Focus 2012 etupyörän laakerit
-
Focuspocys
- Uusi foorumilla
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Elo 2025 15:58
Focus 2012 etupyörän laakerit
Alkoi tuossa jollottomaan etupyörän laakeri ja nyt kaivataan hyviä vinkkejä vaihto työhön. Olen katsellut erillaisia ulosvetäjiä kyseiseen hommaan mutta millä tuo työ hoituisi helpoiten. Laakeri löytyy valmiina ilman napaa. Prässiä olen miettinyt myös mutta jätetään sen osto myöhemmäksi jos tuohon löytyy suoraan joku ulosvetäjä. Onkos nyt niin että tässä autossa tuo napa täytyy ensin vetää laakerista irti?
Re: Focus 2012 etupyörän laakerit
Joo, kyllä napa täytyy ensin vetää/painaa pois, koska laakeria pitelee lukkorengas ulkoreunalla. Laakerin sisuskalut tulee helposti navan mukana, koska on yleensä tiukasti kiinni. Ja napa takaisin uuteen laakeriin täytyy puristaa laakerin sisäkoolista tukien, ettei laakeri vahingoitu.
Onhan tuossa puuhaa - yritä löytää oikea työkalu tai sitten olkatuki irti tolpasta ja käyt sen kanssa pajalla, jossa on prässi.
https://youtu.be/snZDO1S_bPk?feature=shared
Onhan tuossa puuhaa - yritä löytää oikea työkalu tai sitten olkatuki irti tolpasta ja käyt sen kanssa pajalla, jossa on prässi.
https://youtu.be/snZDO1S_bPk?feature=shared
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
Taunusautomaatti
- Viestit: 2796
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 2012 etupyörän laakerit
Kyllä se prässi olisi hyvä olemassa jos autojen kanssa aikoo tunata.
Min 20t prässi. Pienemmät voi mieluusti unohtaa.
Tosin noita tuon tyyppisiä laakereita taitaa jo uudemmissa autoissa olla vähempi ja uudemmat gen2 ja gen3 laakerit vaativat omat kikkansa ja kalunsa.
Viimeksi tuli vaihdettua gen2 laakeri eli sellainen jossa napa on kiinteää pakettia laakerin kanssa ja se vaati ihan oman työkalunsa sekä vielä prässinkin kun oli niin tiukassa että pelkällä erikoistyökalulla ei hievahtanutkaan.
Min 20t prässi. Pienemmät voi mieluusti unohtaa.
Tosin noita tuon tyyppisiä laakereita taitaa jo uudemmissa autoissa olla vähempi ja uudemmat gen2 ja gen3 laakerit vaativat omat kikkansa ja kalunsa.
Viimeksi tuli vaihdettua gen2 laakeri eli sellainen jossa napa on kiinteää pakettia laakerin kanssa ja se vaati ihan oman työkalunsa sekä vielä prässinkin kun oli niin tiukassa että pelkällä erikoistyökalulla ei hievahtanutkaan.