Is ruisku taunukseen

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
janneyliranta
Viestit: 63
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

Is ruisku taunukseen

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

Hei. Ostin is ohc koneisen ruiskusetin ohc taunukseen. Mukaan tuli johtosarja ruiskulle ja kaikki tarvittavat osat siihen.

Kysyisinkin nyt, että mites noi johdot kytketään, onko jollain kokemusta kys.hommasta?
duckworth
Viestit: 4307
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Is ruisku taunukseen

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Samalla tavalla varmaan mitä sillonkin ku OHC Efi asennetaan kaasarin tilalle Sierrassa :D

Tossa aikanaan ruustaamani käännös pinoutista:

Sierra 2.0 iS OHC efi: ECUn pinnien numerot

30= To Diagram 1

24= Idle adjust

23= Octane adjust

5= Maadoitus vaihteistoon

17= To fuel computer diagram

48= diagonistic connector

22= Rele- 55 eli polttoainepumpunrele, kelan miinuksen ohjaus *

59= 1- ja 2-suuttimien miinus-/ohjaustieto *

58= 3- ja 4-suuttimien miinus-/ohjaustieto *

37= Polttoainepumpunreleen jatkuva plus, jonka kautta kulkee jännite itse pumpulle/ *

akun plus joka syöttää ECUlle jatkuvan jännitteen/

suuttimien jatkuva plus *

57= ECUn heräte virtalukolta

21= Lisäilmaventtiilin miinus *

47= TPS- anturi plus-/paluutieto *

26= TPS- ja MAF-anturin plus *

43= MAF- anturin plus-/paluutieto *

7= Moottorinlämpöanturin miinus/paluutieto *

25= Imuilmanlämpöanturin miinus/paluutieto *

36= sytytysmoduulin viides pinni, sinipunainen johdin, SPOUT

56= Virranjakajan 0-effect-tieto ECUlle, PIP

20= ECUn ja pääreleen miinus (virtalukolta??)

46= MAF-, TPS-, moottorinlämpö ja imuilmanlämpöanturin miinus-/menotieto *

16= Akun miinussyöttö/

virranjakajan trigger- tieto/

Diagnostic connector

40= Akun miinus

60= Akun miinus

Yritän illan mittaan vielä kaivella lisää tietoo, koska asensin aikanaan kyseisen tekniikan Mk1 Sierraan joka oli aiemmin Weberin DGAV:lla ja induktiivisella jakajalla :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 4307
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Is ruisku taunukseen

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No niin vielä lisää omista muistelmista poimittuja faktoja, eli kun sulla on koko johtosarja, niin ainoot omat johdotuksen jotka täytyy tuoda tai viedä ovat:

-maadoitus ECUlta b-pumpun releelle
-päävirta ECUlle
-maadoitus ECUlle
-maadoitus virtalukolta ECUlle (tämä kaikista tärkein!)

Toi maadotus tulee pinniltä 22 b-pumpun releen kelan miinukselle ja luonnolisesti plussa sitten suorana sulakkeen takaa.

Päävirran tuot 37 ja 57 pinneihin.

Maadoitus ECUun eli jatkuva miinus, akulta tai rungosta pinniin 20.

Ja sitten se kaikista erikoisin eli tuota virtalukon ohjaama maadoitus, se siis herättää yksikön henkiin jollon esim. b-pumppu toimii silloin kun sen kuuluu eli pari sekuntia kun virrat päällä ja kokoajan kun starttaat ja moottorin käydessä tietysti. Homma kannattaa toteuttaa seuraavanlaisesti; laita rele jonka ohjauksen otat joko puolan tai virtalukon plussalta, ja sitten tuot kyseisen releen koskettimien läpi maadoituksen pinneihin 16,40,60.

Noilla avuin pitäis lähteä käyntiin. Siellä muistaakseni sai halutessaan tuoda startin solenoidilta johdon yhteen TFI-moduulin liittimistä, että myöhästää syttyennakkoo n. 8 ast starttauksen aikana, mutta mun mielestä ei ollut vaikutusta siihen miten vaikee/helppo oli saada käyntiin :D

Sellanen kutina mulla että Taunuksen puola ei toiminu Sierran jakajan kanssa...? :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin