Hei. Ostin is ohc koneisen ruiskusetin ohc taunukseen. Mukaan tuli johtosarja ruiskulle ja kaikki tarvittavat osat siihen.
Kysyisinkin nyt, että mites noi johdot kytketään, onko jollain kokemusta kys.hommasta?
Is ruisku taunukseen
-
janneyliranta
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
Re: Is ruisku taunukseen
Samalla tavalla varmaan mitä sillonkin ku OHC Efi asennetaan kaasarin tilalle Sierrassa
Tossa aikanaan ruustaamani käännös pinoutista:
Sierra 2.0 iS OHC efi: ECUn pinnien numerot
30= To Diagram 1
24= Idle adjust
23= Octane adjust
5= Maadoitus vaihteistoon
17= To fuel computer diagram
48= diagonistic connector
22= Rele- 55 eli polttoainepumpunrele, kelan miinuksen ohjaus *
59= 1- ja 2-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
58= 3- ja 4-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
37= Polttoainepumpunreleen jatkuva plus, jonka kautta kulkee jännite itse pumpulle/ *
akun plus joka syöttää ECUlle jatkuvan jännitteen/
suuttimien jatkuva plus *
57= ECUn heräte virtalukolta
21= Lisäilmaventtiilin miinus *
47= TPS- anturi plus-/paluutieto *
26= TPS- ja MAF-anturin plus *
43= MAF- anturin plus-/paluutieto *
7= Moottorinlämpöanturin miinus/paluutieto *
25= Imuilmanlämpöanturin miinus/paluutieto *
36= sytytysmoduulin viides pinni, sinipunainen johdin, SPOUT
56= Virranjakajan 0-effect-tieto ECUlle, PIP
20= ECUn ja pääreleen miinus (virtalukolta??)
46= MAF-, TPS-, moottorinlämpö ja imuilmanlämpöanturin miinus-/menotieto *
16= Akun miinussyöttö/
virranjakajan trigger- tieto/
Diagnostic connector
40= Akun miinus
60= Akun miinus
Yritän illan mittaan vielä kaivella lisää tietoo, koska asensin aikanaan kyseisen tekniikan Mk1 Sierraan joka oli aiemmin Weberin DGAV:lla ja induktiivisella jakajalla
Tossa aikanaan ruustaamani käännös pinoutista:
Sierra 2.0 iS OHC efi: ECUn pinnien numerot
30= To Diagram 1
24= Idle adjust
23= Octane adjust
5= Maadoitus vaihteistoon
17= To fuel computer diagram
48= diagonistic connector
22= Rele- 55 eli polttoainepumpunrele, kelan miinuksen ohjaus *
59= 1- ja 2-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
58= 3- ja 4-suuttimien miinus-/ohjaustieto *
37= Polttoainepumpunreleen jatkuva plus, jonka kautta kulkee jännite itse pumpulle/ *
akun plus joka syöttää ECUlle jatkuvan jännitteen/
suuttimien jatkuva plus *
57= ECUn heräte virtalukolta
21= Lisäilmaventtiilin miinus *
47= TPS- anturi plus-/paluutieto *
26= TPS- ja MAF-anturin plus *
43= MAF- anturin plus-/paluutieto *
7= Moottorinlämpöanturin miinus/paluutieto *
25= Imuilmanlämpöanturin miinus/paluutieto *
36= sytytysmoduulin viides pinni, sinipunainen johdin, SPOUT
56= Virranjakajan 0-effect-tieto ECUlle, PIP
20= ECUn ja pääreleen miinus (virtalukolta??)
46= MAF-, TPS-, moottorinlämpö ja imuilmanlämpöanturin miinus-/menotieto *
16= Akun miinussyöttö/
virranjakajan trigger- tieto/
Diagnostic connector
40= Akun miinus
60= Akun miinus
Yritän illan mittaan vielä kaivella lisää tietoo, koska asensin aikanaan kyseisen tekniikan Mk1 Sierraan joka oli aiemmin Weberin DGAV:lla ja induktiivisella jakajalla
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Is ruisku taunukseen
No niin vielä lisää omista muistelmista poimittuja faktoja, eli kun sulla on koko johtosarja, niin ainoot omat johdotuksen jotka täytyy tuoda tai viedä ovat:
-maadoitus ECUlta b-pumpun releelle
-päävirta ECUlle
-maadoitus ECUlle
-maadoitus virtalukolta ECUlle (tämä kaikista tärkein!)
Toi maadotus tulee pinniltä 22 b-pumpun releen kelan miinukselle ja luonnolisesti plussa sitten suorana sulakkeen takaa.
Päävirran tuot 37 ja 57 pinneihin.
Maadoitus ECUun eli jatkuva miinus, akulta tai rungosta pinniin 20.
Ja sitten se kaikista erikoisin eli tuota virtalukon ohjaama maadoitus, se siis herättää yksikön henkiin jollon esim. b-pumppu toimii silloin kun sen kuuluu eli pari sekuntia kun virrat päällä ja kokoajan kun starttaat ja moottorin käydessä tietysti. Homma kannattaa toteuttaa seuraavanlaisesti; laita rele jonka ohjauksen otat joko puolan tai virtalukon plussalta, ja sitten tuot kyseisen releen koskettimien läpi maadoituksen pinneihin 16,40,60.
Noilla avuin pitäis lähteä käyntiin. Siellä muistaakseni sai halutessaan tuoda startin solenoidilta johdon yhteen TFI-moduulin liittimistä, että myöhästää syttyennakkoo n. 8 ast starttauksen aikana, mutta mun mielestä ei ollut vaikutusta siihen miten vaikee/helppo oli saada käyntiin
Sellanen kutina mulla että Taunuksen puola ei toiminu Sierran jakajan kanssa...?
-maadoitus ECUlta b-pumpun releelle
-päävirta ECUlle
-maadoitus ECUlle
-maadoitus virtalukolta ECUlle (tämä kaikista tärkein!)
Toi maadotus tulee pinniltä 22 b-pumpun releen kelan miinukselle ja luonnolisesti plussa sitten suorana sulakkeen takaa.
Päävirran tuot 37 ja 57 pinneihin.
Maadoitus ECUun eli jatkuva miinus, akulta tai rungosta pinniin 20.
Ja sitten se kaikista erikoisin eli tuota virtalukon ohjaama maadoitus, se siis herättää yksikön henkiin jollon esim. b-pumppu toimii silloin kun sen kuuluu eli pari sekuntia kun virrat päällä ja kokoajan kun starttaat ja moottorin käydessä tietysti. Homma kannattaa toteuttaa seuraavanlaisesti; laita rele jonka ohjauksen otat joko puolan tai virtalukon plussalta, ja sitten tuot kyseisen releen koskettimien läpi maadoituksen pinneihin 16,40,60.
Noilla avuin pitäis lähteä käyntiin. Siellä muistaakseni sai halutessaan tuoda startin solenoidilta johdon yhteen TFI-moduulin liittimistä, että myöhästää syttyennakkoo n. 8 ast starttauksen aikana, mutta mun mielestä ei ollut vaikutusta siihen miten vaikee/helppo oli saada käyntiin
Sellanen kutina mulla että Taunuksen puola ei toiminu Sierran jakajan kanssa...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER