Jakohihnan sovitusta
Jakohihnan sovitusta
Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
koneena sierrassa 1,6l ohc..
koneena sierrassa 1,6l ohc..
Osaamattomat valittaa
Noita sierran jakohihnoja on kahta pituutta. On tuo 1.6 OHC (-83 -> -86) ja OHC E-Max (-87 ->) Koneesi on todennäköisesti tuo E-Max eli pitkäiskuinen & korkealohkoinen OHC ja sulle on myyty todennäköisesti tuo vanhanmallin matalalohkoisen OHC:n hihna.. Ei muuta ku hihna takasi liikkeeseen ja oikea hihna tilalle.
2.0 OHC:n hihna on muuten saman mittainen kuin tuo E-Max:n eli kokeileppa sellasta siihen sitten, jos eivät liikkeessä tunnusta, että on kahta pituutta noita 1.6:n hihnoja..
2.0 OHC:n hihna on muuten saman mittainen kuin tuo E-Max:n eli kokeileppa sellasta siihen sitten, jos eivät liikkeessä tunnusta, että on kahta pituutta noita 1.6:n hihnoja..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Re: Jakohihnan sovitusta
Osta oikea hihna!!! Ei se niin lyhyt voi olla ettei se kunnolla mene!!! menee nipin napin ja kiristäjällä sitten kireeks.Sierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
koneena sierrassa 1,6l ohc..
Epäilen suuresti remmisi sopivuutta...
Re: Jakohihnan sovitusta
joo noita hihnoja on tosiaankii kahta eri pituutta muistaakseni 119 hampainen ja 121-123 on se pidempi en muista tarkalleenSierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
koneena sierrassa 1,6l ohc..
jouduin laittamaan vanhan hihnan takaisin
laskin hampaat ja niitä oli yhtä monta, leveys oli sama ja pituus ero vain n.5mm , mutta uusi ei sinne mennyt sitten millään...
kun kiristimen otti irti, kireän hihnan ja termarin väliin jäi n.3cm.... ei voi ymmärtää, kenties pitää yrittää 2l:n hihnalla seuraavaksi...
-kiitos kuitenkin-
laskin hampaat ja niitä oli yhtä monta, leveys oli sama ja pituus ero vain n.5mm , mutta uusi ei sinne mennyt sitten millään...
kun kiristimen otti irti, kireän hihnan ja termarin väliin jäi n.3cm.... ei voi ymmärtää, kenties pitää yrittää 2l:n hihnalla seuraavaksi...
-kiitos kuitenkin-
Osaamattomat valittaa
2l:n hihna on siis se pidempi malli, ei siis samanlainen kuin tuon vanhan, matalalohkoisen hihna..Sierrain kirjoitti:jouduin laittamaan vanhan hihnan takaisin
laskin hampaat ja niitä oli yhtä monta, leveys oli sama ja pituus ero vain n.5mm , mutta uusi ei sinne mennyt sitten millään...
kun kiristimen otti irti, kireän hihnan ja termarin väliin jäi n.3cm.... ei voi ymmärtää, kenties pitää yrittää 2l:n hihnalla seuraavaksi...
-kiitos kuitenkin-
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Noh, kävin vaihtamassa hihnan e-maxin hihnaan, se sopii paikoilleen mutta jaon kanssa on ilmennyt seuraava onkelma: Kun nokka pyörän merkkit ovat kohdillaan, kiila pyörän merkki on puolessa välissä kiila pyörässä olevaa asteikkoa.. haittaako moinen menoa?
ainakin konetta vaivasi vanhalla hihnalla Sierra ei käynnisty - topicissa mainitsemani ongelma....
F.O.R.D = Fix Or Repair Daily......
ainakin konetta vaivasi vanhalla hihnalla Sierra ei käynnisty - topicissa mainitsemani ongelma....
F.O.R.D = Fix Or Repair Daily......
Osaamattomat valittaa
Vaikuttaahan tuo melko ratkaisevasti, juuri ja juuri voi saada käyntiin ja venat voi tervehtiä mäntiä
Ettei olisi e-maxissa ja tavallisessa erilaiset hihnapyörät ??
edit, ja varmasti sitten kampura oikeassa asennossa eli 1 ja 4 pytyn männät ylhänä, siinä kampurassa on merkit myös kohdallaan vaikka olisi kierroksen hudissa
Eli ykkösen tulppa pois ja jonkun tikun työntää sinne ja kokeilee missä asennossa mäntä on ylhänä
Ettei olisi e-maxissa ja tavallisessa erilaiset hihnapyörät ??
edit, ja varmasti sitten kampura oikeassa asennossa eli 1 ja 4 pytyn männät ylhänä, siinä kampurassa on merkit myös kohdallaan vaikka olisi kierroksen hudissa
Eli ykkösen tulppa pois ja jonkun tikun työntää sinne ja kokeilee missä asennossa mäntä on ylhänä
Jako on saatu kohdilleen hiukan e-maxin hihnaa venyttämällä.
Ongelma ei poistunut kansi remontin ja hihan sovituksen jälkeenkään...
Käy todella nuhaisesti (3.?) kaasu pohjassa ja jos sytkään koskee suuntan tahi toiseen auto sammuu....
Nyt on hermot jo menneet ja jos en saa autoa toimimaan se pian löytyy "ilmoitukset"- osiosta lekan avustuksella palasina.....
Joku, pelastakaa sierra!
Ongelma ei poistunut kansi remontin ja hihan sovituksen jälkeenkään...
Käy todella nuhaisesti (3.?) kaasu pohjassa ja jos sytkään koskee suuntan tahi toiseen auto sammuu....
Nyt on hermot jo menneet ja jos en saa autoa toimimaan se pian löytyy "ilmoitukset"- osiosta lekan avustuksella palasina.....
Joku, pelastakaa sierra!
Osaamattomat valittaa
Mutta onkos se jakajan pyöriä ykkösen kohdalla ???? kun kampiakselin merkki on kohdallaan.Sierrain kirjoitti:meinaatkos jakajan kantta vai koko jakajaa? kansihan ei mene kuin yksin päin ... Jako on kohdillaan: Alamerkki nollassa kun nokka on merkillä..
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Kampiakselin merkkiä ei kannata pelkästään tuijottaa koska silloin voi olla sytytyshetki joko 1 tai 4, eli katsoppa vielä se jakaja silleen että pyörität konetta siten että nokan merkki on kohdallaan (ja tietysti kampuran), sitten katsot että se jakajan pyörijä osoittaa 1 pytyn johtoon, jos ei niin kääntää jakajaa niin paljon että on ja jossei pysty jakajaa kääntämään tarpeeksi niin jakaja irti ja tökkää uudestaan paikalleen oikeaan kohtaan