Eskon tulpat ei kestä!

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Eskon tulpat ei kestä!

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vaimon Eskon tulpat hajoaa, siis posliini halkeaa ja alkaa nykyttään, siis Esko. Onkos tuohon, 1.8 Zetec, olemassa tulppia jotka kestäs edes vuoden? :twisted:
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ootko minkä merkkisiä tulppia käyttäny?
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

varmaan vaihtanut johdot. Isot pojat ainakin puhuu että ne johdot vaihdettava samalla
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ittellä ei oo kun kerran haljennu tulppa,ja sekin väärän tulppa-avaimen mallin takia (no ehkä en osannu vaan käyttää..)..
Kuinkas kireälle oot niitä kiristäny kun jatkuvasti hajoaa?
Vai olisko tosiaan vaan merkistä kiinni?
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna? :?:
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

Monteonisti kirjoitti:Motorcraftit hajoilee herkästi, lähinnä nelonen kun on kait jännite suurin lyhimmän johdon takia. Laitoin neloseen Boschin, kesti, mutta meni sitten kolmosen Motorcraft. On mennyt myös Boschikin hajalla, muistaakseni nelosella ja vanhoilla johdoilla, nyt ollut uudet johdot jotain vuoden ja autoi senverran että Bosch kestää nelosessa ja Motorcraft kesti vuoden kolmosessa kun aikaisemmin meni viikossa. Laitoi piruuttani Championit jotta näkee kestääkö ne. Johdot on tosiaan joskus viime vuonna vaihdettu ja ovat "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut, samoin nuo Motocraftit.
Nykyttely ei kuitenkaan kadonnut, onko ideoita mistä johtuu ettei tarvi purkaa koko mottia "atomeiksi", EGR on tulpattu ja tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu viime vuonna? :?:
Omaani vaihdoin NGK platina tulpat ja tarvike tulpanjohdot ja loppui nykiminen samantien.
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kattelin minäkin japseja mutta en löytänyt sopivia. Laitoin Boschit kun kestävät kuitenkin hetken. Sikamaisen kalliita kyllä, melkein 30€ sarja! :twisted:
Rokkis
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Kesä 2006 15:57
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Rokkis »

siul on väärän lämpöarvon omaavat tulpat vaimon "seuralaisessa".
kokeileppa sellasii mitkä kävis viileempinä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei muistaakseni ollut siinä vika. Mun mielestä siitä oli juttua sillon aikasemmassa topicissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mitkä käy viileempinä, ei ainakaan "alkuperäiset", siis Voortilta ostetut? :shock:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Toi Zetecin tulppa on sen verran Zetec-only ettei sitä oikein taida löytyä kuin just niillä tehtaan/tulppavalmistajan speksaamilla lämpöarvoilla. 'Kilpaputkat' on tietysti asia erikseen, mutta eipä taida ainakaan NGK:lta ja Boschilta löytyä kuin sitä yhtä ainoaa tulppaa Zeteciin.

Toista se oli ennen kun 'kaikkiin autoihin' kävi BP6ES, sitä saattoi koittaa eri lämpöarvoilla (BP5ES, BP8ES) mutta ei näitä nykyautojen hyvinkin merkki-/mallikohtaisia enää valmisteta kuin sitä yhtä ja ainoaa tyyppiä. Hatusta heitän että Zeteciin käy NGK:n PTR5A-13, joten jostain pitäisi löytää nyt sitten PTR4A-13 tai PTR6A-13, ja sellaisia ei varmaankaan edes valmisteta.

Ja noin niikuin yleisesti ottaen oma kantani näihin tulppa-asioihin on kyllä se että jos kyseessä on vakiomoottori, se kyllä toimii ihan hienosti niillä tulpilla jotka siihen on tarkoitettu. Jos ei toimi niin vika lienee jossain muualla.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ennenhän riitti jos kierre oli sopiva paitsi Volvoissa japsit suli! :D
Vastaa Viestiin