Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
Elikkä probesta ei tunnu löytyvän tyhjäkäynti muutakun joskus ja jouluna ja silloinkin heittelee. Jos annat vähän enemmän kierroksia ja päästät kaasusta irti, kierrokset laskee hitaasti kunnes sammuu jollei anna pientä väli kaasutusta.
Starttaaminen onnistuu kylmänä kaasu pohjassa mutta ei lämpimänä. Stratti pyörii mielestäni ihan ok, mutta ei lähde käytiin.
Tähän mennessä on tehty:
Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Tulppien johdot vaihdettu
CrC:tä ruoskittu pikkasen osaan liittimistä
Tyhjäkäynti ruvailtu säätimestä
Puristukset katottu, ok
Öljyt aika uudet
EGR-venttiilili putsattu
Bensasuodatin vaihdettu
Ilmamäärämittari toimii
Jos joku keksii vielä mitä seuraavaksi niin olisin kiitollinen vastauksista. Autona siis Ford Probe 2,2 T -90
Starttaaminen onnistuu kylmänä kaasu pohjassa mutta ei lämpimänä. Stratti pyörii mielestäni ihan ok, mutta ei lähde käytiin.
Tähän mennessä on tehty:
Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Tulppien johdot vaihdettu
CrC:tä ruoskittu pikkasen osaan liittimistä
Tyhjäkäynti ruvailtu säätimestä
Puristukset katottu, ok
Öljyt aika uudet
EGR-venttiilili putsattu
Bensasuodatin vaihdettu
Ilmamäärämittari toimii
Jos joku keksii vielä mitä seuraavaksi niin olisin kiitollinen vastauksista. Autona siis Ford Probe 2,2 T -90
Viimeksi muokannut Sambzonic, 16 Marras 2006 20:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
Ei mitään chekc engine valoa pala?? Itellä oli egr:n venttiili jumittunu auki ja aiheutti samankaltaisia oireita... Tosin sillon käynti oli huono koko kierros alueella....Sambzonic kirjoitti:Elikkä probesta ei tunnu löytyvän tyhjäkäynti muutakun joskus ja jouluna ja silloinkin heittelee. Jos annat vähän enemmän kierroksia ja päästät kaasusta irti, kierrokset laskee hitaasti kunnes sammuu jollei anna pientä väli kaasutusta.
Starttaaminen onnistuu kylmänä kaasu pohjassa mutta ei lämpimänä. Stratti pyörii mielestäni ihan ok, mutta ei lähde käytiin.
Tähän mennessä on tehty:
Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Tulppien johdot vaihdettu
CrC:tä ruoskittu pikkasen osaan liittimistä
Tyhjäkäynti ruvailtu säätimestä
Puristukset katottu, ok
Öljyt aika uudet
Jos joku keksii vielä mitä seuraavaksi niin olisin kiitollinen vastauksista. Autona siis Ford Probe 2,2 T -90
Ei pala. Nyt oon ruvennut miettimään voisiko bensapumppu olla sökönä? Aina kun käynnistyy tarvitsee kerta painaa kaasua, myös kylmänä, että lähtee käyntiin.
Jos joku probe ihminen vois koittaa omassa autossa seuraavaa:
Laittaa autoon virrat päälle ja takakontin kautta kuuntelee lähteekö bensapumppu käyntiin. Pitäisi kuulua sirinää ilmeisesti, itsellä ei..
Tuli mieleen vielä että mistäs löydän polttoainejärjestelmän ilmausruvin jos sellanen on olemassa?
Jos joku probe ihminen vois koittaa omassa autossa seuraavaa:
Laittaa autoon virrat päälle ja takakontin kautta kuuntelee lähteekö bensapumppu käyntiin. Pitäisi kuulua sirinää ilmeisesti, itsellä ei..
Tuli mieleen vielä että mistäs löydän polttoainejärjestelmän ilmausruvin jos sellanen on olemassa?
Kaipa sieltä pitäis sirinä kuulua
... En tähän hätään pysty kuunteleen kun auto on toisella paikkakunnalla... Ootko tsekannu sulakkeet?? mahtaako siellä olla jossain bensapumpun kolarikatkasija?? Tuntuu kyllä ihmeelliseltä, että olis b-pumppu sökönä
, nimittäin sillon ei kyl pitäis käydä lainkaan, vaikka kuinka polkis...
Offtopickina; Todella hyvä probefoorumi löytyy osoitteesta http://forums.probetalk.com/ .... Siellä tuntuis olevan asiallista ja tietäväistä porukkaa... Miinuksena, vaatii lontoonkielen taitoa
, mutta on ehdottomasti rekisteröitymisen arvoinen
...


Offtopickina; Todella hyvä probefoorumi löytyy osoitteesta http://forums.probetalk.com/ .... Siellä tuntuis olevan asiallista ja tietäväistä porukkaa... Miinuksena, vaatii lontoonkielen taitoa


Viimeksi muokannut Kessi, 16 Marras 2006 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedetään, toinen loistava foorumi on http://www.performanceprobe.com
Voiko tuota ruiskujärjestelmää ilmata jostain vai ei?
Voiko tuota ruiskujärjestelmää ilmata jostain vai ei?
Kaipa sen luulis olevan itse itsensä ilmaava...Sambzonic kirjoitti:Tiedetään, toinen loistava foorumi on http://www.performanceprobe.com
Voiko tuota ruiskujärjestelmää ilmata jostain vai ei?
Eli se "tappi" on kaasuläpän akseli, eli kaasuläpän avautuessa kyseinen tappi kiertyy ja anturi muuttaa kääntymisen sähköiseen muotoon ja kertoo siten eculle kaasuläpän asennon... Kun anturia kiertää oikkeseen suutaan, luulee ecu kaasuläpän olevan enemmän auki, kuin se todellisuudessa onkaan. En sitte tiedä kuinka suuri merkitys moisella...Sambzonic kirjoitti:Tota täytyy testata huomenna. Oon varmaan ton kerran aukassutkin. Sieltä alta löytyy sellanen tappi mikä menee noihin reikiin? Ja sitä tappia siirtämällä pitäis jotain tapahtua?
Ilmeisesti puhutaan samaisesta MÖTIKÄSTÄ...Sambzonic kirjoitti:Ilmamassamittari heti raitisilmasuodattimen jälkeen? Se ainakin toimii
Misäs tää ilmamäärämittari sitten sijaitsee?
siis ilma MASSA ja ilma MÄÄRÄ mittarit on eri mittareita...mut sulla on kyllä joo toi ilmamäärä mittari, sen piuhan irrotuksesta en tiedä mut ilmamassa mittarin piuhan jos irroittaa ni ei auto sammu, eli ilma määrä mittari on "vanhemmissa" ja ilmamassa on uudemmissa...periaateessa sama asia mut ei kumminkaa
Re: Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
rupes probeli tenhuamaan eilen ajon aikana ja nyt täysin vastaavaa vaivaa ton tyhjäkäynnin/käynnistämisen ja kierrosten kanssa... pitkäänhän toi kestikin, ensimmäisen kerran neljään vuoteen rupes tenhuamaan
eli saitko selville missä vika oli...? vaikuttas ainakin näin äkkiseltään vastaavalta
en ole sen tarkemmin viel katellu konehuoneen puolelle, mut tulpat, öljyt ja nesteet on kyl ok.
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=9535

eli saitko selville missä vika oli...? vaikuttas ainakin näin äkkiseltään vastaavalta

en ole sen tarkemmin viel katellu konehuoneen puolelle, mut tulpat, öljyt ja nesteet on kyl ok.
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=9535
Re: Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
Löyty vika, koko moottori olikin sökönä vaikka puristukset olikin kertaalleen katottu. Eli koko motti meni vaihtoon.
Vieläkin tosin on kylmänä, että joutuu starttaamaan kaasulla, mutta ei lämpimänä..
Vieläkin tosin on kylmänä, että joutuu starttaamaan kaasulla, mutta ei lämpimänä..
Ford Probe 2,2 Turbo -90
Re: Proben ihmeelinen tyhjäkäynti ja käynnistys
koko motti?? ei tarkempaa syytä löytyny?? tunkiolle kyllä joutaa samantien, jos tosiaan sama vika ja koneen vaihto tiedossa
noh, jos sitä huomen veis pajalle ja katsos koneen läpi...
kone kuitenkin kiertää ja ääntää ihan normaalisti 2000rpm jälkeen,sen alle niin röpöttää ja sammuu... nostiko ahdin paineita? omassa ei virka mitään.

kone kuitenkin kiertää ja ääntää ihan normaalisti 2000rpm jälkeen,sen alle niin röpöttää ja sammuu... nostiko ahdin paineita? omassa ei virka mitään.