Escortin vaihde vivut

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Escortin vaihde vivut

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Mikä mun escossa on (-92, 1.8 16v) kun 1 vaihe on tavallaan kolmosen paikalla ja kolmonen vitosen ja vitonen on jo melkein repsikan polvessa kiinni... Keppi ei tunnu mitenkään sohlolta/väljältä! kun päästää kepistä irti ja työntää suoraan eteenpäin niin menee ykkönen kun pitäs mennä kolmosen?! voiko vaihe tanko mikä menee kepiltä askille olla jotenkin vääntyny?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vääntynyt tai väljää. Jos menevät päälle niin tuskin askin päässä vikaa, tarkista kepin juuresta ja alta.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Sieltä auton alta kun kurkit niitä osia niin löydät kohdan jossa vaihdetanko liittyy vaihdelaatikkoon. Siinä on sellainen idioottimainen säätö jota ropaamalla tuokin korjaantuu. Yksi jamppa autoon keppiä heiluttelemaan ja teknisesti fiksumpi kaveri auton alle raplaamaan säätöä niin kyllä se siitä.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Krisse kirjoitti:Sieltä auton alta kun kurkit niitä osia niin löydät kohdan jossa vaihdetanko liittyy vaihdelaatikkoon. Siinä on sellainen idioottimainen säätö jota ropaamalla tuokin korjaantuu. Yksi jamppa autoon keppiä heiluttelemaan ja teknisesti fiksumpi kaveri auton alle raplaamaan säätöä niin kyllä se siitä.
on vitun selvästi sanottu "idioottimainen säätö" ja "raplaamaan" :?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Laatikosta tulee sellainen tappi ulos jonka pälle kiristetään si siirtäjän tanko. Tuo kiristys on ilmeisesti liikahtanut.
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Joo löysäät sen pultin siellä siirtäjän päässä, laitat itte vaikkapa kolmosen päälle sieltä auton alta ja pyydät kaveria laittaan kepin siihen missä "kolmonen" normaalisti on...ja sitten kiristät tos siiirtäjän taas kiinni
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Luigi81 kirjoitti:Joo löysäät sen pultin siellä siirtäjän päässä, laitat itte vaikkapa kolmosen päälle sieltä auton alta ja pyydät kaveria laittaan kepin siihen missä "kolmonen" normaalisti on...ja sitten kiristät tos siiirtäjän taas kiinni
no niin nyt löyty kunnon selostus 8) minkä meikäläinenkin ymmärtää :wink:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

'Vitun idioottimainen' ja 'raplaaminen' olisi kyllä selvinnyt ekalla vilkaisulla kun olisi kurkistanut auton alle.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Krisse kirjoitti:'Vitun idioottimainen' ja 'raplaaminen' olisi kyllä selvinnyt ekalla vilkaisulla kun olisi kurkistanut auton alle.
juu kyllä varmaan, mutta rupes risoon... aina kun kysyy jotain tulee vastaukseks "vitun idiottimainen", "hommeli", "jutska" yms. S*atana puhutaan esineistä ja asioista oikeilla nimillä :lol:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

no säädin sitten "idioottimaista" säätöä ja keppi tuli normaalimpaan kohtaan 8) mutta vieläkin kolmoselle vaihtaessa täytyy keppiä viedä hieman vitosta kohti! voiko olla että joku on virittänyt jonkun muun jousen kepin alapäähän :?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Kansha-9

Viesti Kirjoittaja Kansha-9 »

Jos IB5 -laatikko säädetään samalla tavalla kuin BC loota niin säätö menee seuraavasti:

Siirtäjän tanko löysälle laatikon vierestä (siis mutteri auki)

Nelonen ja vain nelonen ei siis esim kolmonen päälle sekä laatikosta että vaihdevivusta.
(vaihteita pystyy ainakin BC laatikossa vaihtamaan kun laittaa laatikosta ulos tulevan akselin reikään sopivan ruuvarin)

Vaihdekepin alapäässä olevassa mötikässä olevaan reikään kun tökkää sopivan paksuisen tangon ja ujuttaa tangon myös vaihdekepin alapäässä olevasta silmukasta läpi (sitä ei näe kun se on siellä mötikän sisällä) niin keppi on silloin juuri siinä asennossa missä nelosen kuuluu olla.

Jos laatikossa on vielä tässä vaiheessa nepa päällä niin ei muuta kuin mutterin kiristys ja kokeilemaan kirjoitinko ohjeet tarpeeksi epäselvästi..
Vastaa Viestiin