Tasapainoitus vauhtipyörän ja asetelman kanssa. Itse annan yleensä mukaan kaikki mikä kiintiästi on akselissa kiinni, ihan varmuuden vuoksi. Ja tasapainoitus vasta sitten kun akselille ei tehdä enää muuta.
Jos itselläsi ei ole mikrometriä niin kyllä sen voi koneistamollekkin viedä mitattavaksi, mittaavat samalla että akseli on suora.
Itsekkin voi sen verran katsoa, että jos ei vanhoissa laakereissa eikä kauloissa näy mitään leikkaumia, tai epämääräisiä jälkiä ja akselia saa pyöritettyä ilman stefoja, öljytyillä laakereilla, oikeassa momentissa, akselinpäästä kahdella tai kolmella sormella tasaisesti, niin tuskin siinä mitää suurempaa vikaa on.
Mulla on tällä hetkellä kiinni 4,5kg teräspyörä enkä mitään vaikeutta oo huomannu liikkeelle lähdössä, mutta on se kierrosherkempi. Kone on muuten lähes vakio. Uusissa teräspyörissä paino ilmoitetaan usein ilman hammaskehää, hammaskehä painaa n.½kg.
Mulle on jääny kammo nuosta sorvatuista vauhtipyöristä joten en puhu niistä mitää
