Escortin bensapumppu

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TK2
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Huhti 2006 12:34

Escortin bensapumppu

Viesti Kirjoittaja TK2 »

1.6 CVH EFI. Mites tuon kuulus toimia kun huutaa käydessään kokoajan melko kova äänisesti? En ole Fordien kanssa pelannu aiemmin niin en tiiä millanen pitäs olla. Auto toimii muuten mut tuo ääni pisti korvaan.
Pumppaako se koko ajan täysillä paineensäätöö vasten ja jos, mistä tuollanen näissä vois johtua?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yleensä kait surahtaa kun laittaa virrat päälle, myöhemmin ei pitäs kuulla ääntä jos ei laita korvaa tankin kylkeen auton käydessä? 8)
Pitäs olla myös vena joka päästää liiat paineet tankkiin takaisin? :shock:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oon käsittänyt että kun pumppu alkaa olla tiensä päässä niin sen käyntiääni kasvaa selvästi. En tiedä onko tuossa mallissa se pumppu tankissa vai ei, mutta jos ei ole niin kannattaa katsoa onko sielä pumpun ja kiinnityksen (telineen) välissä mitään vaimenninta, eli esim sellaista kumisuikaletta joka vaimentaa sitä resonointia.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Vaikka ei olisikaan vaimennuksia niin ei silti pidä kovin kovaa ääntä. Kun laittaa virrat päälle niin kuuluu ilman eristeitä mutta peittyy kuitenkin reippaasti käyntiääniin
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Monteonisti kirjoitti:Yleensä kait surahtaa kun laittaa virrat päälle, myöhemmin ei pitäs kuulla ääntä jos ei laita korvaa tankin kylkeen auton käydessä? 8)
Pitäs olla myös vena joka päästää liiat paineet tankkiin takaisin? :shock:
Joo, sitä venaa kutsutaan paineensäätimeksi, joka sijaitsee bensakiskon päässä :) Pitää paineen n. 3 barissa ja päästää loput takaisin tankkiin. Vakiopumppu on melko hiljainen, metelöivä pumppu voi olla merkki kilometrien loppumisesta, tosin tutun RS2000:n pumppu piti selvää ääntä sisälle ohjaamoon ja vekotin on ollut ajossa pitkään sen jälkeen... Vakiossa on kumivaimennin pumpun ja telineen välissä, voipi olla että kovettuneena päästää ääntä läpi?

Omassa Fiestassa on tankissa Walbron tehokkaampi pumppu, joka pitää selvää ääntä uutenakin, joten ei metelistä voi suoraan vetää mitään johtopäätöksiä. Vaimennus on tehty isolla o-renkaalla, kun orkkis vaimennin ei sopinut enää paikalleen.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Laita reteoita suuremmalle jos ääni haittaa! :D
Kun lopettaa pelittämisen, niin laita "ulkoinen" tarvikepumppu, kait halvin ratkaisu? 8)
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Monteonisti kirjoitti:Laita reteoita suuremmalle jos ääni haittaa! :D
Kun lopettaa pelittämisen, niin laita "ulkoinen" tarvikepumppu, kait halvin ratkaisu? 8)
Harvin ratkaisu on laittaa tankkiin samanlainen tilalle, haittapuolena tankin joutuu irroittamaan. Tai no, onhan jotkut sankarit leikanneet peltiä sen verran takapenkin alta jotta saa punpun irroitettua yläkautta :)

Ulkoinen pumppu vaatisi lähdön tankin alaosasta ja tankin sisällä pitäisi olla vielä jonkinasteinen keräysastia, ettei ala pumppu käymään kuivana kurveissa vajaalla tankilla. Escorttin ei ole tälläista saatavana muutakuin tekemällä itse, ja periaatteessa aivan turha operaatio.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait ulkoisen pystyy kytkeen alkuperäiseen lähtöön? :roll:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Monteonisti kirjoitti:Kait ulkoisen pystyy kytkeen alkuperäiseen lähtöön? :roll:
Ei tuu toimimaan, tuloksena palanut kuivana käynyt pumppu :roll: Jos nyt ylipäätänsä saa jonkun pumpun sopimaan letkuihin... Mites ihmeessä se letkujen välissä oleva pumppu saa bensaa jos alkuperäinen on tankissa tukkeena? :lol:

Näihin hommiin olisi hyvä vähän tutustua ennenkuin alkaa palstoilla neuvomaan.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minähän kysyin/epäilin mahdollisuutta kytkeä alkuperäiseen lähtöön.
Riippuu tietenkin pumpun rakenteesta kuinka tukkona on.
Ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa tai purkaa sähköistä pumppua.
Joissain Eskoissa nuo piuhojen ja putkien läpiviennit ovat takapenkin alla näkyvissä ja kait siihen pystyis laittaan uuden lähdön ilman tankin irroitusta? :roll:
Vastaa Viestiin