sierra ei kännisty!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
takaveto se olla pitää

sierra ei kännisty!

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

elikäs on tällänen pikku ongelma, ku omistan 2,0 i doch sierran. siitä hajos kampiakselin päässä oleva nokaketjun hammaspyörä, saatiin remppa valmiiks, ja kas kummaa ei lähe käyntiin!! oon tässä jo hetken aikaa sen kans tapellu.. mielestni jako on kohdallaa.. yskäsee vaan kerran putkeen ja siinä se sitten on AUTTAKAA!
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Veikkaisin, että jako pielessä
Escort 1.8 sport -97
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jako tai tulpanjohdot väärin.
1342..
ei sieltä mitään junia t...
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

ootko kokeillut sytkää kääntää suuntai tahi toiseen? kokeile saatko käyntiin niin että aluksi käytät myöhäisellä, ja sitten käännät sen takaisin riittävästi ennaakkoon. Minulla tuli moinen ongelma vastaan mutta ohc koneessa... en tiedä vian syytä mutta sytkä kikkailulla pääsin pari kuukautta ajelemaan kunnes sanoi sopimuksen irti... nyt kansi osissa..
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sytytys ja jako melko varmaan pielessä. tarkasta, ne pitää olla varmana oikein, eikä vaan "mun mielestä oikein". tosin ei sytytyksen niin tarkkaa tarvi olla oikein että lähtee. jako kannattas kattoa tarkkaan ettei tule perään uutta remppaa :wink:
takaveto se olla pitää

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

mitenkä toden näköistä on, että sieltä olisi hajonnut muutankin, kuin pelkästää toi ratas?
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

jos päässyt jako muuttumaan on luultavasti myös venttillit yms saanut kipiää... oliko kone pyörähätnyt pois jaolta kun ratas hajosi? myös syy rattaan hajoamiseen kannattaisi selvittää...
Osaamattomat valittaa
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

joo siellähän voi olla hieman venttiiliä mutkallakin, että ei kannata ihmetellä jos ei käynnisty
takaveto se olla pitää

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

venttiilit solmussa!!! :cry:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

takaveto se olla pitää kirjoitti:venttiilit solmussa!!! :cry:
korkeintaan vähän kierossa :wink: :lol: :lol:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

vasaralla naputtelee venttiilit suoriksi ja taas mentiin :D
takaveto se olla pitää

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

näin se on tehtävä :? kiitti tipseistä :twisted:
takaveto se olla pitää

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

seitsemän venttiliä kaheksasta kieros :? tarviiko oikasta kantta? onkohan männät ihan ehjät? (näyttäis ainakin) :?:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei männissä mitään vikaa jos ei näy jälkiä/vastaavia? jos pahoja jälkiä saattaa kiertokanki olla mutkalla.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
takaveto se olla pitää

Viesti Kirjoittaja takaveto se olla pitää »

jotain pieniä jälkiä on, mut ei mielestäni kauheen isoja... ja kone vaikuttais pyörivän ihan hyvin ainakin startilla... :? et ei kai kiertokangis mitään oo?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no viimeistään sitten kun saat sen käymään niin kuulet onko ne mutkalla, ja puristuspaineet mittaamalla selviää = jossain sylinterissä "olemattomat" paineet. ja sitten jos on mutkalla niin kyllä se lopulta sieltä tulee ulkoilmaa haistelemaan pienen rytinän ja reiän saattelemana :shock: :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tuskinpa sieltä sentää kiertokanki kieroon meni.kyllä se tuo vena on joka periks antaa eli ei muutaku uudet venat ja paanalle.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Omaani sierraan ilmestyi vastaava ongelma, mutta lisänä on kaasari muuttunut liekinheittimeksi: painaa seoksen takaisin päin kaasarin läpi suurena suihkuna...

Kansi avattiin ongelman tiimoilta ja venat tarkistettiin, hiottiin sisään ja välykset tarkistettiin kohdilleen. Nyt kansi takaisin paikoillaan ja kone pitäisi käyttää kuumaksi jotta kannen pultit saataisiin viimeiseen ja lopulliseen momenttiin, ongelma ei ole hävinnyt ja startatessa pyörittää konetta nätisti, mutta ei vaan lähde.
Ennen koneen saattoi saada käymään käyttämällä sytkää myöhäisellä ajoituksella ja siitä sitten vääntämällä aikaisempaan, nyt ei autannut sekään...

Onko kellään siis ideoita?

voiko tämmöinen johtua jostakin viasta alakerrassa? :? :? :?
Osaamattomat valittaa
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

meneekö tulpanjohdot oikeisiin tulppiin :roll: >antaa kipinän väärässä kohtaa
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 04 Huhti 2005 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Itsellä teki muuten juuri tuota kaasarista aivastelua tuossa ekkerissä. Oli sytytysjärjestys menny sekasin kun jakajan kannen vaihdoin ja vanhasta muistista heitin piuhat 1-3-4-2 kun kenttiläisessä onkin 1-2-4-3 :D
Oikeen kun sahas niin sai käymään mutta kävi tosi huonosti kolmella ja yski sellaisia puolen metrin tulipatsaita kaasarista :shock:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

eihän sierrassa toki kenttiläistä ole.....
Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni :shock:

Asia on mennyt jo kauan aikaa sitten oman ymmärrykseni... viisaampin tarvitaan

Ainakin olen hyvittänyt syntini ja varmistanut taivaspaikan, aika rupeaa vain loppumaan kun laina auto katoaa alta viikonloppuun mennessä, taitaa riesa joutua purkuun :cry: :cry: :cry:
Osaamattomat valittaa
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Tuli vain mieleen että onkos sierrassa jotain sähkö heebeleitä joiden vajaa toiminta voisi aiheuttaa moista kiukkuilua?
Olen kuullut että jos se laatikko josta tulee johdot virran jakajaan hajoaa, auto ei sano yhtään mitään, mutta mitenkäs puola kiukuttelee?
Osaamattomat valittaa
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni :shock:

mutta onko ne johdot oikeissa tulpissa,jos ne ei ole siellä oikein ei se käyntikään muutu ku on jo muutenki persiillään.
varmasti olet sen katsonu,mutta tulipahan mieleen :wink:
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

kyllä joo.

Onhan tuo tullut jokusen kerran katsottua, tuntuu vain että pyttyjen välille pitäisi saada eri ajat... kun säätää niin että ykkösen sytytys on liikaa ennakossa niin silloin "käy" "tasaisesti" kolmella...

mutta nyt kun hihnaa "venytettiin" niin liekin heitin ilmiö on kadonnut lähes kokonaan mutta silti ei vain lähde. joku ehdotti että kampiakseli olisi 180' väärässä mutta ei ole sekään.
Nyt tarvitaan todellista Ford/nelari experttiä foorumille....
Osaamattomat valittaa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eli jako siis varmasti kohdallaan ??

Niin ja edelleen kun tuohon kenttiläiseen vaihdoin kerran virranjakajan kannen niin oli ekalla kerralla vääränlainen kansi eli kun katsoi missä kohtaa kärjet avautui niin pyörijä osui jakajan kannessa niiden "kontaktipintojen" väliin vaikka kuinka pyöritteli mihin suuntaan vain

Eli katsoppa että kun on sytytyshetki kohdalla niin se pyöriä osuu suunilleen tulpan johdon kohdalle

Myös rikkinäinen vjakajan kansi tekee mitä mielenkiintoisimpia vikoja jos pääsee lyömään kipinän esim kahteen johtoon kerralla
Vastaa Viestiin