C-Max teki tuota alkuun, sen jälkeen kun moottorinohjaus ja mittariston softat päivitettiin 2008 syksyllä sekä lopuksi vielä akku niin ongelmat ovat pysyneet poissa, eli se mikä lopulta poisti ongelmat oli akun vaihto.Luigi kirjoitti:Taas oli akun varaustila mennyt niin alas, että ei jaksanut pyörittää konettaa vaan solenoidi (vai mikä lie) naksui ainoastaan. Auto ollut ajossa viime torstaina viimeksi, eikä lämmitintä oltu käytetty tässä välissä laisinkaan.
Akunvaihto onnistui vasta kun soitin Fordin maahantuojan tekniselle "päällikölle" että asialle pitää tehdä jotain - hän järjesti huoltoon tiedon akun vaihdosta, huolto ei sitä muuten suostunut tekemään, kysessä Automaa.
Liekkö muille ongelmista kärsiville Focus/C-Max:laisille akkua vaihdettu, mutta Mondeo palstalla niitä muistaakseni oli.
Sen jälkeen 2008 talvi ja tämä talvi ilman pienintäkään ongelmaa lisälämppärin kanssa ja sitä on käytetty varmaan neljä-viisisataa kertaa, välillä seisontapäiviä välissä kovassakin pakkasessa 3-4 vrk:ta.
Sen nyrkkisäännön luonnollisesti olen sisäistänyt että "sama aika jonka lämppäri on päällä pitää autolla myös ajaa" jotta akku pääsee riittävästi latautumaan - tämähän ei ole suinkaan Fordin ongelma, vaan koskee kaikkia härpäkkeitä jossa polttoainelisälämppäriä käytetään.
Siis systeemit kuntoon ja käyttöperiaatteet hallinnassa, kyllä eberi toimii.