
Eskon tulpat ei kestä!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eskon tulpat ei kestä!
Vaimon Eskon tulpat hajoaa, siis posliini halkeaa ja alkaa nykyttään, siis Esko. Onkos tuohon, 1.8 Zetec, olemassa tulppia jotka kestäs edes vuoden? 

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna?
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna?

-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Omaani vaihdoin NGK platina tulpat ja tarvike tulpanjohdot ja loppui nykiminen samantien.Monteonisti kirjoitti:Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna?
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Toi Zetecin tulppa on sen verran Zetec-only ettei sitä oikein taida löytyä kuin just niillä tehtaan/tulppavalmistajan speksaamilla lämpöarvoilla. 'Kilpaputkat' on tietysti asia erikseen, mutta eipä taida ainakaan NGK:lta ja Boschilta löytyä kuin sitä yhtä ainoaa tulppaa Zeteciin.
Toista se oli ennen kun 'kaikkiin autoihin' kävi BP6ES, sitä saattoi koittaa eri lämpöarvoilla (BP5ES, BP8ES) mutta ei näitä nykyautojen hyvinkin merkki-/mallikohtaisia enää valmisteta kuin sitä yhtä ja ainoaa tyyppiä. Hatusta heitän että Zeteciin käy NGK:n PTR5A-13, joten jostain pitäisi löytää nyt sitten PTR4A-13 tai PTR6A-13, ja sellaisia ei varmaankaan edes valmisteta.
Ja noin niikuin yleisesti ottaen oma kantani näihin tulppa-asioihin on kyllä se että jos kyseessä on vakiomoottori, se kyllä toimii ihan hienosti niillä tulpilla jotka siihen on tarkoitettu. Jos ei toimi niin vika lienee jossain muualla.
Toista se oli ennen kun 'kaikkiin autoihin' kävi BP6ES, sitä saattoi koittaa eri lämpöarvoilla (BP5ES, BP8ES) mutta ei näitä nykyautojen hyvinkin merkki-/mallikohtaisia enää valmisteta kuin sitä yhtä ja ainoaa tyyppiä. Hatusta heitän että Zeteciin käy NGK:n PTR5A-13, joten jostain pitäisi löytää nyt sitten PTR4A-13 tai PTR6A-13, ja sellaisia ei varmaankaan edes valmisteta.
Ja noin niikuin yleisesti ottaen oma kantani näihin tulppa-asioihin on kyllä se että jos kyseessä on vakiomoottori, se kyllä toimii ihan hienosti niillä tulpilla jotka siihen on tarkoitettu. Jos ei toimi niin vika lienee jossain muualla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45