Venttiilin vuotaminen

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
hke
Viestit: 347
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja hke »

Talvirenkaan venttiili vuosi juuresta (alkuperäinen). Vaihdettiin metallirunkoinen venttiili ja tmps anturi. Onko odotettavissa että loputkin 3 muoviventtiiliä kohta vuotavat? Focus 2017 st dci farmari, hankook nastarengas 2020, alkup venttiilit tmps antureineen.
Piti koodata nuo anturit pois mutta onhan niistä hyötyä eli jäävät ja uusitaan.
Taunusautomaatti
Viestit: 2442
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Kyllä ne ainakin itsellä on kestäneet mitä vanteissa on ollut. Osassa taitaa olla yli 15v vanhojakin...
hke
Viestit: 347
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja hke »

Normisti renkaiden oston yhteydessä vaihtavat venttiili mutta koska tmps anturit niin vanhat siirretty. Uudessa anturillisessa metallirunko.
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja duckworth »

hke kirjoitti: 23 Marras 2024 12:33 Normisti renkaiden oston yhteydessä vaihtavat venttiili mutta koska tmps anturit niin vanhat siirretty. Uudessa anturillisessa metallirunko.
Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää :lol:

Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.

Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1845
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Veljellä vuoti venttiilin ja vanteen välistä Mersussa kun oli korroosia syöny alumiinia,että noinkin se käy ilman murjomistakin
soikku
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2023 18:44

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja soikku »

kerran olen varovasti irroittanut tuollaisen venttiilin kun vuoti venttiilin ja vanteen välistä. hioin korroosion pois ja maalasin ja venttiilin antureineen laitoin takaisin hyvä tuli.
hapelo
Viestit: 1039
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 23 Marras 2024 13:59
hke kirjoitti: 23 Marras 2024 12:33 Normisti renkaiden oston yhteydessä vaihtavat venttiili mutta koska tmps anturit niin vanhat siirretty. Uudessa anturillisessa metallirunko.
Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää :lol:

Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.

Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.
Eli asentaja osannut hommansa kun mulle vaihdettiin uudet renkaat alle ja anturit säästettiin(225/35/18)
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"
duckworth
Viestit: 4058
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Venttiilin vuotaminen

Viesti Kirjoittaja duckworth »

hapelo kirjoitti: 16 Joulu 2024 13:05
duckworth kirjoitti: 23 Marras 2024 13:59

Joo ainakaan meillä duunissa kun väännetään kumeja vanteelle, niin jos on anturit, ollaan vaan varovaisia ja uusitaan se "sielu"/neula pelkästään. Anturin vaihto vaan jos se on rikki tai asiakas niin pyytää. Tossa todennäkösesti on ehkä asentaja joko purkanu kumin varomattomasti tai asentaessa kumin pudonnu heti alussa vanteelle ja ottanu anturi osumaa. Senhän pitäs pudota vikana anturin kohdalta ettei ota siihen, niin vaikeasti kun osaankin tän selittää :lol:

Matalampi profiilinen kumi (-40-45ish) alkaa jo tuoda maustetta hommaan, kun joutuu apuvarrella vääntämään, taas vaaditaan tervettä varovaisuutta ja harkintaa.

Meillä tuli nimittäin reklamaatio Mk5 Mondeosta, johon oli uusi kaveri vaihtanu iltavuorossa kumit vanteilla, ja kolme niistä vajui itsekseen tyhjiksi, eli vähän samanlainen tapaus kun tossa.
Eli asentaja osannut hommansa kun mulle vaihdettiin uudet renkaat alle ja anturit säästettiin(225/35/18)
Kyllä, kunhan vaan on varonut niitä, eikä esim. polkaissut vanhaa kumia pois palteelta suoraan anturin kohdalta tms :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin