Escortin vaihde vivut
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
Escortin vaihde vivut
Mikä mun escossa on (-92, 1.8 16v) kun 1 vaihe on tavallaan kolmosen paikalla ja kolmonen vitosen ja vitonen on jo melkein repsikan polvessa kiinni... Keppi ei tunnu mitenkään sohlolta/väljältä! kun päästää kepistä irti ja työntää suoraan eteenpäin niin menee ykkönen kun pitäs mennä kolmosen?! voiko vaihe tanko mikä menee kepiltä askille olla jotenkin vääntyny?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
on vitun selvästi sanottu "idioottimainen säätö" ja "raplaamaan"Krisse kirjoitti:Sieltä auton alta kun kurkit niitä osia niin löydät kohdan jossa vaihdetanko liittyy vaihdelaatikkoon. Siinä on sellainen idioottimainen säätö jota ropaamalla tuokin korjaantuu. Yksi jamppa autoon keppiä heiluttelemaan ja teknisesti fiksumpi kaveri auton alle raplaamaan säätöä niin kyllä se siitä.

nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
no niin nyt löyty kunnon selostus 8) minkä meikäläinenkin ymmärtääLuigi81 kirjoitti:Joo löysäät sen pultin siellä siirtäjän päässä, laitat itte vaikkapa kolmosen päälle sieltä auton alta ja pyydät kaveria laittaan kepin siihen missä "kolmonen" normaalisti on...ja sitten kiristät tos siiirtäjän taas kiinni

nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
juu kyllä varmaan, mutta rupes risoon... aina kun kysyy jotain tulee vastaukseks "vitun idiottimainen", "hommeli", "jutska" yms. S*atana puhutaan esineistä ja asioista oikeilla nimilläKrisse kirjoitti:'Vitun idioottimainen' ja 'raplaaminen' olisi kyllä selvinnyt ekalla vilkaisulla kun olisi kurkistanut auton alle.

nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
Jos IB5 -laatikko säädetään samalla tavalla kuin BC loota niin säätö menee seuraavasti:
Siirtäjän tanko löysälle laatikon vierestä (siis mutteri auki)
Nelonen ja vain nelonen ei siis esim kolmonen päälle sekä laatikosta että vaihdevivusta.
(vaihteita pystyy ainakin BC laatikossa vaihtamaan kun laittaa laatikosta ulos tulevan akselin reikään sopivan ruuvarin)
Vaihdekepin alapäässä olevassa mötikässä olevaan reikään kun tökkää sopivan paksuisen tangon ja ujuttaa tangon myös vaihdekepin alapäässä olevasta silmukasta läpi (sitä ei näe kun se on siellä mötikän sisällä) niin keppi on silloin juuri siinä asennossa missä nelosen kuuluu olla.
Jos laatikossa on vielä tässä vaiheessa nepa päällä niin ei muuta kuin mutterin kiristys ja kokeilemaan kirjoitinko ohjeet tarpeeksi epäselvästi..
Siirtäjän tanko löysälle laatikon vierestä (siis mutteri auki)
Nelonen ja vain nelonen ei siis esim kolmonen päälle sekä laatikosta että vaihdevivusta.
(vaihteita pystyy ainakin BC laatikossa vaihtamaan kun laittaa laatikosta ulos tulevan akselin reikään sopivan ruuvarin)
Vaihdekepin alapäässä olevassa mötikässä olevaan reikään kun tökkää sopivan paksuisen tangon ja ujuttaa tangon myös vaihdekepin alapäässä olevasta silmukasta läpi (sitä ei näe kun se on siellä mötikän sisällä) niin keppi on silloin juuri siinä asennossa missä nelosen kuuluu olla.
Jos laatikossa on vielä tässä vaiheessa nepa päällä niin ei muuta kuin mutterin kiristys ja kokeilemaan kirjoitinko ohjeet tarpeeksi epäselvästi..