Uusi Focus 2008

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

Luigi kirjoitti:Taas oli akun varaustila mennyt niin alas, että ei jaksanut pyörittää konettaa vaan solenoidi (vai mikä lie) naksui ainoastaan. Auto ollut ajossa viime torstaina viimeksi, eikä lämmitintä oltu käytetty tässä välissä laisinkaan.
C-Max teki tuota alkuun, sen jälkeen kun moottorinohjaus ja mittariston softat päivitettiin 2008 syksyllä sekä lopuksi vielä akku niin ongelmat ovat pysyneet poissa, eli se mikä lopulta poisti ongelmat oli akun vaihto.
Akunvaihto onnistui vasta kun soitin Fordin maahantuojan tekniselle "päällikölle" että asialle pitää tehdä jotain - hän järjesti huoltoon tiedon akun vaihdosta, huolto ei sitä muuten suostunut tekemään, kysessä Automaa.
Liekkö muille ongelmista kärsiville Focus/C-Max:laisille akkua vaihdettu, mutta Mondeo palstalla niitä muistaakseni oli.

Sen jälkeen 2008 talvi ja tämä talvi ilman pienintäkään ongelmaa lisälämppärin kanssa ja sitä on käytetty varmaan neljä-viisisataa kertaa, välillä seisontapäiviä välissä kovassakin pakkasessa 3-4 vrk:ta.

Sen nyrkkisäännön luonnollisesti olen sisäistänyt että "sama aika jonka lämppäri on päällä pitää autolla myös ajaa" jotta akku pääsee riittävästi latautumaan - tämähän ei ole suinkaan Fordin ongelma, vaan koskee kaikkia härpäkkeitä jossa polttoainelisälämppäriä käytetään.

Siis systeemit kuntoon ja käyttöperiaatteet hallinnassa, kyllä eberi toimii.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

itellä on lisäksi akkuun kiinteät piuhat C-Tekille molemmissa autoissa, tuonkun antaa viikon kahden välein olla yön kiinni niin virta riittää ja akku kestää.
Ford #11
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

svart kirjoitti:itellä on lisäksi akkuun kiinteät piuhat C-Tekille molemmissa autoissa, tuonkun antaa viikon kahden välein olla yön kiinni niin virta riittää ja akku kestää.
Juu noita tuntuu monellakin eberi/webasto autoilijalla olevan, mutta minusta se "lyö korville" ajatusta "langattomasta" lämppäristä. Toki jos ajo pätkämästiä niin akun latautuminen ei ajossa riittävää niin jotain on kehitettävä.

Miksi sitten ei suoraan laita perinteistä sähköllä toimivaa lämppäriä?

Toki kaikkiin autoihin ei saa kunnollista lohko tai letkulämppäriä tai autopaikan tolppa ei salli sisälämppäriä.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
EERAHO
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Elo 2008 10:49
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja EERAHO »

Oma Focus lähtee huoltoon akun mittaukseen. Viikon sisällä mennyt kaksi kertaa tyhjäksi. Hyvin toimii, jos ei lämppäriä käytä, mutta lämppärin kanssa on joka kerta vähän rajoilla lähteekö. Ikää autolla n. 1,5v ja 50tkm.

Kuulemma voi vielä mennä takuuseen. Ohjelmapäivityskin on huollon mukaan tullut liittyen tuohon. Viime talvena meni kerran tyhjäksi, mutta siihen auttoi edellistalvella tullut päivitys. Ajoa tulee riittävästi ja akun olen ladannut joka tyhjennyksen jälkeen täyteen c-tekin laturilla. Itseäkin vähän oudoksuttaa ajatus että pitäisi pitää johdon päässä. Huollon mukaan diesel Fordissakin olisi vain 60ah akku. Onko kukaan tarkistanut?

Sen verran pitää vielä avautua että Focuksella on nyt jo tullut huoltokäyntejä huomattavasti enemmän kuin edellisellä Octavialla 4v aikana. Siihen tuntui määräaikaishuollot riittävän ja niitäkin oli vähän harvemmin. Puhumattakaan että olisi kertaakaan jättänyt parkkipaikalle.
Ford Focus TDCI Wagon '08
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

taky kirjoitti:
Tällä ei ole mitään tekemistä lämmityksen kanssa kuten tiedät, käytetään ihan silloin kun sattuu siltä tuntumaan ja varmistetaan vai virran riittäminen ja akun toiminta pitkässä juoksussa, siis ei lähimainkaan joka yö.
taky kirjoitti:Miksi sitten ei suoraan laita perinteistä sähköllä toimivaa lämppäriä?
Siksi kun eberi on jo valmiina niin mitä järkee on kahessa? ja sähkölämppäri ei lataile silti stä akkua
Viimeksi muokannut svart, 12 Tammi 2010 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford #11
EERAHO
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Elo 2008 10:49
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja EERAHO »

