonnekkin tai ko. letku on tukossa.
Onko jotain kohtaa minkä vuoksi tuo tyypillisesti pissii?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Ei ehkä turboissa?No höh.. Eihän alipaine IMUSARJASSA pidä noustakaan kaasua painettaessa.
Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...
En ole niitä letkuja siirrellyt ja auto toimi moitteetta vielä kk sitten. Nyt laiska kun @#%!
Lukekaa uudestaan(vielä kerran ):
Jakajalle menevä letku EI ime niinkuin sen käsittääkseni pitäisi (kierroksia lisää ---> alip. lisää---> ennakkoo aikasemmalle)
Eikä myöskään alip. säätöinen 2.s kurkku avaudu täyd kaasulla kuin 1/3
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Joo ainakin jarrutehostin toistaiseksi on toiminut.HELLbound kirjoitti:no vaiha se letku sitten.....pitää alipaineet tulla sen letkun päähän jos kone muuten toimii...tai edes avaa se vanha tukoksesta, koska tossa tapauksessa ei varmasti ole muusta kyse kuin tukoksesta!!!!
Joo pitää raapia kaikki irki ja kattoo jotta vuotaako/onko tukossa.
Mikä virka on muuten sillä halkaisijaltaan 2 cm pänikässä, joka on kahden alip. letkun välillä? jonkinlainen takaiskuventtiili?
Oh boy... mä en jaksa venata sitä hetkee kun heitän noi kilkkeet naapurin pihalle ja ruuvaan EFI:n kiinni (ja yleismittarin ja kaavion konepeltiin ) .
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Kannattaisko ittellä miettiä? Miten se käy alipaineelle, kun kaasarin läpät on kiinni?.. Entäs sitten kun läpät on auki?woozy83 kirjoitti: Ei ehkä turboissa?
Mietippä vielä kerran, miten alip. säätöinen sytytysennakko säätyy...
Ja aivan samalla tavalla turboautoissakin on alipaine imusarjassa kaasuläpän ja moottorin välillä läpän ollessa kiinni.
Suihkuttele vaikka jotaki jarruspraytä tms. sinne mahdollisiin imuvuotopaikkoihin niin nostaa kierroksia jos vuoto löytyy.
-98td Mondeo
Ahaa!Herkko kirjoitti:Niin se on,alipaine imusarjassa
romahtaa kun kaasuläpät aukeaa.
Tyhjäkäynnillä kaasuläpän alapuolella
oleva alipaine on suurin.
Looginen päättelykykyni ei riittänytkään. Pahoittelut.
Siis sen ei ole tarkoituskaan imeä, muutakuin alakierroksilla? Eli vetää myöhäselle kun moottorijarruttaa? Siksi pauke?
Mites tuo 2:s kurkun aukeaminen? Mihin perustuu?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Niinköhän mä justa sanoin että on alip. toiminen tuo gasari.Herkko kirjoitti:On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Viimeksi muokannut woozy83, 28 Touko 2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily
Eli Alipaineella toimiva 2kurkkunen = yks kurkkuinen. Vähän kyseenalaista et aukeeko se toinen aina täyskaasullakaan.Herkko kirjoitti:En täsä paukkeista tiiä,itelä ei ainakaan
pauku moottorijarrutuksesa.
Mutta se kaasarin toinen kurkku aukeaa taas
sitte sillä alipaineella.
On myös mekaanisesti toisen kurkun
aukasevia,mutta veikkaan että sulla ei oo
semmonen.
Täys mekaaninen 2 kurkkuinen = pomminvarma.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Aukeehan ne täyskaasulla 1/3 eli 30-astettaHerkko kirjoitti:Empä oo ite törmänny moiseen,että toiset
läpät ei aukeais,sen kyllä huomaa esim.matkanopeudessa
kun about,110 paikkeilla tuntuu selvä vedon nousu.
Toki voihan sen ratakiskon pätkänkin
saada epäkuntoon jos haluaa
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Still fixing or repairing daily