Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
krugy
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Elo 2006 19:09
Paikkakunta: kotka

Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja krugy »

Terve!

Kansiremppa tehty, vika oli kannen läpi tulleessa ohjurissa, nyt pitäisi päästöjen osalta olla kunnossa.

Vaan eipä tarvi mennä katsastamaan vielä ennenkun tyhjäkäynti on kohdallaan.

Nyt Sierra siis käy "tyhjäkäyntiä" 2000rpm, välillä kuitenkin heittää 3krpm paikkeille, sieltä kone sammuu, kierrokset tippuvat hieman alta tonnin ja silloin taas herätään ja heitetään kierrokset 3krpm.

Oliko kellään mitään ideoita?

Jo tehtyä:

-vikakoodit otettu ledillä, 11 = kaikki ok
-käytetty lämpöiseksi, ajettu ja toimii ajossa hyvin
-antureiden piuhojen liitokset tarkistettu
-lisäilmaventtiilin liikkuminen tarkistettu, vastus mitattu (ok), puhdistettu
-vuodot tarkistettu, ei mitään (jokin suhina kuuluu pakosarjan puolelta, ei mitään letkuja sillä puolen?), ruiskuteltiin myös röppöä ruiskun suuttimiin
-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
-flektin ja ohjauslaatikon (?) anturi vaihdettu

listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin mutta ei vaan tässä vitutuksessa muista kaikkea.

Puoli vuotta kerkesi tane maata ilman leimaa pihalla ja nyt homma on aivan loppusuoralla, mutta ei vaan oikein ota nyt tuulta purjeisiin.

Kaikki ideat ovat enempi kuin tervetulleita, jatkan vielä haulla selaamista mutta eipä sekään oikein tuottanut tulosta, 10 sivua kahlasin läpi hakutuloksia Sierran tyhjäkäynnistä mutta mikään ei oikein viitannut tähän tapaukseen.
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...

Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

krugy kirjoitti:-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muualla :?:
Focus 1.0 edition a6 2017
krugy
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Elo 2006 19:09
Paikkakunta: kotka

Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja krugy »

jaska74 kirjoitti: mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muualla :?:
Jep, lienee siinä samassa yhteydessä flektin anturin kanssa, joka myös siis on jo vaihdettu.
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...

Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

entiseen dokki korppariin autto läppärungon vaihto. saman
tyyliset oireet.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

-Imusarjan ja jarrutehostimen välinen letku, vuotaako :?:
tai jarrutehostimen ja pääsylinterin välinen kumitiiviste paskana
-pihinä voisi viitata tähän.


---------------------
sierra 2.0i ghia
sierra 2.9i ghia
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tyhmä kysymys, mutta onkos tuossa tyhjäkäyntivena ja onko se vaihdettu? :oops:
Kirjoitit kyllä lisäilmaventtiilistä mutta useinhan se on vain käytössä kylmänä katin herättelyä varten, siis ainakin Zeteceissä! :roll:
Jos taas tarkoitit ohivirtausvenaa niin se taas on eri juttu? 8)
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

ekkeri69 kirjoitti:entiseen dokki korppariin autto läppärungon vaihto. saman
tyyliset oireet.
ja tuollaisia multa löytyy jos tarvii.. privaa vaan.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo tommosta juttua olen ja joskus kuullut, että kaasuläpän akseli kuluu ja läppä pääsee liikkumaan, eikä siis aina tuki kanavaa niinkuin pitäisi.

suhina voi kuulua ihan pakosarjan tiivisteenkin välistä. Sekin voi sekoittaa lambdan, mutta luulisi sen kyllä näkyvän vikakoodina.

Mulla oli ja korpparissa ihan samoin oireileva vika ja syylliseksi paljastui moottorin johtosarjassa oleva monipinni liitin jonka läpi tyhjäkäyntivenan johdot kulki. Oli Liittimestä juuri ton venan maadotus pinni (jolla venan aukeamis astetta säädetään) painunut vähän karkuun eikä aina yhdistänyt kunnolla.

Tommonenkin vika saattaisi jäädä näkymättä vikakoodeissa kun boksilta lähtee kuitenkin tiedot oikein... vaikka toisaalta kyllä vikakoodeissa on myös oma koodi ko. venttiilille.

Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
krugy
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Elo 2006 19:09
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja krugy »

TeRoK kirjoitti: Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
Ei kun kaksi anturia on vaihdettu, lämpötilan mittarin anturi ja se joka ilmeisesti sitten ohjaa flektiä, ja siitä lähtee myös moottorin ohjaukselle johdot.

En ole vielä vikamuistia nollannut, mutta ensimmäinen koodi oli kaikki ok, toisenkin koodin se antoi mutta se jäi vielä arvoitukseksi mitä se tarkoittaa.

Imuilman lämpötilan anturi... hmm... sepä pitänee vielä tarkastaa.
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...

Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
Vastaa Viestiin