Uusi Focus 2008
Uusi Focus 2008
Mitäpä mieltä ollaan tulevasta uudesta Focuksesta.
Tässä linkki:
http://www.autokanta.com/uutiset.php?su ... om=&ucat=7&
Tässä linkki:
http://www.autokanta.com/uutiset.php?su ... om=&ucat=7&
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Keula sellanen ku pitää, keula ja sisustakuvat Mondeovivahteisia, hyvä. Perää en oo nähny mutta itteeni ainakin harmittaa että kylki näyttää ihan samalta kun nykyisessäkin. Harmittaa hommaa mahollisesti uusi auto joka näyttää sivusta ihan samalta ku vanhakin :-/
Mut eniten odotan parannusta melutasoon, nykyisessä ihan tolkuton. Paitsi kitkarenkailla.
Mut eniten odotan parannusta melutasoon, nykyisessä ihan tolkuton. Paitsi kitkarenkailla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Ootteko käyny koeajamassa nykyistä Fokkeria Ghia-varusteilla, tuttu myyjä väitti, että on noin 30kg painavampi, kuin muilla varustetasoilla olevat...Johtuu kuulemma äänieristyksen lisäämisestä
Tämä koskee siis vain Ghia-mallia
Tekis mieli mennä koittamaan, ni pystyis vähän vertaamaan tuohon omaan Sporttiin...
Karu fakta vaan on, että esittely-autoissa on järjestään (ainakin paikallisissa liikkeissä) alla kitkarenkaat, ni ei pääse kunnolla tekemään meluvertailua...


Tekis mieli mennä koittamaan, ni pystyis vähän vertaamaan tuohon omaan Sporttiin...
Karu fakta vaan on, että esittely-autoissa on järjestään (ainakin paikallisissa liikkeissä) alla kitkarenkaat, ni ei pääse kunnolla tekemään meluvertailua...
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Itse tilasin Focuksen vielä vanhalla mallilla, vaikka uudesta mallista oli kuvat jo saapusalla. Tuli sen verran hyvät varusteet "kaupanpäälle" ja autokin alennettuun hintaan, että eiköhän silläkin pärjää seuraavaan malliin. Omasta mielestäni uuden keulassa on käytetty hiukan liikaakin kaarevia linjoja ja varsinkin puskurin sivun eteenpäin nouseva reuna ei oikein sovi silmään
Näyttää kuin ois valmiiksi mutkalla koko keula. Peräpäähän tuossa on lamppuja lukuunottamatta melko ennallaan (siis wagonissa). Livenä varmaan ihan siisti kokonaisuus...

Huomattavasti piristyneempi ilmehän tuolla uusitulla versiolla on verrattuna wanhaan "kirveellä veistettyyn"
Varsinkin keula antaa paljon sivistyneemmän kuvan kuin se entinen kantikas malli. Perä nyt on lähes täysin sama mutta ihan ok...
Kiinnostaa kyllä TDCi-malli - varmaankin 1.8 kun se 2.0TDCi on sitten jo hinnalla pilattu.
Toinen vaihtoehto on KIA Ceed 2.0CRDi EX SW... Siinä saa paljon enemmän potkua samalla rahalla. 8)

Varsinkin keula antaa paljon sivistyneemmän kuvan kuin se entinen kantikas malli. Perä nyt on lähes täysin sama mutta ihan ok...
Kiinnostaa kyllä TDCi-malli - varmaankin 1.8 kun se 2.0TDCi on sitten jo hinnalla pilattu.
Toinen vaihtoehto on KIA Ceed 2.0CRDi EX SW... Siinä saa paljon enemmän potkua samalla rahalla. 8)
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Uusi Focus 2008
Livenä on erittäin hyvännäköinen ja nastarenkailla kokeiltu 1.8 TDCi Titanium Wagon oli kyllä reilusti hiljaisempi, kuin mitä edeltäjä. Tuli sitten tehtyä kaupat 1.8 TDCi Wagon Ghiasta, pitäisi saapua helmi-maaliskuun vaihteessa...
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Uusi Focus 2008
Onnea vaan uudelle autolle. Tuohon melutasoon liittyen sen verran, että autotehtaat eivät todellakaan kiinnitä huomiota (tässä luokassa) esim. siihen, että tiet ja sitä kautta melutaso ovat eri paikoissa/maissa eri tasoa. Kustannuksia pienoinen hienosäätö parempaan suuntaan ei käytännössä toisi tehtaalle paljon mitään, sillä itse olen juuri tänään asiaa testannut. Ostin 30 eurolla pari bitumilevyä (40cmx40cm), sekä kaksi vaahtomuovi äänieristelevyä. Seuraavaksi purin -08 (vanha malli) 1.8 diesel wagonin kontin verhoukset pois. Alta löytyi tämä kuuluisa meluisuuden lähde. Kontin pohjassa on muutama suikale bitumia, kyljissä on verhouksen takana pellit näkösällä ja takapenkin takaosan alusta on pelkkää peltiä, eli kaikupohjaa riittää. No neljä tuntia tein hommia ja kuumailmapuhaltimella lämmittelin bitumimaton palat lokaripeltien päälle (aikalailla umpeen) ja äänieristemattoa (liimaamatta) muihin reunuksiin. Myös penkin alle takaosaan hiukan päistä kiinnitettyinä laitoin samaa mattoa. Kontin pohjalle laitoin entisen auton paksun kumikaukalon (aika sopiva). Vararenkaan kotelokin on pelkkää peltiä, joten sinnnekin vois lisätä vielä jotain. Ihan hyvin purettavaksi oli tehty tuo kontti, joten siinä ei ollut ongelmia. Ja sitten tulokseen........ Jo tuolla kolmenkympin sijoituksella ja muutaman tunnin työllä auton äänistä tuli paljon mukavammat. Ei "kumissut" kontti enää entiseen malliin ja satasen vauhdissa nastarenkailla ajettaessa märällä asfaltilla ei ääni haitannut keskustelua takapenkkiläisen kanssa. Eli kannattaa kokeilla, jos viitsii. Tuotakin hommaa vois vielä pienillä lisäeristeillä parannella, mutta mulle riittää näin (ainakin toistaiseksi). Eli äänieristys on käytännössä lähes olematon kontin osalta tehtaan jäljiltä. Etupää ja ovet ovat ihan OK.
Re: Uusi Focus 2008
Kävin myös hipelöimässä uutta Titanium varusteista Focusta, lisäherkkuina ko. kulkineessa oli 18" rengastus ja bi-xenon+ledi-takavalo paketti...Oli kyllä aikast namu, mutta kun ei oo varaa vaihtaa tuota nykyistä...
Ja täytyypä tehdä kevväämmällä tuo äänieristysoperaatio omaankin autoon, jos kerta noinkin pienellä panostuksella saa jo huomattavan eron aikaiseksi
Ja täytyypä tehdä kevväämmällä tuo äänieristysoperaatio omaankin autoon, jos kerta noinkin pienellä panostuksella saa jo huomattavan eron aikaiseksi

Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Re: Uusi Focus 2008
"Siirretyy Focus 2008 Trend tietoa topicista"
onko tuosta ESP-kytkimestä faktaa kelläänsvart kirjoitti:Kävi tossa kattelemassa tota uutta focusta niin pisti silmään että eikö enää esp/luistonesto ole pois kytkettävissäOli vaan takalasin ja tuulilasin lämmitys kytkimet ja esittettäkin selasin niin tyhjänä oli niissälin se esp:n napin paikka. Myyjältäkin kysäisin mutta oli huulipyöreänä hieman hänkin, itellä oli sen verta kiirre silloin ettei ruvettu selvittelemään tarkemmin.
Jos ei saa pois kytkettyä niin ei hyvä juttu ollenkaan.
Ford #11
Re: Uusi Focus 2008
Tuttu myyjä sano että ESP:n saa uudessa mallissa kytkettyä pois päältä ajotietokoneen kautta, eli varsinaista "on/off"-nappia ei enää uudessa mallissa ole
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Re: Uusi Focus 2008
No copypastetaan tänne sitten, kun ylläpito oli lukinnut ilman kommenttia aloittamani threadin. Tässä ei ainakaan tätä ennen ollut yhtään varsinaista kokemusta uudesta Focuksesta... tapansa kullakin.
Itselleni tuli pari viikkoa sitten Focus 1.8TDCi Titanium Wagon, ja olen ollut kyseiseen autoon toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Varusteitahan tuossa on "riittävästi", mm. Bi-xenonit, kattokaiteet, 18" vanteet kesäpyörille yms.. ja toki normaalit Titaniumin varusteet.
