Escortti vihreäksi ja satama-altaaseen, vai saanko apua? ;)
Escortti vihreäksi ja satama-altaaseen, vai saanko apua? ;)
Escort 1.4 i vuosimallia 1996.
Kesällä nykähti kerran tasakaasulla ajellessa, en kiinnittänyt siihen hirveästi huomiota, olisi kai pitänyt.
Syksymmällä alkoi oireilemaan enemmän; lämpöisenä ei pysynyt käynnissä ja saattoi sammua valoissa.
Mitä pidemmälle talvea päin menin, sitä enemmän alkoi auto nykimään tasakaasulla ajaessa, eikä pysynyt käynnissä paikoillaan.
Otin eilen ilmamäärämittarin johdon irti, koska tämmöisiä ohjeita olen saannut, eli yritin etsiä vikaa.
Ihan hyvin pelitti, eikä nykinyt ja olin hakemassa jo uutta ilmamäärämittaria, kunnes ajoin kotipihaan ja huomasin, että auton pakokaasun haju oli kaikkea muuta, kuin normaali ja ajattelin, että Lambda on kosahtanut, koska sekin on yksi osa, joka saattaa paukahtaa tämän sivuston kävijöiden mielestä.
No. Tänä aamuna lähdin töihin, istuin Escoon ja väänsin virta-avaimesta...
Hienosti startti pyörittää, mutta ei käynnisty...
Siis. Mistä haen vikaa, vai vaihdanko kaikki osat koko moottorista?
Yksi vaihtoehto on tietenkin maalata auto vihreäksi ja ajaa satama-altaaseen, mutta kun on niin köyhä, ettei ole joka vuosi varaa ostaa uutta kulkupeliä.
Mikä avuksi?
Kesällä nykähti kerran tasakaasulla ajellessa, en kiinnittänyt siihen hirveästi huomiota, olisi kai pitänyt.
Syksymmällä alkoi oireilemaan enemmän; lämpöisenä ei pysynyt käynnissä ja saattoi sammua valoissa.
Mitä pidemmälle talvea päin menin, sitä enemmän alkoi auto nykimään tasakaasulla ajaessa, eikä pysynyt käynnissä paikoillaan.
Otin eilen ilmamäärämittarin johdon irti, koska tämmöisiä ohjeita olen saannut, eli yritin etsiä vikaa.
Ihan hyvin pelitti, eikä nykinyt ja olin hakemassa jo uutta ilmamäärämittaria, kunnes ajoin kotipihaan ja huomasin, että auton pakokaasun haju oli kaikkea muuta, kuin normaali ja ajattelin, että Lambda on kosahtanut, koska sekin on yksi osa, joka saattaa paukahtaa tämän sivuston kävijöiden mielestä.
No. Tänä aamuna lähdin töihin, istuin Escoon ja väänsin virta-avaimesta...
Hienosti startti pyörittää, mutta ei käynnisty...
Siis. Mistä haen vikaa, vai vaihdanko kaikki osat koko moottorista?
Yksi vaihtoehto on tietenkin maalata auto vihreäksi ja ajaa satama-altaaseen, mutta kun on niin köyhä, ettei ole joka vuosi varaa ostaa uutta kulkupeliä.
Mikä avuksi?
tarkasta ihan piruuttaan tulpat. mulla kans pienen seos sekoilutuokion jälkeen oli kilahtanu tulpat.
muuta en osaa neuvoa

