Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt
Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt
Terve!
Kansiremppa tehty, vika oli kannen läpi tulleessa ohjurissa, nyt pitäisi päästöjen osalta olla kunnossa.
Vaan eipä tarvi mennä katsastamaan vielä ennenkun tyhjäkäynti on kohdallaan.
Nyt Sierra siis käy "tyhjäkäyntiä" 2000rpm, välillä kuitenkin heittää 3krpm paikkeille, sieltä kone sammuu, kierrokset tippuvat hieman alta tonnin ja silloin taas herätään ja heitetään kierrokset 3krpm.
Oliko kellään mitään ideoita?
Jo tehtyä:
-vikakoodit otettu ledillä, 11 = kaikki ok
-käytetty lämpöiseksi, ajettu ja toimii ajossa hyvin
-antureiden piuhojen liitokset tarkistettu
-lisäilmaventtiilin liikkuminen tarkistettu, vastus mitattu (ok), puhdistettu
-vuodot tarkistettu, ei mitään (jokin suhina kuuluu pakosarjan puolelta, ei mitään letkuja sillä puolen?), ruiskuteltiin myös röppöä ruiskun suuttimiin
-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
-flektin ja ohjauslaatikon (?) anturi vaihdettu
listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin mutta ei vaan tässä vitutuksessa muista kaikkea.
Puoli vuotta kerkesi tane maata ilman leimaa pihalla ja nyt homma on aivan loppusuoralla, mutta ei vaan oikein ota nyt tuulta purjeisiin.
Kaikki ideat ovat enempi kuin tervetulleita, jatkan vielä haulla selaamista mutta eipä sekään oikein tuottanut tulosta, 10 sivua kahlasin läpi hakutuloksia Sierran tyhjäkäynnistä mutta mikään ei oikein viitannut tähän tapaukseen.
Kansiremppa tehty, vika oli kannen läpi tulleessa ohjurissa, nyt pitäisi päästöjen osalta olla kunnossa.
Vaan eipä tarvi mennä katsastamaan vielä ennenkun tyhjäkäynti on kohdallaan.
Nyt Sierra siis käy "tyhjäkäyntiä" 2000rpm, välillä kuitenkin heittää 3krpm paikkeille, sieltä kone sammuu, kierrokset tippuvat hieman alta tonnin ja silloin taas herätään ja heitetään kierrokset 3krpm.
Oliko kellään mitään ideoita?
Jo tehtyä:
-vikakoodit otettu ledillä, 11 = kaikki ok
-käytetty lämpöiseksi, ajettu ja toimii ajossa hyvin
-antureiden piuhojen liitokset tarkistettu
-lisäilmaventtiilin liikkuminen tarkistettu, vastus mitattu (ok), puhdistettu
-vuodot tarkistettu, ei mitään (jokin suhina kuuluu pakosarjan puolelta, ei mitään letkuja sillä puolen?), ruiskuteltiin myös röppöä ruiskun suuttimiin
-lämpötilamittarin anturi vaihdettu
-flektin ja ohjauslaatikon (?) anturi vaihdettu
listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin mutta ei vaan tässä vitutuksessa muista kaikkea.
Puoli vuotta kerkesi tane maata ilman leimaa pihalla ja nyt homma on aivan loppusuoralla, mutta ei vaan oikein ota nyt tuulta purjeisiin.
Kaikki ideat ovat enempi kuin tervetulleita, jatkan vielä haulla selaamista mutta eipä sekään oikein tuottanut tulosta, 10 sivua kahlasin läpi hakutuloksia Sierran tyhjäkäynnistä mutta mikään ei oikein viitannut tähän tapaukseen.
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt
mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muuallakrugy kirjoitti:-lämpötilamittarin anturi vaihdettu

Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Sierra 2.0i Dohc käyntihäiriöt
Jep, lienee siinä samassa yhteydessä flektin anturin kanssa, joka myös siis on jo vaihdettu.jaska74 kirjoitti: mun muistaakseni toi vaikuttaa vain mittariin ja ruiskuboxille on oma anturi jossain muualla
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Joo tommosta juttua olen ja joskus kuullut, että kaasuläpän akseli kuluu ja läppä pääsee liikkumaan, eikä siis aina tuki kanavaa niinkuin pitäisi.
suhina voi kuulua ihan pakosarjan tiivisteenkin välistä. Sekin voi sekoittaa lambdan, mutta luulisi sen kyllä näkyvän vikakoodina.
Mulla oli ja korpparissa ihan samoin oireileva vika ja syylliseksi paljastui moottorin johtosarjassa oleva monipinni liitin jonka läpi tyhjäkäyntivenan johdot kulki. Oli Liittimestä juuri ton venan maadotus pinni (jolla venan aukeamis astetta säädetään) painunut vähän karkuun eikä aina yhdistänyt kunnolla.
Tommonenkin vika saattaisi jäädä näkymättä vikakoodeissa kun boksilta lähtee kuitenkin tiedot oikein... vaikka toisaalta kyllä vikakoodeissa on myös oma koodi ko. venttiilille.
Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
suhina voi kuulua ihan pakosarjan tiivisteenkin välistä. Sekin voi sekoittaa lambdan, mutta luulisi sen kyllä näkyvän vikakoodina.
Mulla oli ja korpparissa ihan samoin oireileva vika ja syylliseksi paljastui moottorin johtosarjassa oleva monipinni liitin jonka läpi tyhjäkäyntivenan johdot kulki. Oli Liittimestä juuri ton venan maadotus pinni (jolla venan aukeamis astetta säädetään) painunut vähän karkuun eikä aina yhdistänyt kunnolla.
Tommonenkin vika saattaisi jäädä näkymättä vikakoodeissa kun boksilta lähtee kuitenkin tiedot oikein... vaikka toisaalta kyllä vikakoodeissa on myös oma koodi ko. venttiilille.
Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ei kun kaksi anturia on vaihdettu, lämpötilan mittarin anturi ja se joka ilmeisesti sitten ohjaa flektiä, ja siitä lähtee myös moottorin ohjaukselle johdot.TeRoK kirjoitti: Ja vielä piti kysyä, että yhteensä kolme lämpötila-anturia olet siis vaihtanut??? Eikös noissakin kolme ollut? korpparissa on ainakin mittarille oma. jäähdytysnesteelle (moottorin lämpötila) oma ja sitten vielä imuilman lämpötilalle on oma anturi imusarjan alla.
Oletko vikakoodi muistia koittanut nollata ja lukea uudelleen pienen ajon jälkeen?
En ole vielä vikamuistia nollannut, mutta ensimmäinen koodi oli kaikki ok, toisenkin koodin se antoi mutta se jäi vielä arvoitukseksi mitä se tarkoittaa.
Imuilman lämpötilan anturi... hmm... sepä pitänee vielä tarkastaa.
Ei riemulla rajaa kun voortia työntää...
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92
Sierra 2.0iS DohC NotWorth -92