Edellisessä autossa oli bensaWebasto jälkiasennuksena, joka jätti jostain syystä (automaattinen ilmastointi?) auton sisätiloiltaan melko viileäksi mikä oli kovilla pakkasilla epämiellyttävää mutta Focuksen vastaava laite tuntuu "kuumentavan" kabiinin tarpeeksi lämpimäksi, iso plussa
Koeajoin 1.8TDCi Trend-mallin, jossa on huonommat penkit. Onneksi myyjän sana piti kutinsa että Titaniumin mukana tulevat sport(?)-penkit on paremmat. Onhan ne. Sivuttaistukea on ihan eri tavalla.
Moottori myös vääntää hyvin, edellisen auton jälkeen vain tuntuu että vääntöä käytettäessä moottori värisee siten että siihen kiinnittää huomiota... tuleeko se "vapina" rattia vai polkimia pitkin tietoisuuteen - en ole siitä ihan varma.. mutta ehkä mut on kyllästetty siihen että ajotuntuma edellisessä oli sellainen että mitään oikein ei välittynyt kuskille.. Hankala selittää mutta tämä "värinä" tuntuu parhaiten kun polkaisee menemään 2. vaihteella.. ominaisuus?
Kulutus on ollut vähän kaksinaamainen, lisälämmitintä käytettäessä melko hurja (7,2l/100km) mutta ilman näyttäisi menevän 5,6l/100km! Kyllähän tuo lämmitin tietty nykäisee naftaa mutta että noin paljon? Näyttää menevän "aina" päälle, jos moottori ehtii jäähtyä käyntilämpötilan alapuolelle. Itse kytkin sen nyt pois lauhojen ilmojen ajaksi. Helmikuussa
Lämmitettävä tuulilasi on todella kiva, ja automaattinen ilmastointi tuntuu toimivan juuri niinkuin pitääkin. Takalasin lämppäri tuntuu yllättävän ponnettomalta, saa hehkuttaa viisikin minuuttia ennenkuin aukeaa.. peilit kyllä aukeaa heti.
Ajettavuus tässä on kyllä kohdallaan, niinkuin oli aikoinaan 2003-mallisessa 2.0 bensafocuksessakin. Tilaukseen menee kuitenkin Eibachin alustasarja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä 18" tuuman rattaiden takia.
Stereot on ihan perberistä. Niin itse radio kuin kaiuttimetkin Menee vaihtoon kesällä!
Itselleni tuli pari viikkoa sitten Focus 1.8TDCi Titanium Wagon, ja olen ollut kyseiseen autoon toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Varusteitahan tuossa on "riittävästi", mm. Bi-xenonit, kattokaiteet, 18" vanteet kesäpyörille yms.. ja toki normaalit Titaniumin varusteet.
Edellisessä autossa oli bensaWebasto jälkiasennuksena, joka jätti jostain syystä (automaattinen ilmastointi?) auton sisätiloiltaan melko viileäksi mikä oli kovilla pakkasilla epämiellyttävää mutta Focuksen vastaava laite tuntuu "kuumentavan" kabiinin tarpeeksi lämpimäksi, iso plussa
Koeajoin 1.8TDCi Trend-mallin, jossa on huonommat penkit. Onneksi myyjän sana piti kutinsa että Titaniumin mukana tulevat sport(?)-penkit on paremmat. Onhan ne. Sivuttaistukea on ihan eri tavalla.
Moottori myös vääntää hyvin, edellisen auton jälkeen vain tuntuu että vääntöä käytettäessä moottori värisee siten että siihen kiinnittää huomiota... tuleeko se "vapina" rattia vai polkimia pitkin tietoisuuteen - en ole siitä ihan varma.. mutta ehkä mut on kyllästetty siihen että ajotuntuma edellisessä oli sellainen että mitään oikein ei välittynyt kuskille.. Hankala selittää mutta tämä "värinä" tuntuu parhaiten kun polkaisee menemään 2. vaihteella.. ominaisuus?
Kulutus on ollut vähän kaksinaamainen, lisälämmitintä käytettäessä melko hurja (7,2l/100km) mutta ilman näyttäisi menevän 5,6l/100km! Kyllähän tuo lämmitin tietty nykäisee naftaa mutta että noin paljon? Näyttää menevän "aina" päälle, jos moottori ehtii jäähtyä käyntilämpötilan alapuolelle. Itse kytkin sen nyt pois lauhojen ilmojen ajaksi. Helmikuussa
Lämmitettävä tuulilasi on todella kiva, ja automaattinen ilmastointi tuntuu toimivan juuri niinkuin pitääkin. Takalasin lämppäri tuntuu yllättävän ponnettomalta, saa hehkuttaa viisikin minuuttia ennenkuin aukeaa.. peilit kyllä aukeaa heti.
Ajettavuus tässä on kyllä kohdallaan, niinkuin oli aikoinaan 2003-mallisessa 2.0 bensafocuksessakin. Tilaukseen menee kuitenkin Eibachin alustasarja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä 18" tuuman rattaiden takia.
Stereot on ihan perberistä. Niin itse radio kuin kaiuttimetkin Menee vaihtoon kesällä!
Viimeksi muokannut groundog, 11 Helmi 2008 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 2008 1.8TDCi
Re: Uusi Focus 2008
"No"lapazu kirjoitti: No, jos olisit viittiny edes vähän lukea foorumin sääntöjä, et ihmettelisi miksi se naksahti lukkoon...ja ehkä ripaus perinteistä maalaisjärkeäkin olisi auttanut. Ja pikkuvilkaisu jo olemassa oleviin otsikoihin.
Toisen kerran, tässä ketjussa ei ollut ainuttakaan kokemusta - pelkästään omia arvioita ulkomuodosta tai kerrontaa vanhan 08-mallin kontin purkamisesta. Lueppa läpi ja mieti
sitten, miksi älähdin aloittamani ketjun sulkemisesta. Toinen, edes aihealueeltaan läheltä menevä aihe oli niin huonosti kirjoitettu että en uskonut että siihen kukaan jaksaa vastata kun en itse jaksanut edes lukea sitä loppuun.
Kiitos kuitenkin, kirjoituksestasi - oli siinä asiaakin

Focus 2008 1.8TDCi
Re: Uusi Focus 2008
Tää sun aloittamas topikki ( ja toinen) lukittiin just sen takia, koska foorumissa oli 2 aloitettua ja 2 uutta.
Niihin voi aloittaa oman tarinan, eikö?
Ja tossahan se on koko kirjoituksesi.. viewtopic.php?f=2&t=17221
Ja tuossa toinen uutta focusta käsittelevä topikki.. viewtopic.php?f=2&t=16400
Niihin voi aloittaa oman tarinan, eikö?
Ja tossahan se on koko kirjoituksesi.. viewtopic.php?f=2&t=17221
Ja tuossa toinen uutta focusta käsittelevä topikki.. viewtopic.php?f=2&t=16400
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Uusi Focus 2008
Sen verran päivitystä tapahtuneeseen autokauppaan: tilaamamme auto olisi ollut saatavissa 15.03.2008, eli kaksi kuukautta kaupanteosta. Emme kuitenkaan malttaneet odottaa niin pitkään, koska itselläni on työmatkaa päivittäin 150 km ja tuolla "väliajan" kulkineella näyttäisi tulevan aika hinnakkaaksi tuon välin kulkeminen...
Siispä vaihdoimme tilauksen Titanium-malliin. Saatiin nimittäin hyvä vinkki eräältä Ford-myyjältä: maahantuoja on ottanut varastoon 1.8 TDCi Titanium-mallia, joissa on Bi-Xenon-valot ja 18" alut (D2UL1) valmiina. Mikä parasta, nämä varusteet saa kaupan päälle tässä varastoerässä! Varusteiden arvo on 1610€. Tuskin muuten olisi tullut otettua noita varusteita... Auto pitäisi saada viikon-kahden sisään, toivottavasti nopeasti!
Siispä vaihdoimme tilauksen Titanium-malliin. Saatiin nimittäin hyvä vinkki eräältä Ford-myyjältä: maahantuoja on ottanut varastoon 1.8 TDCi Titanium-mallia, joissa on Bi-Xenon-valot ja 18" alut (D2UL1) valmiina. Mikä parasta, nämä varusteet saa kaupan päälle tässä varastoerässä! Varusteiden arvo on 1610€. Tuskin muuten olisi tullut otettua noita varusteita... Auto pitäisi saada viikon-kahden sisään, toivottavasti nopeasti!