muuta en osaa neuvoa

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jos sulla on vielä ilmamäärämittari irti niin laita takasin paikoilleen. Se saattaa ton käyntiinlähtö ongelman aiheuttaa.
Lambdaa epäilisin ensimmäisenä, mutta kannattaa käydä luetuttamassa varoiksi vikakoodit.
Toi ilmamäärämittarin johdon irrottaminen ei selvitä periaatteessa mitään koska moottorinohjaus menee aina samallalailla vikatilaan ja alkaa käyttää sytkän ja seoksien perusasetuksia otit sitten minkä tahansa anturin johdon irti.
Lambdaa epäilisin ensimmäisenä, mutta kannattaa käydä luetuttamassa varoiksi vikakoodit.
Toi ilmamäärämittarin johdon irrottaminen ei selvitä periaatteessa mitään koska moottorinohjaus menee aina samallalailla vikatilaan ja alkaa käyttää sytkän ja seoksien perusasetuksia otit sitten minkä tahansa anturin johdon irti.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ja sen bensapumpun maadoitus. Ja maadoitukset yleensä. Virrankulkemattomuusilmiöltä tuo alkuperäinen ongelma vaikuttaa ja useimmiten (varsinkin ooppeleissa; kaikki autothan muutuu vanhemmiten ooppeleiksi) virran kulkua hankaloittaa maadoituksen huonous tai sen puuttuminen.turbooo kirjoitti:bensapumppu
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Noku justiin tänään ihmeteltiin mikä yhessä nissan sunnyssä on vikana, kun nykii niin pirusti ja ei oikeestaan vastannu kaasuun kun tunnin viiveellä..vaihdettin polttoainesuodatinta...pensapumppua, tulpat, mitattiin tulpanjohtoja mutta vika olikin siinä että ilmamassamittarin kuumalankaan oli palanu joku helev.. puun neulanen tai joku semmonen pieni.. pihdeillä varovarovasti se pois ja puhdistusainetta perään..jo lähti sunny komeesti tulille ja kumikin palo! tää tietysti vaan yks mahku mutta anteeksi.
Mondeo Mk1
escortin tyhjäkäynti seilaa ja välillä ei jaksa vetää
pistetäänpä tähän perään, kun vähän samanlaista häikkää...
eli escortin (-94 1.6i 16v Zetec) tyhjäkäynti seilaa. kierrokset tippuu niin alas että meinaa sammua, sitten ryntää reiluun tonniin jne. ja sitten taas meinaa sammua. välillä (kylmänä) toimii ongelmitta. viime viikolla parina päivänä teki niin, että kun starttas, niin kävi erittäin epätasaisesti (mutta kierrokset pysy kuitenkin jokseenkin tasaisina) ja sitten kun sammutti ja sit kun starttas uudestaan, niin kävi aikalailla normaalisti.
äsken kävin testailemassa ajossa, niin huomasin että välillä katoaa tehot. ei jaksa kiihtyä, ja sitten yhtäkkiä tehot tulee takas ja alkaa kiihtyyn. ei kuitenkaan tee tuotakaan koko ajan, välillä kiihtyy ihan normaalisti sen mitä tuollanen nuhapumppu yleensäkään kiihtyy.
huomasin myös että kun paikallaan kääntää renkaita ja kuormittaa sillä tavoin moottoria, niin meinaa sammua...
eli mistä kannattaa lähteä ettimään vikaa? ilmamassa-anturi
sehän on siinä heti putsarin jälkeen putkessa? lambda
motin lämpötila-anturi
missä se muuten sijaitsee? sehän on kuitenkin eri kun se termarikopan yläreunassa oleva, eikös se oo pelkkä lämpömittarin anturi? muita antureita mistä vois johtua
vai oisko sitten vaan nii et tää viimesen parin viikon helvatanmoinen kosteus on tehny tepposet..? kun auto seisoi lähes koko viime viikon, kun vesipumppu alkoi vuotaan niin pirusti ettei sillä tohtinut ajaa. tänään käytin pumpun vaihdossa ja samalla vaihdettiin jakohihna. tuskin kuitenkaan liittyy tuohon mitenkään, kun noita käyntihäiriöitä oli jo viime viikolla kun kävin siirtämässä autoa vain tien toiselle puolen parkkiin...
tuota tyhjäkäynnin vaellusta ilmeni pari kertaa viime talvenakin: kerran -25 pakkasilla ja kerran kun laski pakkasen puolelta nollan tuntumaan... mutta sen jälkeen tähän saakka toiminut ilman mitään ongelmia.
lisätään vielä se, että lähtee ihan hyvin käyntiin aina...
pystyykö tuon ikäsestä ekkeristä lukeen liikkeessä vikakoodit? sillä pääsis varmaan kuitenkin helpoimmalla ja ehkä halvimmallakin, kun ei tarviis turhia osia lähtee ostaan ja testaan...
auttakeehan.
eli escortin (-94 1.6i 16v Zetec) tyhjäkäynti seilaa. kierrokset tippuu niin alas että meinaa sammua, sitten ryntää reiluun tonniin jne. ja sitten taas meinaa sammua. välillä (kylmänä) toimii ongelmitta. viime viikolla parina päivänä teki niin, että kun starttas, niin kävi erittäin epätasaisesti (mutta kierrokset pysy kuitenkin jokseenkin tasaisina) ja sitten kun sammutti ja sit kun starttas uudestaan, niin kävi aikalailla normaalisti.
äsken kävin testailemassa ajossa, niin huomasin että välillä katoaa tehot. ei jaksa kiihtyä, ja sitten yhtäkkiä tehot tulee takas ja alkaa kiihtyyn. ei kuitenkaan tee tuotakaan koko ajan, välillä kiihtyy ihan normaalisti sen mitä tuollanen nuhapumppu yleensäkään kiihtyy.

eli mistä kannattaa lähteä ettimään vikaa? ilmamassa-anturi




vai oisko sitten vaan nii et tää viimesen parin viikon helvatanmoinen kosteus on tehny tepposet..? kun auto seisoi lähes koko viime viikon, kun vesipumppu alkoi vuotaan niin pirusti ettei sillä tohtinut ajaa. tänään käytin pumpun vaihdossa ja samalla vaihdettiin jakohihna. tuskin kuitenkaan liittyy tuohon mitenkään, kun noita käyntihäiriöitä oli jo viime viikolla kun kävin siirtämässä autoa vain tien toiselle puolen parkkiin...
tuota tyhjäkäynnin vaellusta ilmeni pari kertaa viime talvenakin: kerran -25 pakkasilla ja kerran kun laski pakkasen puolelta nollan tuntumaan... mutta sen jälkeen tähän saakka toiminut ilman mitään ongelmia.
lisätään vielä se, että lähtee ihan hyvin käyntiin aina...
pystyykö tuon ikäsestä ekkeristä lukeen liikkeessä vikakoodit? sillä pääsis varmaan kuitenkin helpoimmalla ja ehkä halvimmallakin, kun ei tarviis turhia osia lähtee ostaan ja testaan...
auttakeehan.