Auto kävi huollossa ja takuuseen vaihtoivat uuden akun ja päivittivät softan. Hyvä. Eiköhän taas hetken pärjää.
Ford Focus TDCI Wagon '08
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

EERAHO kirjoitti: Sen verran pitää vielä avautua että Focuksella on nyt jo tullut huoltokäyntejä huomattavasti enemmän kuin edellisellä Octavialla 4v aikana. Siihen tuntui määräaikaishuollot riittävän ja niitäkin oli vähän harvemmin. Puhumattakaan että olisi kertaakaan jättänyt parkkipaikalle.
Longlife huollot?

Toivotaan että sama jatkuu myös nykyisillä Octavioilla, n.140 000 tkm ajettuna vm 2008 C-Max vaihtuu 1,6 TDi Octaviaan kunhan se tulee tehtaalta joskus vappu-juhannuksen tienoilla.

Ei sinällään, C-Max on palvellut ihan mallikkasti alun sähkö/eberisäätöjen jälkeen joka meni luonnollisesti takuuseen.
Muuten normaaleiden huoltojen+softapäivitysten sekä huohotinfixipaketin asennuksen lisäksi on fixattu lämppärin säätimet, manuaali ilmastointi joka ilmeisesti sekin johtui jälkiasennetusta BT handsfreestä joten jos nyt ihan väärin en muista niin mitään mekaanista vikaa ei ole ollut.

Muutenkin hoppa on muutamaan konepellin ja tuulilasin kiveniskemää lukuunottamatta täysin kunnossa, kyllä Fordinkin kestää käyttöä ja merkki vaihtuu lähinnä kun Focus/C-Max mallisto uusitumassa piakkoin, mutta aika vaihtaa, huom km:t, ennen niiden markkinoilla ilmaantumista kun vielä jotain vanhasta hyvityksenä saa.

Hyvityksistä sen verran että ne vaihteli 11 000€ -pikkaisen vaille 17 000€ välillä kun vaihtoehtoina oli joko Octavia Combi 1.6 TDi:n tai Volvon V50 1.6 Dieselillä, niiden hintahaarukka n 27-29 t€ Volvon ollessa pari tonni tyyriimpi, mutta silti vaihtohyvitykset meni ristiin noiden välillä.
Tarjouksen kertoi pari vaille 20 Skoda/Volvo liikettä pitkin suomea joten jonkinmoinen otanta...

Eli kyllä tarjouksia kannattaa kysellä, ihan hyvä tuntipalkka jää kun maililla saman sisältöisen postin lykkää maailmalle helposti eri osoitteisiin.

Meni vähän offtopic....sorry.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
kuikka79
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Maalis 2008 22:27

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kuikka79 »

Mulla kans tarkoitus huomenna raahata focus pajalle mittailtavaksi, akku tosiaan tyhjentynyt samaan tapaan useamman kerran parin viikon sisällä kohtuullisella Eberin käytöllä.
Onko tässä nyt toinen tyyppivika?
Latailin kans tuon kertaalleen ctekillä, mut eipä kauaa kestänyt.

Mulla ei ole edes kuukautta, kun moottorinohjauksen päivitys ajettiin sisään, eli onkohan tuolla nyt yhteyttä mihinkään, vai onko tyrkyllä joku muukin päivitys?

Tosiaan aika usein tuota kopperoa on saanut huollossa käyttää, ja takuukin alkaa loppua.

Positiivista on se, että huohottimesta ei ole enää ollut ongelmaa, vaikka on tullut ajeltua pahimmillaan -31 C pakkasessa pitkiä rupeamia.

