Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
Noita sierran jakohihnoja on kahta pituutta. On tuo 1.6 OHC (-83 -> -86) ja OHC E-Max (-87 ->) Koneesi on todennäköisesti tuo E-Max eli pitkäiskuinen & korkealohkoinen OHC ja sulle on myyty todennäköisesti tuo vanhanmallin matalalohkoisen OHC:n hihna.. Ei muuta ku hihna takasi liikkeeseen ja oikea hihna tilalle.
2.0 OHC:n hihna on muuten saman mittainen kuin tuo E-Max:n eli kokeileppa sellasta siihen sitten, jos eivät liikkeessä tunnusta, että on kahta pituutta noita 1.6:n hihnoja..
Sierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
koneena sierrassa 1,6l ohc..
Osta oikea hihna!!! Ei se niin lyhyt voi olla ettei se kunnolla mene!!! menee nipin napin ja kiristäjällä sitten kireeks.
Epäilen suuresti remmisi sopivuutta...
Sierrain kirjoitti:Eli tein kansi rempan ja hain moto-netistä uuden jakohihnan. Hihna pitäisi nyt saada paikoilleen nokkapyörään, ja vaikuttaa TODELLA lyhyeltä, oiskos jotain kikka6 jotta hihnan sinne saisin?
koneena sierrassa 1,6l ohc..
joo noita hihnoja on tosiaankii kahta eri pituutta muistaakseni 119 hampainen ja 121-123 on se pidempi en muista tarkalleen
Noh, kävin vaihtamassa hihnan e-maxin hihnaan, se sopii paikoilleen mutta jaon kanssa on ilmennyt seuraava onkelma: Kun nokka pyörän merkkit ovat kohdillaan, kiila pyörän merkki on puolessa välissä kiila pyörässä olevaa asteikkoa.. haittaako moinen menoa?
ainakin konetta vaivasi vanhalla hihnalla Sierra ei käynnisty - topicissa mainitsemani ongelma....
Vaikuttaahan tuo melko ratkaisevasti, juuri ja juuri voi saada käyntiin ja venat voi tervehtiä mäntiä
Ettei olisi e-maxissa ja tavallisessa erilaiset hihnapyörät ??
edit, ja varmasti sitten kampura oikeassa asennossa eli 1 ja 4 pytyn männät ylhänä, siinä kampurassa on merkit myös kohdallaan vaikka olisi kierroksen hudissa
Eli ykkösen tulppa pois ja jonkun tikun työntää sinne ja kokeilee missä asennossa mäntä on ylhänä
Sierrain kirjoitti:meinaatkos jakajan kantta vai koko jakajaa? kansihan ei mene kuin yksin päin ... Jako on kohdillaan: Alamerkki nollassa kun nokka on merkillä..
Mutta onkos se jakajan pyöriä ykkösen kohdalla ???? kun kampiakselin merkki on kohdallaan.
Kampiakselin merkkiä ei kannata pelkästään tuijottaa koska silloin voi olla sytytyshetki joko 1 tai 4, eli katsoppa vielä se jakaja silleen että pyörität konetta siten että nokan merkki on kohdallaan (ja tietysti kampuran), sitten katsot että se jakajan pyörijä osoittaa 1 pytyn johtoon, jos ei niin kääntää jakajaa niin paljon että on ja jossei pysty jakajaa kääntämään tarpeeksi niin jakaja irti ja tökkää uudestaan paikalleen oikeaan kohtaan