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Re: Uusi Focus 2008
Focuksen titanium varustelussa on vielä urheilulliset ja tukevammat penkit. (HS autoliite 16.2.2008) Aluvanteet ja matalaprofiiliset renkaat (205/50/R17) ovat näyttävät. LIsäksi titanium varustelussa on lämmitettävä tuulilasi vakiona. Trend varustus on vain 1410 euroa halvempi kuin titanium. Onko myös äänieristyksessä eroa muihin varustelutasoihin, sen voisi koeajolla selvittää.
-Matti-
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Focus 1,8 TCI 2001 GHIA farkku, 334 tkm.
Re: Uusi Focus 2008
Ei ole dataa tuosta melutasosta muutakuin korvakuulolta, Titanium on hiljaisempi kuin Trend.
Voihan olla, että sävy on erilainen joka tekee Titaniumin kyydistä miellyttävämmän. Pitänee varmaan odottaa TM:n tai jonkin muun lehden testejä
Voihan olla, että sävy on erilainen joka tekee Titaniumin kyydistä miellyttävämmän. Pitänee varmaan odottaa TM:n tai jonkin muun lehden testejä

Focus 2008 1.8TDCi
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Uusi Focus 2008
Tänä päivänä tuli haettua kotiin uusi Focus ja kyseessähän oli Focus 1.8 TDCi Titanium Wagon. Kyseinen yksilö oli niitä maahantuojan tilaamia autoja, joissa sai kaupantekijäisinä 18" alut ja Bi-Xenon- valot. Tietysti autoon oli otettu myös vakkari, kattokaiteet ja lämmitettävä tuulilasi sekä lanseerausvärinä toimiva Avalon.
Autolla ajettiin tänään noin 350 km, ajo oli pääasiallisesti maantiepainotteista. Kulutus pyöri 5,3 - 5,5 l / 100 km, kun vakkarilla ajoi mittarin mukaan n. 90 km/h. Navigaattorin mukaan vauhtia oli siinä vaiheessa 82 - 83, eli mittarivirhettä on aika paljon. Alla autossa on Nokian Hakkapeliitta 4:t, kokoa 205/55-16. Kun ei mahtunut ne tilatut 15" vanteet jarruista alle...
Auto on todella jämäkkä ajettava sekä vakaa hallita myös huonoissa ajo-olosuhteissa (syvät urat, polanne, lumikeli jne.). Melutaso on MKI facelift-malliin nähden radikaalisti pienempi tai ainakin melun sävy on saatu mielekkäämmäksi. Koneessa on voimaa ja vääntöä aivan riittävästi (115 hv / 280 Nm) normaaliajoon. Xenoneiden valoteho on todella mahtava, tuli testattua pimeällä kohtuullisessa lumipyryssä. Tässä näin joitakin kokemuksia, mitä tulee mieleen ENSIMMÄISEN käyttöpäivän jäljiltä.
Ai niin, tämä auto tulee liikkumaan työmatka-ajossa 5 kertaa viikossa siinä 100 - 150 km / päivä, joten näitä kokemuksia varmasti tulee jaettavaksi jatkossakin. Kirjoitellaan kun keritään!
Autolla ajettiin tänään noin 350 km, ajo oli pääasiallisesti maantiepainotteista. Kulutus pyöri 5,3 - 5,5 l / 100 km, kun vakkarilla ajoi mittarin mukaan n. 90 km/h. Navigaattorin mukaan vauhtia oli siinä vaiheessa 82 - 83, eli mittarivirhettä on aika paljon. Alla autossa on Nokian Hakkapeliitta 4:t, kokoa 205/55-16. Kun ei mahtunut ne tilatut 15" vanteet jarruista alle...
Auto on todella jämäkkä ajettava sekä vakaa hallita myös huonoissa ajo-olosuhteissa (syvät urat, polanne, lumikeli jne.). Melutaso on MKI facelift-malliin nähden radikaalisti pienempi tai ainakin melun sävy on saatu mielekkäämmäksi. Koneessa on voimaa ja vääntöä aivan riittävästi (115 hv / 280 Nm) normaaliajoon. Xenoneiden valoteho on todella mahtava, tuli testattua pimeällä kohtuullisessa lumipyryssä. Tässä näin joitakin kokemuksia, mitä tulee mieleen ENSIMMÄISEN käyttöpäivän jäljiltä.
Ai niin, tämä auto tulee liikkumaan työmatka-ajossa 5 kertaa viikossa siinä 100 - 150 km / päivä, joten näitä kokemuksia varmasti tulee jaettavaksi jatkossakin. Kirjoitellaan kun keritään!
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky