-

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

-

Viesti Kirjoittaja petrim »

poistettu
Viimeksi muokannut petrim, 06 Helmi 2007 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

On tuossa ihan perää..
en vaan tiedä miten nää uudemmat dieselit sietää,ovat jonkun verran krantumpia polttoaineen suhteen.
Mutta on tuota laitettu,itsekkin koneisiin ja autoihin joilla oon ajellut.
Näihin uusiin moottoreihin en välittäis kokeilla ilman varmaa tietoa.
ei sieltä mitään junia t...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Aivan,en laittais UUSIIN moottoreihin :)
Mutta noissa vanhoissa se ei ole ainakaan pahaa tehnyt..
ja koneet joilla oon ajanu ja laittanu tuota 2t-öljyä,on olleet useamman tuhatta tuntia käytettyjä :wink:

Edith tähän..jos polttoaineessa on vettä seassa,ei ole vaihdettu suodattimia tarpeeksi usein,ja huolehdittu tankkaus-säiliöstä huonosti muutenkin.
Ja yleensä pitäis olla veden-erotinkin(tyhjennys-proppu) jossain kohtaa,ei sekään koristeena ole,jos asennettu on..
ei sieltä mitään junia t...
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja petrim »

poistettu
Viimeksi muokannut petrim, 06 Helmi 2007 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja petrim »

poistettu
Viimeksi muokannut petrim, 06 Helmi 2007 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

lapazu kirjoitti:Maailmassa on monenlaisia voiteluaineita, yksi niistä on tuo parafiini.
Tässähän ei ole ollenkaan kyse siitä etteikö voitelu riittäisi, vaan suodatettavuuden huonontumisesta kylmässä.
Sitä 2t-öljyä lisätään nimenomaan sen takia että se voitelee pumppua. Suodatettavuus on Nesteen mielestä syy minkä takia 2t öljyä ei kannata käyttää.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
J@zka
Viestit: 12
Liittynyt: 10 Marras 2006 17:08
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja J@zka »

No en menis kyllä väittään vastaan noille nesteen lurituksillekkaan mutta on niissä tietty mainos tietoutta jolla saadaan ihmiset ostaan omaa tuotetta itte oon käyttäny nokivasaroissa 2t ööliä ja kyllä sen eron huomaa....300tkm on ajettu sen turvin eikä mitään haittavaikutuksia oo tullu...
No eihän se kovin vahvasti menny
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

talvisin oon silloin tällöin laittana ja ei oo haitaa kait ollu, siihen ei ykskään diisseli itellä oo hajonna.
päästöt lienee syy miks ei neste suosittele, ei meinaan varmasti oo enää direktiivien mukasta diissseli enää sen jälkeen päästö arvoiltaan.nehän on aika tarkkoja noista nykyään.
nyky aikaisissa suurpaine diisseleissä on aikaa tarkkaa vissiin mitä ne syö mukisematta.
itteä mietityttää se miten kun aineet on kehittynä, niin näissä vanhemmissa voitelu tosiaan riittää, vaikka millä lisäaineilla sitä voitelua lisätään.
rockford mondeo td-95 stw
Vastaa Viestiin