Tulpanjohdot vaihdoin tänään ja johto on kiinni ilmamäärämittarissa.
Pyörittää, ei starttaa ja bensa haisee.
Eli vika ei varmaankaan ole pumpussa?
Kuinkas noi takuut autoissa, kun ostaa liikkeestä?!
Auto on ollut vasta 11.08. eteenpäin meikäläisellä...
Kärry on mielestäni namupala, enkä viitsisi luopua siitä, varsinkin, kun näitä ei paljoa tule vastaan liikenteessä.
Vai mitä olette mieltä?
namupala
lyhensin linkkihirviön -yp
Pyörittää, ei starttaa ja bensa haisee.
Eli vika ei varmaankaan ole pumpussa?
Kuinkas noi takuut autoissa, kun ostaa liikkeestä?!
Auto on ollut vasta 11.08. eteenpäin meikäläisellä...
Kärry on mielestäni namupala, enkä viitsisi luopua siitä, varsinkin, kun näitä ei paljoa tule vastaan liikenteessä.
Vai mitä olette mieltä?
namupala
lyhensin linkkihirviön -yp
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuo ainakin viittaisi tehostimen paineanturiin! 8)huomasin myös että kun paikallaan kääntää renkaita ja kuormittaa sillä tavoin moottoria, niin meinaa sammua...
Kyllähän pumpun surahduksen kuulee jos laittaa virrat päälle? Voi kokeilla räpsytellä päälle ja pois ennen tarttia, seurata sitten onko vaikutusta ollenkaan. 8)Eli vika ei varmaankaan ole pumpussa?
Vika
Viasta ei ole tietoa, mutta nätti räbä sulla...
ÄLÄ LANNISTU 8)
ÄLÄ LANNISTU 8)
The world is going to hell and I just driving a Ford
http://i145.photobucket.com/albums/r224 ... 0B0787.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r224 ... cort-2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r224 ... 0B0787.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r224 ... cort-2.jpg
Yhteen 1.4 eskoon tuli samanlaisia vikoja, että nyki vitusti ja ei oikein pysynyt käynnissä. Osia vaihettiin urakalla, mutta syyksi ilmeisemmin paljastu imusarjan tiiviste. Tiivisteen vaihdolla ja kaasarin putsauksella homma rupesi toimimaan. Tosin tossa sun eskossa ei kaasaria ole, mutta en sitte tiiä olisiko mahdollinen tiiviste myös siinä vikana. Että tämmöstä tänne. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
taisi olla meidän eskossa vain käytön puutetta ja kosteus tehny tepposet... tänään ajelin pari sataa kilsaa matka/kaupunkiajoa ilman mitään ongelmia. kehräs tyhjäkäyntiä kuin unelma ja tehot oli tallella. kävin myös fordilla kyselmässä mahdollista vikakoodejen lukua, niin olivat sitä mieltä että kannattaa nyt katsella vähän aikaa ja odottaa että kelit kuivuu. ei olisi kuulemma ensimmäinen fordi joka ei vaan oikein tykkää kosteudesta.
mahdollisiin tyhjäkäyntiongelmiin kertoi vinkiks tyhjäkäyntivenan putsauksen. eräänlainen akileen kantapää noissa, niin kuin tälläkin foorumilla on moneen otteeseen todettu.

-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 10 Helmi 2006 04:56
- Paikkakunta: Kurikka
Nätti esco! ÄLÄ LYKKÄÄ SATAMA-ALTAASEEN!helma29 kirjoitti: Kuinkas noi takuut autoissa, kun ostaa liikkeestä?!
Auto on ollut vasta 11.08. eteenpäin meikäläisellä...
Kärry on mielestäni namupala, enkä viitsisi luopua siitä, varsinkin, kun näitä ei paljoa tule vastaan liikenteessä.
Vai mitä olette mieltä?
namupala
lyhensin linkkihirviön -yp
Autoliikkeellä on vastuuta puolivuotta käytetyn auton kaupassa. Kuluvat osat eivät luonnollisesti kuulu takuun piiriin.
Villiveikkaus viaksi: Katti hajonnut paloiksi-->tukkinut pakoputken-->rikkonut lambdan.
Team Hopeless
Sanoikko että bensa haisee? Voisko olla että bensaletkussa on reikä jossain kohtaa? Itellä lopetti esco tänään toistamiseen koko vuonna bensapumpun pyörittämisen starttaamisen yhteydessä. Edellisellä kerralla se läks itestää käyntiin ja bensa haisi pirusti - Syy: moottoriin menevän suuttimen kohdalta letku halki, jonka totesin ku pikkasen nostelin sitä letkua ja menovettä ruiski jokapaikkaan. Mutta tänään taas ei bensaa tullu, eikä pumppu inahtanukkaa... niin että v*tutuskäyrä eikun sai lisää kiihtyvyyttä muutenki raskaan päivän päätteeks.