Escortin bensapumppu
Escortin bensapumppu
1.6 CVH EFI. Mites tuon kuulus toimia kun huutaa käydessään kokoajan melko kova äänisesti? En ole Fordien kanssa pelannu aiemmin niin en tiiä millanen pitäs olla. Auto toimii muuten mut tuo ääni pisti korvaan.
Pumppaako se koko ajan täysillä paineensäätöö vasten ja jos, mistä tuollanen näissä vois johtua?
Pumppaako se koko ajan täysillä paineensäätöö vasten ja jos, mistä tuollanen näissä vois johtua?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Oon käsittänyt että kun pumppu alkaa olla tiensä päässä niin sen käyntiääni kasvaa selvästi. En tiedä onko tuossa mallissa se pumppu tankissa vai ei, mutta jos ei ole niin kannattaa katsoa onko sielä pumpun ja kiinnityksen (telineen) välissä mitään vaimenninta, eli esim sellaista kumisuikaletta joka vaimentaa sitä resonointia.
Joo, sitä venaa kutsutaan paineensäätimeksi, joka sijaitsee bensakiskon päässäMonteonisti kirjoitti:Yleensä kait surahtaa kun laittaa virrat päälle, myöhemmin ei pitäs kuulla ääntä jos ei laita korvaa tankin kylkeen auton käydessä? 8)
Pitäs olla myös vena joka päästää liiat paineet tankkiin takaisin?

Omassa Fiestassa on tankissa Walbron tehokkaampi pumppu, joka pitää selvää ääntä uutenakin, joten ei metelistä voi suoraan vetää mitään johtopäätöksiä. Vaimennus on tehty isolla o-renkaalla, kun orkkis vaimennin ei sopinut enää paikalleen.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Harvin ratkaisu on laittaa tankkiin samanlainen tilalle, haittapuolena tankin joutuu irroittamaan. Tai no, onhan jotkut sankarit leikanneet peltiä sen verran takapenkin alta jotta saa punpun irroitettua yläkauttaMonteonisti kirjoitti:Laita reteoita suuremmalle jos ääni haittaa!![]()
Kun lopettaa pelittämisen, niin laita "ulkoinen" tarvikepumppu, kait halvin ratkaisu? 8)

Ulkoinen pumppu vaatisi lähdön tankin alaosasta ja tankin sisällä pitäisi olla vielä jonkinasteinen keräysastia, ettei ala pumppu käymään kuivana kurveissa vajaalla tankilla. Escorttin ei ole tälläista saatavana muutakuin tekemällä itse, ja periaatteessa aivan turha operaatio.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei tuu toimimaan, tuloksena palanut kuivana käynyt pumppuMonteonisti kirjoitti:Kait ulkoisen pystyy kytkeen alkuperäiseen lähtöön?


Näihin hommiin olisi hyvä vähän tutustua ennenkuin alkaa palstoilla neuvomaan.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minähän kysyin/epäilin mahdollisuutta kytkeä alkuperäiseen lähtöön.
Riippuu tietenkin pumpun rakenteesta kuinka tukkona on.
Ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa tai purkaa sähköistä pumppua.
Joissain Eskoissa nuo piuhojen ja putkien läpiviennit ovat takapenkin alla näkyvissä ja kait siihen pystyis laittaan uuden lähdön ilman tankin irroitusta?
Riippuu tietenkin pumpun rakenteesta kuinka tukkona on.
Ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa tai purkaa sähköistä pumppua.
Joissain Eskoissa nuo piuhojen ja putkien läpiviennit ovat takapenkin alla näkyvissä ja kait siihen pystyis laittaan uuden lähdön ilman tankin irroitusta?