Joku kyseli akun speksejä, se näyttää olevan kohtuu järeä eli 80Ah ja 700A.
EERAHO
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Elo 2008 10:49
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja EERAHO »

Tämäkin pahasti offtopic. Octaviassa oli tosiaan LL-huollot. Väli oli yleensä n. 32tkm ajotietokoneen toiveiden mukaan. Itse olisin ottanut toisenkin Octavian, mutta vaimo tykästyi enemmän Focukseen ja samalla hinalla sai vähän enemmän varusteitakin. Noh tulipahan tämäkin merkki koetettua... :roll:
Ford Focus TDCI Wagon '08
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

kuikka79 kirjoitti: Mulla ei ole edes kuukautta, kun moottorinohjauksen päivitys ajettiin sisään, eli onkohan tuolla nyt yhteyttä mihinkään, vai onko tyrkyllä joku muukin päivitys?
Kaipa ne viimeisintä asentelee - mutta vajaan parin vuoden aikana taitaa olla 5-6 päivitysajoa tehty, milloin mittaristoon joka ohjaa eberiäkin ja milloin moottorinohjaussysteemiin.


Hips nyt muistinkin, toisen mittariston softan päivityksen jälkeen C-maxiin vaihdettiin takuun koko mittaristo syksyllä 2008 kun virtaongelma ei poistunut, mutta sekään ei auttanut, vasta akun vaihto auttoi.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
kuikka79
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Maalis 2008 22:27

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kuikka79 »

No ni, akkutesteri kertoi huollossa että mötikkä on viallinen. Diagnoosi oli, että ei ota latausta vastaan kunnolla tai jotain sinne päin.

Laittavat takuuseen uuden. Kiintoisa tieto huollossa oli, että dieseleihin sopivat ford-akut ovat kuulemma loppuneet hetkellisesti, niitä on mennyt niin paljon.

Että jotain häikkää tällä(kin) osa-alueella.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

tänään tuli "KIIREELLINEN HUOLTOKAMPANJA" kutsu huohottimien osalta "LUKEKAA VÄLITTÖMÄSTI" :lol: ,vaimokin tuumaili että mikäs kiire se nyt tuli kun johan tässä reilu vuosi kulunut Fordillakin asian tiimoilta.
No ei vaisinkaan, huomenna soitetaan ja tilataan aika. Katotaan millaset tulee.
Ford #11
ville1511
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Loka 2009 18:34

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ville1511 »

Autoosi tulee sellainen korjauspaketti, että vaimonkin hymy hyytyy. Katso viestiketjua taaksepäin niin tiedät. Olen nyt seurannut autoni öljyjä lähes päivittäin, eikä ko. korjaus ole ongelmaa poistanut.

Vuoden vanhaan autoon tarjosivat pahvilaatikosta leikattua viimasuojaa. Ottakaa jos haluatte, minulle ei sellaisia viritellä. Vanhassa autossa sellaista voi käyttää mutta jos ei parempaan pystytä reilussa vuodessa niin ei voi kuin ihmetellä. Etenkin kun ongelma on rakenteellinen ja kosteutta tiivistyy öljyn sekaan vaikka tyhjäkäynnillä moottoria käyttäisi. Siinä ei viimasuoja ongelmaa poista. Onnetonta menoa...

Vaikka hatuttaakin tosi lujaa niin harmittaa homma myös huollon asiallisten työntekijöiden puolesta. Asia ei ole heidän vikansa mutta sinne sitä asiasta on valitettava ja kaadettava.

Ei tänne viitsi ihan sillä tavalla kirjoittaa kuin asiasta ajattelee. Olin niin pöllö autoa ostaessani että varustelinkin sen vielä keskivertoa paremmin kun ajattelin sen pitkään pitää ja huollattaa hyvin. Vi..ttaa aika huolella.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

joo katoin sen jo silloin ja kommentoinkin heti perään, mulla vaan tekivät jo viime vuonna hieman peremin eristetyn systeemin Fordin viimetalven hätä apu ohjeiden mukaan, (joka myöskään ei toimi) kiinnostaakin että jos tuon "viimeisimmän" version laittavat niin toi on huonompi kuin nykyinen. Uskon ja toivon että tää tuleva olis jotain parempaa ja toi mainittu ei olis se virallinen versio.
Jos on, niin heivaan sen sitten mäkeen ja laitan omat systeemit ja lasken höyryt taivaalle kylmästi, kuten jo hieman tässä tutkiskelin ja mietintä myssy päässä istuin muutamana iltana.
Ford #11
ville1511
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Loka 2009 18:34

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ville1511 »

Itse ilmoitin ongelmasta ensimmäisen kerran vuosi sitten kevättalvella, eikä minulle tarjottu mitään muuta kuin putkien ja kotelon vaihto/puhdistus ja öljyn ja suodattimen vaihto. Kuinkahan kauan tämä ongelma on maahantuojalla tai myyjillä ollut tiedossa? Ts. onko virheellisiä autoja myyty vaikka ongelma on ollut laajasti tiedossa?

