sierra ei kännisty!
sierra ei kännisty!
elikäs on tällänen pikku ongelma, ku omistan 2,0 i doch sierran. siitä hajos kampiakselin päässä oleva nokaketjun hammaspyörä, saatiin remppa valmiiks, ja kas kummaa ei lähe käyntiin!! oon tässä jo hetken aikaa sen kans tapellu.. mielestni jako on kohdallaa.. yskäsee vaan kerran putkeen ja siinä se sitten on AUTTAKAA!
ootko kokeillut sytkää kääntää suuntai tahi toiseen? kokeile saatko käyntiin niin että aluksi käytät myöhäisellä, ja sitten käännät sen takaisin riittävästi ennaakkoon. Minulla tuli moinen ongelma vastaan mutta ohc koneessa... en tiedä vian syytä mutta sytkä kikkailulla pääsin pari kuukautta ajelemaan kunnes sanoi sopimuksen irti... nyt kansi osissa..
Osaamattomat valittaa
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Omaani sierraan ilmestyi vastaava ongelma, mutta lisänä on kaasari muuttunut liekinheittimeksi: painaa seoksen takaisin päin kaasarin läpi suurena suihkuna...
Kansi avattiin ongelman tiimoilta ja venat tarkistettiin, hiottiin sisään ja välykset tarkistettiin kohdilleen. Nyt kansi takaisin paikoillaan ja kone pitäisi käyttää kuumaksi jotta kannen pultit saataisiin viimeiseen ja lopulliseen momenttiin, ongelma ei ole hävinnyt ja startatessa pyörittää konetta nätisti, mutta ei vaan lähde.
Ennen koneen saattoi saada käymään käyttämällä sytkää myöhäisellä ajoituksella ja siitä sitten vääntämällä aikaisempaan, nyt ei autannut sekään...
Onko kellään siis ideoita?
voiko tämmöinen johtua jostakin viasta alakerrassa?

Kansi avattiin ongelman tiimoilta ja venat tarkistettiin, hiottiin sisään ja välykset tarkistettiin kohdilleen. Nyt kansi takaisin paikoillaan ja kone pitäisi käyttää kuumaksi jotta kannen pultit saataisiin viimeiseen ja lopulliseen momenttiin, ongelma ei ole hävinnyt ja startatessa pyörittää konetta nätisti, mutta ei vaan lähde.
Ennen koneen saattoi saada käymään käyttämällä sytkää myöhäisellä ajoituksella ja siitä sitten vääntämällä aikaisempaan, nyt ei autannut sekään...
Onko kellään siis ideoita?
voiko tämmöinen johtua jostakin viasta alakerrassa?



Osaamattomat valittaa
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
meneekö tulpanjohdot oikeisiin tulppiin
>antaa kipinän väärässä kohtaa

Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 04 Huhti 2005 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä teki muuten juuri tuota kaasarista aivastelua tuossa ekkerissä. Oli sytytysjärjestys menny sekasin kun jakajan kannen vaihdoin ja vanhasta muistista heitin piuhat 1-3-4-2 kun kenttiläisessä onkin 1-2-4-3
Oikeen kun sahas niin sai käymään mutta kävi tosi huonosti kolmella ja yski sellaisia puolen metrin tulipatsaita kaasarista

Oikeen kun sahas niin sai käymään mutta kävi tosi huonosti kolmella ja yski sellaisia puolen metrin tulipatsaita kaasarista

eihän sierrassa toki kenttiläistä ole.....
Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni
Asia on mennyt jo kauan aikaa sitten oman ymmärrykseni... viisaampin tarvitaan
Ainakin olen hyvittänyt syntini ja varmistanut taivaspaikan, aika rupeaa vain loppumaan kun laina auto katoaa alta viikonloppuun mennessä, taitaa riesa joutua purkuun

Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni

Asia on mennyt jo kauan aikaa sitten oman ymmärrykseni... viisaampin tarvitaan
Ainakin olen hyvittänyt syntini ja varmistanut taivaspaikan, aika rupeaa vain loppumaan kun laina auto katoaa alta viikonloppuun mennessä, taitaa riesa joutua purkuun



Osaamattomat valittaa
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Auto ihmetellessä rupesin tulpan johtoja irti nykimään: Auto käy aina saman lailla riippumatta minkä tulpan johdon irrottaa, veikkaan auton käyvän koko ajan kolmella riippumatta missä tulpissa on johdot kiinni 
mutta onko ne johdot oikeissa tulpissa,jos ne ei ole siellä oikein ei se käyntikään muutu ku on jo muutenki persiillään.
varmasti olet sen katsonu,mutta tulipahan mieleen

mutta onko ne johdot oikeissa tulpissa,jos ne ei ole siellä oikein ei se käyntikään muutu ku on jo muutenki persiillään.
varmasti olet sen katsonu,mutta tulipahan mieleen

kyllä joo.
Onhan tuo tullut jokusen kerran katsottua, tuntuu vain että pyttyjen välille pitäisi saada eri ajat... kun säätää niin että ykkösen sytytys on liikaa ennakossa niin silloin "käy" "tasaisesti" kolmella...
mutta nyt kun hihnaa "venytettiin" niin liekin heitin ilmiö on kadonnut lähes kokonaan mutta silti ei vain lähde. joku ehdotti että kampiakseli olisi 180' väärässä mutta ei ole sekään.
Nyt tarvitaan todellista Ford/nelari experttiä foorumille....
Onhan tuo tullut jokusen kerran katsottua, tuntuu vain että pyttyjen välille pitäisi saada eri ajat... kun säätää niin että ykkösen sytytys on liikaa ennakossa niin silloin "käy" "tasaisesti" kolmella...
mutta nyt kun hihnaa "venytettiin" niin liekin heitin ilmiö on kadonnut lähes kokonaan mutta silti ei vain lähde. joku ehdotti että kampiakseli olisi 180' väärässä mutta ei ole sekään.
Nyt tarvitaan todellista Ford/nelari experttiä foorumille....
Osaamattomat valittaa
Eli jako siis varmasti kohdallaan ??
Niin ja edelleen kun tuohon kenttiläiseen vaihdoin kerran virranjakajan kannen niin oli ekalla kerralla vääränlainen kansi eli kun katsoi missä kohtaa kärjet avautui niin pyörijä osui jakajan kannessa niiden "kontaktipintojen" väliin vaikka kuinka pyöritteli mihin suuntaan vain
Eli katsoppa että kun on sytytyshetki kohdalla niin se pyöriä osuu suunilleen tulpan johdon kohdalle
Myös rikkinäinen vjakajan kansi tekee mitä mielenkiintoisimpia vikoja jos pääsee lyömään kipinän esim kahteen johtoon kerralla
Niin ja edelleen kun tuohon kenttiläiseen vaihdoin kerran virranjakajan kannen niin oli ekalla kerralla vääränlainen kansi eli kun katsoi missä kohtaa kärjet avautui niin pyörijä osui jakajan kannessa niiden "kontaktipintojen" väliin vaikka kuinka pyöritteli mihin suuntaan vain
Eli katsoppa että kun on sytytyshetki kohdalla niin se pyöriä osuu suunilleen tulpan johdon kohdalle
Myös rikkinäinen vjakajan kansi tekee mitä mielenkiintoisimpia vikoja jos pääsee lyömään kipinän esim kahteen johtoon kerralla