Nyt alkaa olemaan jo siinä ja siinä että vienkö asiaa eteenpäin. Toisaalta ei viitsisi mutta kyllä asiakasta aika lujaa vedetään pipoon. Kuluttajallakin on kuitenkin vielä joitakin oikeuksia, toivottavasti.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

no niin, aika tilattu, huollossa sanoi kyllä jo suoraan että nykyinen eristys mulla voi olla jo parempi kuin tehtaan nykyinen versio, en tiedä ville ootko lukenut tän topicin alkupäätä viimetalvelta jossa paljon ongelmia viimetalvelta, omassakin meni kone ja turbo vaihtoon kun mittarissa oli 12tkm viime tammikuussa. Ja autoja on myyty aivan varmasti aina kun rahat on saatu asiakkaalta.

Ja aivan yhta kuumana käyn itekkin tekis mieli kanssa saada joku vastuuseen tästä. Öljyt ei kestä talvella kun pari tuhatta km.
Ford #11
ville1511
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Loka 2009 18:34

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ville1511 »

Olen seuranut palstaa noin vuoden päivät. Mitenköhän laajasti Tekniikan Maailma ym alan lehdet aiheesta tietävät? Joku juttu TM:ssa on ainakin aiheesta ollut.
Laajan takaisn vedon kyllä tekivät mutta ratkaisu ei ole vaan toimiva. Ja ennen kuin siihen reagoidaan uudellen on paritkin kerrat rakettia ammuttu. Kyllä meinasi tosiaan verkkarit revetä kun merkkihuollossa ehdotellaan pahvilaatikko virityksiä.

Muuten olen pulkkaan tyytyväinen; hyvä ajaa, edullinen hinta, ystävällinen palvelu liikkeessä jne. Tämän kun olisivat hoitaneet niin olisivat saaneet jatko kauppojakin. Nyt tarttis alkaa ihan tosissaan jotakin tapahtumaan...
Jusu
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Tammi 2009 19:49

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kyllä ongelmat on ollut tiedossa jo 2008. Kun ongelmat ja moottorinvauriot tulivat ensin ongelmat kiistettiin, sitten varovasti myönnettiin ja tämän jälkeen alettiin tehdä vähinäänin tilapäiskorjauksia; viimasuojat, eristykset, lämmitysvastuksella varustetut letkut, tihennetyt öljynvaihdot, suodatin, kotelojen ja letkujen puhdistukset. Ei ole normaalia jos öljyt pitää vaihtaa 2000 km välein.
Ja viimein tulee korjaussarja maahantuojalta. Se, että onko tämäkään riittävä niin aika ja viimeistään seuraava talvi sen näyttää. Eri lehdissä on ollut juttuja huohotinjärjestelmän ongelmista talvella, kuten Autobild, Tuulilasi. En tiedä onko TM:ssä tai Kuningaskuluttajassa käsitelty tätä asiaa?
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Jusu kirjoitti:Kyllä ongelmat on ollut tiedossa jo 2008. Kun ongelmat ja moottorinvauriot tulivat ensin ongelmat kiistettiin, sitten varovasti myönnettiin ja tämän jälkeen alettiin tehdä vähinäänin tilapäiskorjauksia; viimasuojat, eristykset, lämmitysvastuksella varustetut letkut, tihennetyt öljynvaihdot, suodatin, kotelojen ja letkujen puhdistukset. Ei ole normaalia jos öljyt pitää vaihtaa 2000 km välein.
Eipä mun autolle ole tuosta sinun pitkästä listasta tehty muuta kuin tuo asioiden kieltäminen sekä lopulta kehno putkien OSITTAINEN eristäminen kaposella solumuovilla.

Asioiden kieltäminen sekä Ford huollon SEKÄ Ford maahantuojan toimesta, 2009 syksyllä, vaikka todellakin tiesivät asiasta jo silloin!!!! Joten paskaa puhuvat mitä sylki suuhunsa tuo. Eivät muka olleet kuullut koko helvetin asiasta, vaikka annoin esimerkiksi muutaman moottorivaurioisen Foortin rekkarit mukaan kyselyyn.

Haista paska toimintaa siis. :idea:
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Yksi miete tuli päähän tuossa...

Te joilla on ollut noita todellisia ongelmia... Jäätymistä, paineitten nousua->öljytikun pomppaus ulos ja öljyn kermaantumisia...

Niin käytättekö te lisälämmitintä ennen ajoanne ja mikä on ajotyylinne?

Itsellä öljyt kunnossa ja ei ole vielä ilmennyt mitään ongelmia.

1. Käytän töihin mennessä sekä töistä lähtiessä Eberiä 20-30min (ei ole ollut akkuongelmiakaan, vaikka muutamaan otteeseen on poltellut viisikin kertaa ja ei latausta [ajoa] välissä.) Käytän myös Eberiä ajaessa toimintoa!

2. Ajan pääasiassa HKI-PRV väliä (moottoritie 100-120km/h) ja päivässä tulee minimissään se n. 100km ajoa.

Katsotaanko saadaanko "käyttäytymistyylien" eroilla jotain selville...
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

luulen että toi ajamasi matka on se mikä on pelastanut, luultavasti lyhyttä ajoa jossa ei ehdi kunnolla kone lämmetä niin on luultavasti vaikeampi yhtälö, itelläkin aina eberi käytössä ja ennakkoon lämmiteään töissä, ja kotona lämpimässä tallissa joka yö ym kotona olo ajat. Työmatka karvan alle 15km suuntaansa, -20C pakkesella eberi sammuu vasta parikilsaa ennen työpaikkaa vaikka lämpimästä tallista lähdetään liikkeelle, tullessa samalla lailla vaikka lähtö ulkoa esilämmitettynä.
Ford #11
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

svart kirjoitti:luulen että toi ajamasi matka on se mikä on pelastanut, luultavasti lyhyttä ajoa jossa ei ehdi kunnolla kone lämmetä niin on luultavasti vaikeampi yhtälö, itelläkin aina eberi käytössä ja ennakkoon lämmiteään töissä, ja kotona lämpimässä tallissa joka yö ym kotona olo ajat. Työmatka karvan alle 15km suuntaansa, -20C pakkesella eberi sammuu vasta parikilsaa ennen työpaikkaa vaikka lämpimästä tallista lähdetään liikkeelle, tullessa samalla lailla vaikka lähtö ulkoa esilämmitettynä.
Hmmm, tota ne väitti huollossakin, mutta itse en niellyt vastausta. Yksi levinneistä autoista oli ajettu 50tkm/vuodessa, joten ei voi olla ns. "vähän ajon" syytä.

tälläsen kuvan muuten löysin netistä, jossa joku oli eristänyt itse huohotinputkia... Poimin itselle säästöön. :o

Huohotineristys.

Näyttää aivan kuin olisi laitettu Armaflex tyylistä putkieristettä ja kääritty alumiiniteippiä ympärille eristämään sekä pitämään tuulta.

Pitäisiköhän itselle laittaa myös moista? :roll:
Luigi
Viestit: 125
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Omaan laitettiin tänään huohotinputkieristykset. Oli laitettu myös alaputket. Lisäksi akku vaihdettiin takuuseen ja päivitykset ohjelmoitiin uudelleen.

Itsellä tulee päittäistä ajoa n. 110 km (Askola-Porvoo-Helsinki) ja eberiä pidän ajon aikana päällä (näin myös suosittelevat huollossa).

Minullekkin kerrottiin huollossa, että eberin käyttämättömyys ajon aikana ja lyhyet ajomatkat ovat pahimmat vaurion aiheuttajat.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

Luigi kirjoitti: Itsellä tulee päittäistä ajoa n. 110 km (Askola-Porvoo-Helsinki) ja eberiä pidän ajon aikana päällä (näin myös suosittelevat huollossa).
HKI-Orimattila + noin 40-60 km muuta ajoa, 270 km/päivä ja virta ainakin sillä tuntuu piisaavan. :roll:

Pari päivää sitten unohdin -20 C pakkasessa kuljettajan puoleisen sisävälon päälle 19 aikoihin illalla ja aamulla 5:30 ensin eberiä reilu puolisen tuntia ja ihan ongelmitta käyntii vaikka ehdin jo peljästyä että sisävalo olisi syönyt virrat akusta.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Ristovee
Viestit: 107
Liittynyt: 06 Heinä 2009 09:48

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Ristovee »

Oli muuten Porvoon liikkuvalla poliisilla samanlainen WRC focus kun mulla... Hehe. Jos tulee huohotinongelmia, niin tiedän mistä käyn hakemaan apujoukkoja. ;)
Vastaa Viestiin